Gå til innhold

Forsinkelse, Lånekassen, annullert eksamen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært forsinket med studiepoeng men hentet meg inn igjen så jeg ligger akkurat på grensa (60 poeng) dvs at hvis jeg skulle stryke på en eksamen så mister jeg rett til støtte igjen. 
Jeg hadde en eksamen i går, som jeg ganske sikkert hadde bestått men universitetet har bestemt av hele eksamen blir annullert pga det ikke ble foretatt kvalitetskontroll av eksamen og de fikk veldig mye klager på gjennomføring av eksamen. Så alle studenter som tar det emnet må ta ny eksamen mot slutten av januar. Dvs jeg får ikke de 7.5 studiepoengene «bekreftet» før kanskje slutten av februar. 

Jeg har jo allerede søkt om stipend for høsten 2020 og våren 2021. Men det står at vilkår/informasjon for våren 2021 kommer senere. Kommer de til å sjekke studiepoeng nå før stipendet til vårsemesteret kommer eller skjer det bare en gang i året når du søker for ett år om gangen? Sånn det ser ut så skal de bare kontrollere at jeg fortsatt har opptak og har betalt semesteravgiften til vårsemesteret. 

Eller må jeg gi beskjed til Lånekassen at eksamen ble annullert pga feiltakelsene til selve emneansvarlig / instituttet og jeg ikke vil få godkjent 30 studiepoeng fra det semesteret før slutten av februar? 

Anonymkode: f9857...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror lånekassen ser på studieåret i sin helhet og hvordan progresjonen er etter fullført år (hvis du søkte støtte høst+vår). Jeg har i hvert fall hatt fag der jeg ikke får studiepoengene før i vårsemesteret. Deler av studiet har vært lagt opp til 15 studiepoeng til jul og 45 til sommeren.

Anonymkode: 92d32...885

Skrevet

Jeg er også forsinket med 52.5 studiepoeng. Hadde en 15 poengs eksamen i går og er livredd for at det kanskje ikke er bestått. Men håper at lånekasser ser på hele året under ett, da jeg har hørt det før, men jeg er ikke sikker. 

Anonymkode: 26f8a...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...