Karoline1907 Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Hei! Jeg skal ha tentamen i historie og filosofi på fredag. Skal være på skolen, men lærer sa vi kunne bruke internett, og endret det i dag, så jeg aner ikke hva jeg skal gjøre! Vi kan nok bruke boka, men tror ikke det hjelper så mye. Skal skrive en tekst på fem timer om «sannhet» 🙂 (Får en mer konkret oppgave på skolen tror jeg) Hvordan i alle dager skal jeg forberede meg? Jeg takker for ALL hjelp!❤️🙏
stan Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Les artikler om sannhet. Kan du svare på spørsmålet, "Hva er sannhet?" Har du mulighet til å bruke egen pc? Da kan du muligens laste ned tekster om temaet og andre ting som er knyttet til pensum. Les tekstene, ta gjerne notater. Tankekart. Ikke klipp og lim, men skriv med egne ord det du har lest.
mjauritz Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Har dere mulighet til å ta med artikler som er printet ut? Isåfall så google sannhet + noe relevant fra pensumet ditt (F.eks. filosofi + sannhet), skriv ut, les gjennom og marker det viktige og ta det med deg. Hvis ikke, så gå i bøkene dine og finn alt som er relevant og lag tankekart over dette med henvisninger til sidetall så du lett kommer tilbake til det. Skriv ned noen tanker du gjør deg selv ut fra pensum, hvilke refleksjoner tenker du, hvilke problemstillinger kan være nyttige (som f.eks. hva er sannhet? Så skriver du hva du mener, hva ulike teoretikere mener, hva som blir sett på som sannhet i historien, osv.).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå