Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beslutningen er tatt, de praktiske tingene med økonomi og bolig er begynt å jobbes med.
Har hjemmeboende felles barn i alderen 10-22 år.
Kalenderen teller 1 desember...
Når bør barna informeres, mannen ønsker å vente til etter jul, jeg er på en måte enig, men synes det er falskt ovenfor barna, og kanskje det hadde vært bra for dem å vite det en stund før mann flytter ut?
Erfaringer å dele noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten nå, eller i januar. Ikke midt i jula. 

Anonymkode: db64d...d1f

• Liker 7
Skrevet

Tror det kan være fint for dem å få en jul hjemme med alle, men ikke gå og lat som dere er noe dere ikke er. Det er mulig å fortelle at dere ikke er kjærester lenger, men venner, og skal være sammen til nyåret. Kanskje er det også positivt at de får være med prosessen med å finne nye boliger, de skal tross alt flytte uten at det er eget valg. 

Anonymkode: e805b...022

• Liker 1
Skrevet

Vent til etter jul så ødelegger dere ikke julen til barna...

Anonymkode: 33d46...4f7

• Liker 2
Skrevet

Ikke gjør det om ikke dere har en ekstrem god grunn. Jeg er skilt, tenkte nøye på det i mange år. Men det er fortsatt veldig tungt og har lovet meg å alltid be folk tenke seg enda mer nøye om ang det valget. Det er så mye ved brudd som man ikke vet om før bruddet er skjedd. Livet etterpå blir ikke alltid bedre, det er alltid fordeler og ulemper. Kan jeg spørre hva som er grunnen til dette valget hos dere? 

Anonymkode: 46d8c...f09

• Liker 3
Skrevet

Vent til januar. Eller s å vil jula kanskje alltid bli forbundet med vonde minner for dem.

Anonymkode: e7249...5b7

Skrevet

Foreldrene våre fortalte oss det i november året da de skilte lag. Jeg husker at det ødela hele julen! De klarte ikke en gang å feire sammen, selv om det ble gjort i så mange år før. Selv var jeg 16 og en søster på 12. Kunne ønske de hadde ventet til januar i det minste. 

Anonymkode: f04e2...d81

• Liker 1
Skrevet

Ville også ventet til januar, men oppfør dere vennskapelig mot hverandre i jula. 

Anonymkode: c1578...2b2

• Liker 1
Skrevet

Det ble slutt mellom meg og x’n i oktober, men han nektet å fortelle det til barna våre på grunn av julen det året. Jeg kjøpte nytt hus rett etter avgjørelsen, som ble tatt over i januar. Ble veldig kort tid for barna å «venne seg til tanken», så hadde det vært opp til meg hadde vi sagt det før jul (men kanskje ikke så sent som nå).

Skrevet

Vent. Ellers blir dette noe ungene forbinder med jul alltid. Snakker av erfaring. 

Anonymkode: 0ba7f...27f

Skrevet

Med mindre han flytter tidlig i januar så ville jeg ventet. Så lange dere klarer å holde maska da. En jul med foreldre med isfronter er heller ikke bra for barna.

Anonymkode: 70585...7ca

Skrevet

Så klart venter dere til etter jul ! 

Anonymkode: 3a7f6...ae4

Skrevet

Enten nå eller vent til såpass etter jul at de ikke får følelsen av å være lurt.

Anonymkode: 37dba...e2d

• Liker 1
Skrevet

Gi barna julegaven " en riktig god jul" 

Hold dere i skinnet og tenk på dem. 

Nå vet ikke jeg hvorfor dere har tatt dette valget men jeg håper dere har tenkt nøye gjennom det. 

Det har vært et traumatisk år for mange, vi har opplevd å være i en situasjon som er helt ny for oss alle. 

Jeg har selv kjent på mange følelser midt oppi denne pandemien og må ærlig si at jeg har hatt lyst til å kaste mannen på dør mer enn en gang. Men jeg selv har kjent på presset av følgene av denne pandemien, og det har han også. Det har ikke vært enkelt. Det i tillegg til disse vanlige tingene. 

Jeg har kommet frem til at ingen drastiske avgjørelser bør tas i nærmeste fremtid, for ingen av oss er vel egentlig oss selv akkurat nå. 

Anonymkode: b9a7f...15c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gi barna julegaven " en riktig god jul" 

Hold dere i skinnet og tenk på dem. 

Nå vet ikke jeg hvorfor dere har tatt dette valget men jeg håper dere har tenkt nøye gjennom det. 

Det har vært et traumatisk år for mange, vi har opplevd å være i en situasjon som er helt ny for oss alle. 

Jeg har selv kjent på mange følelser midt oppi denne pandemien og må ærlig si at jeg har hatt lyst til å kaste mannen på dør mer enn en gang. Men jeg selv har kjent på presset av følgene av denne pandemien, og det har han også. Det har ikke vært enkelt. Det i tillegg til disse vanlige tingene. 

Jeg har kommet frem til at ingen drastiske avgjørelser bør tas i nærmeste fremtid, for ingen av oss er vel egentlig oss selv akkurat nå. 

Anonymkode: b9a7f...15c

Man har ikke lov å gjøre folk husløse i Norge. Ikke samboere/ektefeller. Ikke leieboere/søsken eller venner. Så man kan ikke ‘kaste’ folk på dør. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...