AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Stemmer dette? Anonymkode: 752ae...088
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Jeg fikk en økning på 0,50,- pr time.... 🙂 Helt latterlig. Vi har også et av de bedre årene noen sinne, men de høyere opp skylder allikevel på covid. Anonymkode: 21e76...78e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk en økning på 0,50,- pr time.... 🙂 Helt latterlig. Vi har også et av de bedre årene noen sinne, men de høyere opp skylder allikevel på covid. Anonymkode: 21e76...78e Har dere tariff? Alt har blitt dyrere, og vi har stått på under hele Corona og det er takken? Latterlig er mildt sagt, mer at ord blir fattig 😳 Anonymkode: 752ae...088
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har dere tariff? Alt har blitt dyrere, og vi har stått på under hele Corona og det er takken? Latterlig er mildt sagt, mer at ord blir fattig 😳 Anonymkode: 752ae...088 Jepp. Ja, det er helt sykt! Ord blir rett og slett fattige som du sier. Er lenge siden jeg har blitt så skuffa som nå når lønnsoppgjøret endelig var klart. Hadde bare lyst til å gå hjem når jeg så hvordan det endte, for å være ærlig. Anonymkode: 21e76...78e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har dere tariff? Alt har blitt dyrere, og vi har stått på under hele Corona og det er takken? Latterlig er mildt sagt, mer at ord blir fattig 😳 Anonymkode: 752ae...088 Får slutte, da. Ufaglært arbeiskraft tjener ufattelig mye i Norge kontra andre land. Anonymkode: b4108...2a6 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får slutte, da. Ufaglært arbeiskraft tjener ufattelig mye i Norge kontra andre land. Anonymkode: b4108...2a6 Wow, regner med at du ikke er ufaglært/ uten utdannelse når du kommer med slike spydige kommentarer. Nr 1 : ikke alle har forutsetning til å ta seg høyere utdannelse. Nr 2 : med kommentaren din viser du ganske tydelig at man ikke må ha mye hjerneceller for å ha utdanning. Spyr av sånne som meg 🤮 Anonymkode: 752ae...088 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jepp. Ja, det er helt sykt! Ord blir rett og slett fattige som du sier. Er lenge siden jeg har blitt så skuffa som nå når lønnsoppgjøret endelig var klart. Hadde bare lyst til å gå hjem når jeg så hvordan det endte, for å være ærlig. Anonymkode: 21e76...78e Det skjønner jeg godt Anonymkode: 752ae...088
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Wow, regner med at du ikke er ufaglært/ uten utdannelse når du kommer med slike spydige kommentarer. Nr 1 : ikke alle har forutsetning til å ta seg høyere utdannelse. Nr 2 : med kommentaren din viser du ganske tydelig at man ikke må ha mye hjerneceller for å ha utdanning. Spyr av sånne som meg 🤮 Anonymkode: 752ae...088 vel, jeg er ufaglært og vi har betraktelig høyere lønn enn andre land. for det andre så er det ikke bare for en bedrift å spy ut mer i lønn til alle ansatte. man skal faktisk drifte lønnsomt også ellers har ikke de ansatte noen jobb å gå til. evnt må de kutte årsverk Anonymkode: 8b955...ab2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): vel, jeg er ufaglært og vi har betraktelig høyere lønn enn andre land. for det andre så er det ikke bare for en bedrift å spy ut mer i lønn til alle ansatte. man skal faktisk drifte lønnsomt også ellers har ikke de ansatte noen jobb å gå til. evnt må de kutte årsverk Anonymkode: 8b955...ab2 Selv om det er mye bedre enn andre land, så er det ikke dermed sagt at det er bra? Skjønner at det skal drives lønnsomt, men den lønnsomheten er det de på toppen som nyter MEGET godt av i stedet for å dele litt med seg.. Anonymkode: 752ae...088 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Ja ufaglærte i Norge har bedre lønn enn i andre land, men så er også utgiftene justert opp. Jeg har fagbrev og ti års ansiennitet og tjener 360 000 i året. Jeg greier ikke betale regningene mine hver mnd uten hjelp fra kjæresten min. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at jeg ikke hørte på idiotene som sa til meg at jeg skulle utdanne meg til noe jeg liker å holde på med når jeg var i tenåra. Jeg hadde heller jobbet med noe jeg hatet hver eneste dag resten av livet så lenge jeg hadde greid å betale regningene og gitt meg muligheten til å kjøpe ting ungene mine ønsker deg til jul, ta oss en ferie osv. Anonymkode: 57085...9de 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selv om det er mye bedre enn andre land, så er det ikke dermed sagt at det er bra? Skjønner at det skal drives lønnsomt, men den lønnsomheten er det de på toppen som nyter MEGET godt av i stedet for å dele litt med seg.. Anonymkode: 752ae...088 ikke dra alle bedrifter under en kam. det er ikke slik at toppene nødvendigvis drar inn millioner i utbytte hvert år. og om de skulle delt potten jevnt utover alle ansatte ville det neppe blitt mye til hver. om du ikke er fornøyd med lønna di så går du i forhandling evnt bytter jobb. du kan ikke forvente samme lønn som hverken toppene eller de med utdannelse eller annsienitet. hvorfor skal eiere av bedrifter gi deg mer lønn bare fordi du er misfornøyd? jeg fikk lønnsøkning fordi jeg gikk i forhandling, kunne vise til resultater og hadde lang ansiennitet. det er ingen som kaster høyere lønn etter deg bare fordi du mener de burde det. da har du mye å lære når det gjelder bedriftsøkonomi og innsats Anonymkode: 8b955...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja ufaglærte i Norge har bedre lønn enn i andre land, men så er også utgiftene justert opp. Jeg har fagbrev og ti års ansiennitet og tjener 360 000 i året. Jeg greier ikke betale regningene mine hver mnd uten hjelp fra kjæresten min. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at jeg ikke hørte på idiotene som sa til meg at jeg skulle utdanne meg til noe jeg liker å holde på med når jeg var i tenåra. Jeg hadde heller jobbet med noe jeg hatet hver eneste dag resten av livet så lenge jeg hadde greid å betale regningene og gitt meg muligheten til å kjøpe ting ungene mine ønsker deg til jul, ta oss en ferie osv. Anonymkode: 57085...9de da lurer jeg på hva slags livsstil du har. jeg har 330000 i året og trenger ikke økonomisk hjelp fra en mann. Anonymkode: 8b955...ab2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja ufaglærte i Norge har bedre lønn enn i andre land, men så er også utgiftene justert opp. Jeg har fagbrev og ti års ansiennitet og tjener 360 000 i året. Jeg greier ikke betale regningene mine hver mnd uten hjelp fra kjæresten min. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at jeg ikke hørte på idiotene som sa til meg at jeg skulle utdanne meg til noe jeg liker å holde på med når jeg var i tenåra. Jeg hadde heller jobbet med noe jeg hatet hver eneste dag resten av livet så lenge jeg hadde greid å betale regningene og gitt meg muligheten til å kjøpe ting ungene mine ønsker deg til jul, ta oss en ferie osv. Anonymkode: 57085...9de du har opplagt ikke jobbet med noe du hater. å hate jobben sin og i tillegg må gå dit hver eneste dag vil på sikt knekke deg. så du må gjerne prøve men jeg har ingentro på at du ville holdt ut resten av livet med en jobb du hater for 100.000 mer i året Anonymkode: 8b955...ab2 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Wow, regner med at du ikke er ufaglært/ uten utdannelse når du kommer med slike spydige kommentarer. Nr 1 : ikke alle har forutsetning til å ta seg høyere utdannelse. Nr 2 : med kommentaren din viser du ganske tydelig at man ikke må ha mye hjerneceller for å ha utdanning. Spyr av sånne som meg 🤮 Anonymkode: 752ae...088 Alle i Norge har forutsetning til det, jo Anonymkode: 78063...a03
Apis Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Får slutte, da. Ufaglært arbeiskraft tjener ufattelig mye i Norge kontra andre land. Anonymkode: b4108...2a6 Vi har jo ikke samme kostnadsnivået som Bangladesh da.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Alle i Norge har forutsetning til det, jo Anonymkode: 78063...a03 ja på papiret. i realiteten nei. Anonymkode: 8b955...ab2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja ufaglærte i Norge har bedre lønn enn i andre land, men så er også utgiftene justert opp. Jeg har fagbrev og ti års ansiennitet og tjener 360 000 i året. Jeg greier ikke betale regningene mine hver mnd uten hjelp fra kjæresten min. Av hele mitt hjerte skulle jeg ønske at jeg ikke hørte på idiotene som sa til meg at jeg skulle utdanne meg til noe jeg liker å holde på med når jeg var i tenåra. Jeg hadde heller jobbet med noe jeg hatet hver eneste dag resten av livet så lenge jeg hadde greid å betale regningene og gitt meg muligheten til å kjøpe ting ungene mine ønsker deg til jul, ta oss en ferie osv. Anonymkode: 57085...9de Men det kan du da? Tjener du mindre enn ufaglærte så kan du da bare ta en ufaglært jobb! Men du må jo være god i den jobben for å tjene bra. Og de som hatet jobben er som regel ikke veldig gode i den... Anonymkode: 78063...a03 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja på papiret. i realiteten nei. Anonymkode: 8b955...ab2 Hvorfor ikke? Hvem har ikke muligheten til det? Anonymkode: 78063...a03
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Petter Stordalen har tatt ut 585 mill. i utbytte på fem år – Choice-ansatte får 15 øre i lokalt tillegg. Stordalen har tatt ut 585 mill. i utbytte på fem år – Choice-ansatte får 15 øre i lokalt tillegg – E24 Men "gutta på gulvet" som må tråkke rundt i all dritten, får jo selvfølgelig ingenting å skryte av - for å si det sånn.... Anonymkode: b6353...d29
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 Lønnsoppgjøret har vært dårlig i mange sektorer i år. For tariffområdet til KS (kommuner) er det veldig lavt. Jeg jobber på et krisesenter og de ansatte hos oss fikk gjennom tariffoppgjøret rundt 1600 kr i økt årslønn - dvs rundt 130kr per måned. Anonymkode: c78f2...117
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå