Gå til innhold

Iherb, erfaringer? Lang leveringstid? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, litt hypp på handle fra Iherb. Ser dem har masse gode tilskudd og vitaminer jeg kunne trengt, meget fine priser og. Men skal visstnok være en utelandsk side? Hvordan blir det med leveringstiden da, snakker vi flere uker? Og er det lov å importere hvilke som helst tilskudd/vitaminer inn til landet, eller finnes det regler?

Anonymkode: 4705f...178

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Heisann, litt hypp på handle fra Iherb. Ser dem har masse gode tilskudd og vitaminer jeg kunne trengt, meget fine priser og. Men skal visstnok være en utelandsk side? Hvordan blir det med leveringstiden da, snakker vi flere uker? Og er det lov å importere hvilke som helst tilskudd/vitaminer inn til landet, eller finnes det regler?

Biter folk virkelig på slike vitaminannonser og tull enda?? Alt av slike piller som skal inneholde alle mulige slags vitaminer og andre virkestoffer er KUN bløff. Omega 3 piller kjøper også folk,enda mengden omega3 er så lite at det har null virkning på kroppen. De påstandene selgerne kommer med, er bestilt fra en eller annen lab. som de har betalt for å få greie resultater. Trodde de fleste var såpass opplyste at de ikke kjøpte slik tull mer......det eneste som er bevist av uavhengige og som virkelig er bra for kroppen er tran. 

Skrevet
ludden skrev (5 minutter siden):

Biter folk virkelig på slike vitaminannonser og tull enda?? Alt av slike piller som skal inneholde alle mulige slags vitaminer og andre virkestoffer er KUN bløff. Omega 3 piller kjøper også folk,enda mengden omega3 er så lite at det har null virkning på kroppen. De påstandene selgerne kommer med, er bestilt fra en eller annen lab. som de har betalt for å få greie resultater. Trodde de fleste var såpass opplyste at de ikke kjøpte slik tull mer......det eneste som er bevist av uavhengige og som virkelig er bra for kroppen er tran. 

Men er det ulovlig å handle slike ting fra utlandet? Ifølge den siden jeg linka overnfor er det det. Eller gjelder det bare legemidler?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Før så kunne du bestille fra Iherb til under 350kr uten noe toll og mva når pakken kom til Norge. Nå har de derimot endret reglene litt så alle typer tilskudd, mat osv får man toll på når de kommer til Norge. Ivertall i følge Toll.no. Les litt der.

Du kan derimot bestille hva du enn vil fra utlandet av ting, klær og kosmetikk så lenge prisen er under 350 kr totalt med frakt og alt. Går det over 350kr må du betale toll elelr hva det enn de tar nå. Skikkelig dyrt blir det...

Anonymkode: 18509...d07

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men er det ulovlig å handle slike ting fra utlandet? Ifølge den siden jeg linka overnfor er det det. Eller gjelder det bare legemidler?

Mye er ulovlig,problemet er at innholdet kan være mye rart. Vi har undersøkt vitaminpiller fra utlandet som faktisk har inneholdt kamelbæsj, farge og vann. Årsaken til at det er mye som ikke er lov,er jo nettopp at innholdsfortegnelsene på pakkene lyver.

Anonymkode: 69a1a...6ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Før så kunne du bestille fra Iherb til under 350kr uten noe toll og mva når pakken kom til Norge. Nå har de derimot endret reglene litt så alle typer tilskudd, mat osv får man toll på når de kommer til Norge. Ivertall i følge Toll.no. Les litt der.

Du kan derimot bestille hva du enn vil fra utlandet av ting, klær og kosmetikk så lenge prisen er under 350 kr totalt med frakt og alt. Går det over 350kr må du betale toll elelr hva det enn de tar nå. Skikkelig dyrt blir det...

Hos Iherb er toll og alt det der innregnet i prisen når jeg bestiller :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mye er ulovlig,problemet er at innholdet kan være mye rart. Vi har undersøkt vitaminpiller fra utlandet som faktisk har inneholdt kamelbæsj, farge og vann. Årsaken til at det er mye som ikke er lov,er jo nettopp at innholdsfortegnelsene på pakkene lyver.

"Vi". Jobber du i tollen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/

Nei, ifølge denne siden her er det ikke lov å bestille kostilskudd fra utlandet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Produktene på iherb er bra, så du trenger ikke bekymre deg for kamelbæsj.

TS: Jeg bestilte masse fra iHerb før den nye mva-grensa. Etter de nye reglene har jeg dessverre ingen erfaring med det. Men produktene er topp kvalitet.

Anonymkode: e33c9...000

• Liker 2
Skrevet

Iherb er helt trygg butikk å handle fra. Alle prisene som kommer opp i handlekurven er det eneste du betaler.

De har inngått et samarbeid med DHL.  Varene blir levert på døra etter få dager.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet (endret)

Fortsatt kjempefornøyd med Iherb. Har vært kunde en god stund nå, og har brukt noen tusenlapper her i året. Alt av toll og avgifter er inkludert i prisen, så det blir ikke noen økonomisk overraskelse ved utlevering. Gode produkter, kjapp og stabil levering. Anbefales på det sterkeste! - https://iherb.com

Endret av alltemmeee
  • Liker 2
Skrevet

Men frakta har jo blitt veldig dyr. Flere hundre kroner sist jeg sjekket. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 20.29):

https://www.toll.no/no/varer/legemidler-og-kosttilskudd/netthandel/

Virker som om man kan få KRAFTIGE bøter om man handler kostilskudd/vitamer fra utlandet, altså fra Iherb.. Da er det vel bare å droppe.

Eh nei, og hos iherb betaler du bare moms. Jeg har handla en hel masse derfra, men det har stoppa med en del av produktene jeg brukte.

TS: Tidligere var det forskjellige frakt med forskjellig priser, men nå bruker det stort sett DHL tror jeg, og da blir det litt dyrere. Men om du handler masse så vil jeg fortsatt si det er verdt det, fordi ting er SYKT mye dyrere i Norge, og som de sier så har de masse bra produkter! 

Anonymkode: 23b2d...6fa

• Liker 1
Skrevet
alltemmeee skrev (9 timer siden):

Fortsatt kjempefornøyd med Iherb. Har vært kunde en god stund nå, og har brukt noen tusenlapper her i året. Alt av toll og avgifter er inkludert i prisen, så det blir ikke noen økonomisk overraskelse ved utlevering. Gode produkter, kjapp og stabil levering. Anbefales på det sterkeste!

Er det kjapp levering?

Har tatt en titt og det står forventes levering 2-3 uker 😳 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...