Gjest Bet-t-ina Skrevet 13. januar 2021 #41 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en Tibetansk Terrier, rasen tåler 50 minusgrader. Bruker sjelden klær, kun regndress når det høljer ned pga. mye pels. Men, nå lurer jeg på om vi kanskje må kjøpe sokker/sko siden hun har «bjørnelabber» som blir veldig flokete når det er mye snø🤷🏼♀️ Anonymkode: e8739...694 Barber med en maskin og ta på labbefett før du går tur det gjør vi. Ellers blir det vondt å gå. De får jo kladder under poten.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #43 Skrevet 13. januar 2021 Har en italiensk spinone. Når det er under 10 minus, blir han så kald på beina, at han bare står og kaster med beina uti lufta etter noen hundre meter, så under 10 minus må sokkene på. Så lenge han er tørr og i aktivitet, tar jeg ikke på ham dekken før kanskje under 15 minus. Er han våt, fryser han tilogmed inne, om det er litt kjølig inne. Ikke supergod med kulde og høy varme;) Anonymkode: 2557a...48a
Troyamin Skrevet 13. januar 2021 #44 Skrevet 13. januar 2021 Hurrahei skrev (43 minutter siden): Ja, da må jo jeg slutte å gå tur med hundene🤣 Den som lagde denne plansjen kan gå og ta seg ei bolle! Makan til vås! 3
Julie Skrevet 13. januar 2021 #45 Skrevet 13. januar 2021 Troyamin skrev (44 minutter siden): Ja, da må jo jeg slutte å gå tur med hundene🤣 Den som lagde denne plansjen kan gå og ta seg ei bolle! Makan til vås! Virker ikke som den er laget ut i fra norske forhold nei 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #46 Skrevet 13. januar 2021 Har 2 kleinspitz-tisper. Har ikke brukt noe klær på de enn så lenger, men hun ene ble diagnosert med og operert for patellaluksasjon nå i sommer. Ser hun har begynt å halte litt igjen nå når gradene er rundt null og kaldere. Så tenkte å kjøpe et dekken nå for å se om det hjelper på Anonymkode: 5fdd5...7cb
hysjteria Skrevet 13. januar 2021 #47 Skrevet 13. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 16.40): Aldri dekken eller klær - men veskehunder uten pels trenger kanskje det🙄Men regner ikke de som hunder. Anonymkode: 7f476...c83 Den dagen jeg ser en dobermann i en veske.. 😂 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2021 #48 Skrevet 13. januar 2021 Har en chihuahua og en border collie🐶 Chihuahuaen har på tynnere strikkegenser når det er under 12-13 grader . Har på «extreme warmer» dekken fra Hutta når det er 0-5 grader, og en ullgenser under dette igjen når det er minus. Blir sjelden mer enn 5 minus her. Dette er jo snakk om tur hvor han er i bevegelse, er vi i ro over lengre tid har han på mer. Border collien har regndekken og en ullgenser, han har på ullgenseren når det er mindre enn 1-2 minusgrader. Har av og til på regndekkenet oppå ullgenseren hvis det er kaldere. Det kommer an på om det er sol, eller kvelden😄 Anonymkode: 3f7e1...56d 1
Kokosmakron Skrevet 13. januar 2021 #49 Skrevet 13. januar 2021 Husky: bruker ikke klær, men får noe å ligge på i pausene på vinteren. Labrador: dekken fra canelana etter vannarbeid, bortsett fra når det er fin tørketemperatur, samt når vi tar pauser på tur på vinteren. Får også noe å ligge på når det er vinter. Både husky og labrador bruker potesokker ved lengre turer på skarpt snøføre. Bruker litt hummer og kanari av potesokker, inkludert noen jeg har laget selv. 1
Arx Skrevet 14. januar 2021 #50 Skrevet 14. januar 2021 Har en portugisisk vannhund, altså en hund uten underull som potensielt kan fryse fort. Erfaringsmessig holder hun varmen så lenge hun er i bevegelse, og hun er mye i bevegelse 😂 Fra rundt 0 får hun på seg ulldekken i bilen. Potesokker ved behov da hun har mye pels foran og fort får kladder.
MyMichelle Skrevet 14. januar 2021 #51 Skrevet 14. januar 2021 Jeg har storpuddel og dvergpuddel. De er ikke kortklipte. Når det regner har de på seg regndekken som også dekker hofter og lår (strikk rundt bakbeina). Refleksdekken bruker de dersom de ikke har annet på seg, når vi går på vei eller sykkelsti. Sokker bruker de ikke, men potesalve. Har aldri hatt poteproblemer. Dvergpuddelen er olding så jeg kler tykt fleecedekken på han når det er, tja, under 5 grader (eller noe slikt). Er det mye vind og/eller veldig kaldt kler jeg på han en vindtett dress, som han ikke liker. Da han var yngre brukte han ikke varmende klær før det var skikkelig frost.
Lisa Rowe Skrevet 14. januar 2021 #52 Skrevet 14. januar 2021 Vi bruker genser på hunden vår når det begynner å gå mot høst og vinter. Turene er på alt fra 20-60+ minutter, men genseren brukes uansett. Tar en refleksvest oppå i tillegg når det er mørkt ute. Han er en lhasa apso blanding, men vi klipper han regelmessig hos frisør (ikke i vinterhalvåret, men det får ikke tid til å vokse ut nok til at han ikke fryser).
