Gå til innhold

Forslag til jobber som IKKE innebærer helse/omsorg, men hvor egenskapene passer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil vekk fra turnus og lite frihet. Vil helst helt vekk fra alt som har med helse/omsorg, inkl. slik som saksbehandler i kommunen. 

Finnes det noen jobber som kan passe for en sykepleier? Som kanskje ser etter samme egenskaper som  at man er vant til travle dager, krevende situasjoner, ulike dager, evne til å raskt omstille seg, kommunikasjon, rapportering, lage planer, løsninsorientert osv. 

Anonymkode: 613cb...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllupsplanlegger, partyplanegger , noe i den duren..

Anonymkode: 6c6c3...377

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bryllupsplanlegger, partyplanegger , noe i den duren..

Anonymkode: 6c6c3...377

Er glad i organisering/planlegging, men mulig noe slikt ikke er rette tiden å jobbe med. 

Anonymkode: 613cb...634

Skrevet

Lærer?

Anonymkode: a5570...a4b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

vant til travle dager, krevende situasjoner, ulike dager, evne til å raskt omstille seg, kommunikasjon, rapportering, lage planer, løsninsorientert osv. 

Høres ut som NAV 

Anonymkode: 493e9...ebf

Skrevet

Jeg er tidligere sykepleier, jobber nå som veileder i Nav. Mine erfaringer med stadig omorganisering, å være effektiv, strukturert, stå i krevende situasjoner og finne løsninger selv og ikke minst gode kommunikasjonsevner har hjulpet meg masse! Jeg liker godt kombinasjonen med kontakt med mennesker og saksbehandling. 

Anonymkode: 07b5e...fb3

• Liker 3
Skrevet

Administrasjon på universitetet. Både innenfor studie og HR. Vi er mange med helsefaglig bachelor hos oss.

Anonymkode: 3c9f1...82b

Skrevet

Lærer på videregående eller høyskolen, da får du jobbe med faget men på en annen måte, og samtidig få gode arbeidsvilkår som ferie/avspasering osv.

Anonymkode: 606a9...b5b

Skrevet

Jeg vet at noen sykepleiere jobber innen forsikring. De har kompetanse når det kommer til livsforsikring, uføretrygd og sånn. Vet også at noen sykepleiere jobber innen helseforskning.

Bedriftshelsetjeneste, utdanning av sykepleiere, helsesøster, 

Anonymkode: 5abb9...781

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg er tidligere sykepleier, jobber nå som veileder i Nav. Mine erfaringer med stadig omorganisering, å være effektiv, strukturert, stå i krevende situasjoner og finne løsninger selv og ikke minst gode kommunikasjonsevner har hjulpet meg masse! Jeg liker godt kombinasjonen med kontakt med mennesker og saksbehandling. 

Anonymkode: 07b5e...fb3

Åh, så fint. Så du trives i den jobben? Hvilke situasjoner er det du synes er krevende? Må du holde presentasjoner for folk og holde møter? Eller er det kun kontakt med brukere, "teammøter", delta på kurs og saksbehandling? Kunne du beskrevet jobben litt? Har du mulighet til å opparbeide deg og ta ut avspasering?

Lurer på om en slik jobb er for meg, skjønner du. 😃

Anonymkode: 0d37e...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...