Gå til innhold

Hva anser dere som en god årslønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Knirke skrev (20 minutter siden):

Det er ikke snakk om å være fornøyd eller misfornøyd med egen lønn. TS spurte om hva man anser som en god årslønn. Det ligger da i ordet at en god lønn er over både snittet og medianen. 

Det var jo ikke temaet for tråden i det hele tatt. 

Neida, en god årslønn trenger ikke ligge over snittet eller medianen. 

Slik anser jeg det.

Anonymkode: f8e30...7d4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god lønn må være over en million. 700-800 er en helt grei lønn men ikke noe mer. Det virker på meg som Nordmenn ikke har skjønt hvor mye de tapt i kjøpekraft de siste åra.

Anonymkode: 29d1f...ccd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En god lønn må være over en million. 700-800 er en helt grei lønn men ikke noe mer. Det virker på meg som Nordmenn ikke har skjønt hvor mye de tapt i kjøpekraft de siste åra.

Anonymkode: 29d1f...ccd

Forklar dette. Lønn øker mer enn KPI, så hvordan får du logikk i dette?

Skrevet

700 000 og oppover anser jeg som bra lønn. 

450 - 699 000 er helt grei, fin lønn.

449 000 og nedover begynner det å bli knapt for mange. En del underbetalte, viktige yrker i Norge desverre.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 16.35):

I dag tjener jeg lite, ca 400k(deltid).

Fulltid lå jeg på ca 800-900k, det som er morsomt er å se hva pengene går til når folk tjener mye. Kjøper seg dumme ting, bil/hytte/båt/annen dum materialisme.

Anonymkode: f3c06...49b

Ærlig talt, det finnes mye dum materialisme, men en hytte/båt er jo ting som gir glede og rekreasjon og kan definitivt ikke kalles for det. 

• Liker 3
Skrevet
MissyB skrev (3 timer siden):

Ærlig talt, det finnes mye dum materialisme, men en hytte/båt er jo ting som gir glede og rekreasjon og kan definitivt ikke kalles for det. 

Vil nok si det. En hytte til 8+ mill er dyrt uansett.

Skrevet

En god årslønn er for meg ish 700 000. 

Anonymkode: b709f...a3f

Skrevet

En god årslønn for meg er alt som er høyere enn det jeg har nå... per nå ligger jeg på 230 000 i årslønn. Var veldig fornøyd med livet mitt da jeg hadde 380 000 i årslønn, så rundt der er nok for meg, faktisk. 

Anonymkode: 7d58c...ccd

Skrevet

600 000 synes jeg er en bra årslønn.

Anonymkode: e1923...5e3

• Liker 1
Skrevet

700 000 og oppover er bra.

Selv tjener jeg litt i overkant av 600`og det er helt OK, men ikke noe å bli feit på om du bor i Oslo og har barn, bil og dyr leilighet.

Anonymkode: 54e79...6ee

Skrevet

Har ca 480 i dag.. og mannen min har ca680. Syntes han har god lønn 😉 

jeg ville vært fornøyd med lønn rundt det han ligger på - 650. Og dit skal jeg. Er enda under 30, og jobber meg oppover 😬 

Anonymkode: d4f7b...6e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ca 480 i dag.. og mannen min har ca680. Syntes han har god lønn 😉 

jeg ville vært fornøyd med lønn rundt det han ligger på - 650. Og dit skal jeg. Er enda under 30, og jobber meg oppover 😬 

Skal kanskje nevnes at vi bor i en liten by 🙂 

Skrevet

Jeg har 360 000, syns bra lønn er 500 000 og over. Hadde vært fornøyd med 420 000. 

Anonymkode: dfa3a...295

Skrevet

Ei god lønn må defineres ut fra bransje, arbeidsinnsats, ansvar, forbruk osv.

Synes lønna mi er god. Har i underkant av 700k på 15 timers arbeidsuke, og noe tillegg for reiseutgifter etc.

Klart, jeg kunne hatt ei (etter min mening) meget høy lønn om jeg ville jobba 37,5 timer, men setter større pris på mye fritid enn en drøss av penger jeg egentlig ikke har bruk for😊

Hadde klart meg mer enn bra nok med 4-500k... 

Skrevet
newman01 skrev (På 1.12.2020 den 14.59):

Akkurat som en C/3'er på vitnemålet kan ikke være en GOD karakter. Den er helt middels. 

C er en 4'er. Og det er en god karakter. D er 3, og er en nokså god karakter. 

Anonymkode: a0fd6...bd1

• Liker 3
Skrevet

8-4 jobb så er 500.000 en god lønn.

2-delt turnus (dag/kveld) så er 550.000 en god lønn. 600.000 hvis det er helg og helligdag også.

Helkontinuerlig turnus så er 650.000 en god lønn. 

Anonymkode: a0fd6...bd1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 1 års ansiennitet og tjener 700 000 (det er inkludert vakt hver 6. Uke) .

Fagbrev. Fornøyd med det, men får en økning nå når jeg får mer ansvar på jobb. 

Anonymkode: b96fe...7ba

Skrevet

Har vel 550000kr sånn ca. I grunnlønn. Med overtid og bonus ender det som regel på omtrent 650000. Fagbrev. Kunne tenkt meg tilbake til Nordsjøen når livssituasjonen tillater det. Høyere lønn OG herlige friperioder. Rundt 700000 uten å jobbe helsa av seg synes jeg er bra lønn. Veldig bra og.

Skrevet

Det avhenger av veldig mange parametre, som f.eks. studielån, boliglån, bil(lån), barn, ønsket livsstil osv.

Har 550K i dag (1 års erfaring), synes 750K etter dagens KPI er en god lønn. Det er mulig innen 10 år for min del.

Skrevet

Jeg har ca tjent 518 000 i år og synes dette er dårlig. Jobber da ekstra, kanskje 45-50 timer ekstra i mnd. Har en 3 årig utdanning og jobber i helsevesenet. 600 k pluss er bra, mener jeg. Bor i en dyr by og har boliglån på 3 mill,og et barn i Sfo. Uten gjeld ville 500 k vært ok 

Anonymkode: 7fd9b...69a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...