MiominMio Skrevet 14. januar 2021 #53 Skrevet 14. januar 2021 Har en liten tass med 1 lag pels. Har genser på eller et dekke på de kaldeste dagene (han hater det og blir litt fornærma, men er glemt så snart vi er ute). Ang. potesokker har vi ikke brukt det enda, men smører potene med potevoks og forebygger. Unngår plasser hvor det er saltet.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #54 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 16.40): Aldri dekken eller klær - men veskehunder uten pels trenger kanskje det🙄Men regner ikke de som hunder. Anonymkode: 7f476...c83 For noe tøys!Små hunder er like mye hunder som store. «Veskehunder» er noe mennesker gjør dem til. Ingen hund er skapt til å sitte i en veske å bli båret rundt. Det er veldig viktig at små hunder også behandles som det de er, altså hunder. Så over til spøærsmålet. Jeg har to korthårete chihuahua. Bruker strikkegenser på dem om høsten, jakke eller bobledress utenpå når gradestokken bikker null. Potesokker i snøen. Ellers er de tøffe hunder som kan gå lange turer hele året når man bare passer på at de ikke blir nedkjølte. Anonymkode: b6992...362 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #55 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For noe tøys!Små hunder er like mye hunder som store. «Veskehunder» er noe mennesker gjør dem til. Ingen hund er skapt til å sitte i en veske å bli båret rundt. Det er veldig viktig at små hunder også behandles som det de er, altså hunder. Så over til spøærsmålet. Jeg har to korthårete chihuahua. Bruker strikkegenser på dem om høsten, jakke eller bobledress utenpå når gradestokken bikker null. Potesokker i snøen. Ellers er de tøffe hunder som kan gå lange turer hele året når man bare passer på at de ikke blir nedkjølte. Anonymkode: b6992...362 🙌 Min søster sin chihuahua ble syklet med til og fra barnehagen. Den løp dermed 8 km, 5 dager i uken. Skal ikke kimse av hva Små hunder kan gjøre! Anonymkode: f7cc1...9f2 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #56 Skrevet 14. januar 2021 Vi bruker potesokker på skitur, refleksvest i mørket, regnfrakk hvis det er skikkelig regnvær og dekken hvis det er mer enn 15 minus ute. Utover det bruker vi aldri klær på hunden, hun har mye pels og klarer seg fint uten. Anonymkode: 09e25...085
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #57 Skrevet 14. januar 2021 Bruker klær på vandreturer i nabolag, by, og langs vei når det er 0 og minus. Han bruker da ett ulldekken eller ett litt tjukkere i ull og varmestoff (dette har oldemor sydd, ligner litt på sånn venåsdress 😆). Er vi ute å går på ski har han en kondomdress fra non stop. Lwker vi i snøen har han på dekken, eller er uten klær, så tar vi på han jaktdekken (sånn sovepose/varmepose) når vi sitter stille. Er han ute å løper i skogen har han ikke på noe. Bruker refleksdekken på turer i mørket ved vei. Sokker på skarre, eller langs vei med salt. Irsk setter. Anonymkode: e9cfd...87f 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #58 Skrevet 14. januar 2021 Har en hund med kort pels og lite underull, men bruker kun dekken når det er -5 eller kaldere. Han hater dekken og alltid gjort det uansett hvor mye jeg forsøker å venne han til det, så det ender med at han løper, gnir seg mot ting og er som en vill rodeohest hver gang han får det på seg, så ender jo igjen med at han blir varm og peser 🙄 Men han er såpass i fart hele tiden ute at han ikke gir utrykk for å fryse annet enn å velge en kortere vei når det er skikkelig guffent ute. Han har en del JRT i seg så kan ha noe med det å gjøre. Han er 15 år så skulle jo helst hatt på dekken for å bevare ledd og få varmet opp musklene, men han løper motsatt vei hver gang jeg drar frem dekken, og potesokker detter bare av rundt første svingen selv om jeg setter de ordentlig på. Anonymkode: 17a17...7a8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #59 Skrevet 14. januar 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: For noe tøys!Små hunder er like mye hunder som store. «Veskehunder» er noe mennesker gjør dem til. Ingen hund er skapt til å sitte i en veske å bli båret rundt. Det er veldig viktig at små hunder også behandles som det de er, altså hunder. Så over til spøærsmålet. Jeg har to korthårete chihuahua. Bruker strikkegenser på dem om høsten, jakke eller bobledress utenpå når gradestokken bikker null. Potesokker i snøen. Ellers er de tøffe hunder som kan gå lange turer hele året når man bare passer på at de ikke blir nedkjølte. Anonymkode: b6992...362 Hahah! Jeg er helt enig med deg altså! Men synes bare det var litt artig med "Viktig at de behandles som hunder" og i neste avsnitt: "Bruker strikkegenser, jakke og bobledress" 😂 Anonymkode: 17a17...7a8 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2021 #60 Skrevet 14. januar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hahah! Jeg er helt enig med deg altså! Men synes bare det var litt artig med "Viktig at de behandles som hunder" og i neste avsnitt: "Bruker strikkegenser, jakke og bobledress" 😂 Anonymkode: 17a17...7a8 Det samme må du med doberman, greyhound, enkelte kortpelsede molossere +++ Anonymkode: f7cc1...9f2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå