Chickenwings85 Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Startet med ivf i 2017 da jeg fikk påvist tette eggledere. Ble gravid på andre ferskforsøk, men på tidlig ultralyd viste det seg at embryoet hadde sluttet å utvikle seg et par dager tidligere. Ble henvist til sykehus det jeg først måtte gjennom en cytoteckur. Måtte ha kur nr to da det viste seg at enbryoet ikke vill slippe tak. Etter to kurer var det fortsatt rester i livmoren og jeg måtte ha en utskraping. To mnd etter utskrapingen ventet jeg fortsatt på mensen som aldri kom og kranglet meg derfor til en ny ultralyd på sykehuset. Det viste seg dessverre fortsatt å være rester etter graviditeten i livmoren og måtte til slutt ha utskraping nr 2 med kamera for å sikre at alt ble borte. Tredje ivf-forsøk ble jeg ikke gravid. Fjerde ivf-forsøk ble jeg gravid og når her jeg så heldig å ha en sunn og frisk gutt på 2år. I over 1år har drømmen vært å få til en søsken til sønnen min. I mai i år ble jeg gravid på naturlug måte da jeg ventet på nytt ivf-forsøk. Graviditeten endte i ekstreme smerter grunnet svangerskap utenfor livmoren, sprukken eggleder og hasteoperasjon. 5mnd tok før kroppen nullstilte seg etter operasjonen. i november hadde jeg nytt ivf-forsøk som endte i posititiv test. Tidlig ultralyd i dag (7+1) viste seg å være en negativ opplevelse, igjen. Embryoet sluttet å utvikle deg for 1dag eller 2siden og allerede i morgen skal jeg på sykehuset for utskraping. Vet ikke hva jeg vil frem til med teksten her. Er bare så innmari lei meg og utmattet. Føler jeg går fem skritt frem og ti skritt tilbake. Det å bli gravid skal ikke være lett. Livet er utettferdig, men herregud så glad jeg er for at jeg har mirakelsønnen min 💗 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 1 minutt siden, Chickenwings85 said: Startet med ivf i 2017 da jeg fikk påvist tette eggledere. Ble gravid på andre ferskforsøk, men på tidlig ultralyd viste det seg at embryoet hadde sluttet å utvikle seg et par dager tidligere. Ble henvist til sykehus det jeg først måtte gjennom en cytoteckur. Måtte ha kur nr to da det viste seg at enbryoet ikke vill slippe tak. Etter to kurer var det fortsatt rester i livmoren og jeg måtte ha en utskraping. To mnd etter utskrapingen ventet jeg fortsatt på mensen som aldri kom og kranglet meg derfor til en ny ultralyd på sykehuset. Det viste seg dessverre fortsatt å være rester etter graviditeten i livmoren og måtte til slutt ha utskraping nr 2 med kamera for å sikre at alt ble borte. Tredje ivf-forsøk ble jeg ikke gravid. Fjerde ivf-forsøk ble jeg gravid og når her jeg så heldig å ha en sunn og frisk gutt på 2år. I over 1år har drømmen vært å få til en søsken til sønnen min. I mai i år ble jeg gravid på naturlug måte da jeg ventet på nytt ivf-forsøk. Graviditeten endte i ekstreme smerter grunnet svangerskap utenfor livmoren, sprukken eggleder og hasteoperasjon. 5mnd tok før kroppen nullstilte seg etter operasjonen. i november hadde jeg nytt ivf-forsøk som endte i posititiv test. Tidlig ultralyd i dag (7+1) viste seg å være en negativ opplevelse, igjen. Embryoet sluttet å utvikle deg for 1dag eller 2siden og allerede i morgen skal jeg på sykehuset for utskraping. Vet ikke hva jeg vil frem til med teksten her. Er bare så innmari lei meg og utmattet. Føler jeg går fem skritt frem og ti skritt tilbake. Det å bli gravid skal ikke være lett. Livet er utettferdig, men herregud så glad jeg er for at jeg har mirakelsønnen min 💗 ❤️❤️❤️❤️ Anonymkode: e6557...cd9 1
Gjest pycmar Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Jeg har ikke ord.. Sender deg masse styrke og kjærlighet ❤️🙏
Ginny Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Åh men kjære deg, dette var trist lesing! Jeg har så lite erfaring med dette, jeg mister alltid tidlig, men er det noe de kan teste for? Får du snakket med noen på klinikken om planene videre? Stor klem til deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Du klarer det til slutt! Har en søster som har to sånne mirakelbarn! ❤️ Anonymkode: 8f37e...215
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Kanskje du skal være fornøyd med å ha vært så heldig og ha fått sønnen din? Å få mange barn er ikke like enkelt for alle. Kanskje adopsjon kan være en tanke? Anonymkode: 8ef3a...7ae
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Sender deg en god klem og positiv energi din vei! jeg kan ikke forestille meg hvor frustrende og vondt det må være. Jeg måtte selv akutt opereres da jeg hadde en graviditet xu. Egglederen sprakk og ut måtte den. Det krevde mye før kroppen stabiliserte seg igjen. Tror faktisk den ikke har kommet seg enda. Urettferdig at noe så naturlig skal bli en vond og skummel reise! Hold ut og lykke til! Håper det kommer en søster/bror snart🤞🏻 Anonymkode: d62ca...9a3
Amatariel Skrevet 2. desember 2020 #10 Skrevet 2. desember 2020 Så trist å høre at du har vært igjennom dette Det er ikke måte på hva man skal tåle og klare å gå igjennom alltid. Da vi forsøkte på søsken opplevde jeg først en SA i uke 6, ble gravid rett etterpå men det resulterte i abort i uke 14. Tok noen måneder å bli gravid igjen, men da ble det SA i uke 5 igjen. Skulle tro det var på tide å gi opp da, men det var aldri i tankene mine. Tanken på den lillebrøsteren vi manglet skinte alltid klarest! Vi rakk å begynne litt utredning for habituell abort, og fikk prøver på at alt var fint med oss begge. Det var ren og skjer uflaks! De aller fleste aborter er det, selv om det ikke føles sånn når man opplever flere av dem Men lønner seg som oftest å ikke gi opp, og etter den tredje aborten der ble jeg gravid igjen, og den holdt helt til mål Kos deg masse med sønnen din, hev hodet, vær tålmodig og vit at belønning venter der fremme. Bare ikke gi opp. Fortsett med IVF, prøv naturlig innimellom. Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå