AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Hvor mange timer i uken er det ved de som er 80% ufør? Eller 95%? Hvordan regner jeg ut dette? Kan jeg få en del eksempler? 😊 Anonymkode: 297cf...dcd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Jeg syntes å huske at det har blitt skrevet om det før, men jeg finner ikke igjen tråden... Anonymkode: 297cf...dcd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Det går ikke på timetall, men hvor mye du tjener. Såvidt jeg husker kan du som ufør tjene rundt 40k før det går utover trygda. Anonymkode: b8e4f...b03 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Usikkert hva 5% jobb vil utgjøre. Men å jobbe f.eks hver tredje helg som assistent på sykehjem er vel rundt 12-14%. Så du kan kanskje jobbe en hel dag nå og da eller et par timer her og der. Jeg ville tatt kontakt med NAV og forhørt meg. De må jo vite hva som kan være aktuelt. Men det kan jo hende mange arbeidsplasser hadde satt pris på bittelitt ekstrahjelp nå og da. Spørsmålet er vel mer om de vil lønne en ekstra som da går på "topp". For du kan sikkert ikke ha en ren 5%-stilling og kanskje du må komme de dagene som er gode? Barnehager, sykehjem, aktivitetssentre/dagsentre, bofellesskap, butikker, rydde/vaskehjelp, lager, posten er det jeg kommer på i farten. Kunne sikkert satt pris på en som kan prate med eldre, gå en tur med en eller en som kan leke litt ekstra med barna. Anonymkode: 0cf9d...6cd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 https://www.skatteetaten.no/bedrift-og-organisasjon/arbeidsgiver/a-meldingen/veiledning/arbeidsforholdet/opplysninger-om-arbeidsforholdet/antall-timer-per-uke-som-en-full-stilling-tilsvarer/ Så er det bare å hente frem kalkulatorn så finner du svaret. 37,5 x 0.95 =95% stilling Anonymkode: a870a...b98 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Barnehage er nok ingen plass for noen som jobber noen timer pr mnd, da det kreves stabilitet ift både barnas trygghet, men også for personalet ☺️ Jeg kjenner derimot flere som jobber litt i butikk og på senter for eldre. De jobber ca 1 dag i uken, gjerne ikke mange timene, og er 100% ufør. Vet ikke hvilken ordning de har som gjør det mulig, men du kan sikkert høre med NAV? Anonymkode: eeb42...ce7
Angelheart2 Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det går ikke på timetall, men hvor mye du tjener. Såvidt jeg husker kan du som ufør tjene rundt 40k før det går utover trygda. Anonymkode: b8e4f...b03 Dette! Du kan jobbe akkurat så mange timer du vil og kan, det er lønna du tjener som er det interessante her. Du kan tjene 0,4 G fritt (ca 40.000,-) uten at uføretrygden blir redusert i det hele tatt dersom du er 100% uføretrygdet. Dersom du er gradert ufør vil fribeløpet ditt stå i vedtaket, dette er da regnet ut fra tidligere årsinntekt. Om du tjener over fribeløpet vil uføretrygden bli redusert etter en kompensasjonsfaktor. Hvis du f.eks har faktor 75 så vil det bli trukket 75,- av trygda for hver 100-lapp du tjener over fribeløpet. På f.eks AAP og dagpenger er det motsatt, der trekkes du time for time, uavhengig av om timelønna di er 100,- eller 1000000,-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå