Gå til innhold

Når bruker dere klær og sokker/sko på hunden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kaldt må det være? 

Hvor lang tur? 

Bruker dere feks alltid på vinter, både korte og lengre turer? 

Hvilken type klær og sko bruker dere?

Hvilken rase har du?

Anonymkode: f8549...4bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sko brukes kun hvis det er snakk om feks søk i bygg hvor det er fare for kuttskader. (Bl.a Ruffwear sine) Dekken (eks Hurrta) brukes hvis det er øs, pøs regnvær og hundene skal ligge lenge i bil etter tur. Så slipper de å ligge så alt for våte der. Har schæfere.

• Liker 4
Skrevet

Bruker regndekken når det regner mye. Har en golden med masse pels som «aldri» tørker skikkelig. Bruker blåser hvis han bader eller hvis han dusjes, men i det daglige er det deilig å slippe å bruke så masse tid på blåsing.

Sko har jeg pdd ikke brukt. Ville vurdert det om vi skulle gå mye på saltet asfalt feks.

Anonymkode: 4a6ab...8d5

• Liker 1
Skrevet

Snøsokker i fra non stop når det er snø ute, for å unngå ising og salt i potene.

regndekken når det regner ute, tar tid å tørke en golden retriever, vi liker non stop beta pro veldig godt.

Non stop solid socks da hun hadde kutt under poten, og på lange fjellturer. 

Non stop pro warm jacket til teltturer og hengekøyeturer, og når det er kommet snø som fester seg i pelsen. Sikler på non stop glacier jacket og non stop glacier wool jacket😍😝

vi bruker sjeldent dekken når hun løper løs, men vi gjør det en gang i blant. Vi bruker selvfølgelig Refleksdekken når det er mørkt, det hun har nå begynner å bli slitt, så hun får et nytt til jul også går hennes i arv til en eldre dame med hund i familien. Den hunden får også et non stop alpha pro dekken til jul, siden hun sliter med våteksem. Det er på 60% rabatt hos fjellsport nå. 

Og nei vi er ikke sponset av non stop, selvom jeg skulle ønske det😝

Skrevet
Diamant20 skrev (58 minutter siden):

Snøsokker i fra non stop når det er snø ute, for å unngå ising og salt i potene.

regndekken når det regner ute, tar tid å tørke en golden retriever, vi liker non stop beta pro veldig godt.

Non stop solid socks da hun hadde kutt under poten, og på lange fjellturer. 

Non stop pro warm jacket til teltturer og hengekøyeturer, og når det er kommet snø som fester seg i pelsen. Sikler på non stop glacier jacket og non stop glacier wool jacket😍😝

vi bruker sjeldent dekken når hun løper løs, men vi gjør det en gang i blant. Vi bruker selvfølgelig Refleksdekken når det er mørkt, det hun har nå begynner å bli slitt, så hun får et nytt til jul også går hennes i arv til en eldre dame med hund i familien. Den hunden får også et non stop alpha pro dekken til jul, siden hun sliter med våteksem. Det er på 60% rabatt hos fjellsport nå. 

Og nei vi er ikke sponset av non stop, selvom jeg skulle ønske det😝

Elsker sånn ca alt fra non stop😄 venter på beta pro i posten😅

Skrevet

Kjole og hvitt på julaften 

Anonymkode: 9ed9b...a15

• Liker 1
Skrevet

Dekken på eldste hunden når temperaturen er under 3 grader. Yngste får kun på seg dekken når han skal ligge i bilen og det er minus grader ute. 

Bruker snøsokker på langtur når det er under-10 eller kladdeføre.

• Liker 1
Skrevet

Aldri dekken eller klær - men veskehunder uten pels trenger kanskje det🙄Men regner ikke de som hunder.

Anonymkode: 7f476...c83

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri brukt potesokker på hunden min, og den er 10 år. Det har gått helt fint. Heromkring strør de med grus, det saltes ikke på de fortauene vi går.

Dekken har jeg ikke heller. Har et sånt halvdekken med reflekser over det hele fra Hurrta. Det tar jeg på når det er ekstra mørkt om kvelden, litt avhengig av hvor vi skal gå.

Anonymkode: cb969...d16

• Liker 1
Skrevet

Det er shetland sheepdog jeg har, og de har så tykk pels at de aldri fryser. Har aldri sett min hund skjelve eller fryse.

Tillegg til innlegget ovenfor.

Anonymkode: cb969...d16

Skrevet

Toller her. Kan ligge ute og kose seg i 20 minus😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Elsker sånn ca alt fra non stop😄 venter på beta pro i posten😅

Jeg også🙈 Vil ha alt, og velger alltid de for da vet jeg at jeg blir fornøyd😄

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aldri dekken eller klær - men veskehunder uten pels trenger kanskje det🙄Men regner ikke de som hunder.

Jeg har regndekken til hunden vår sånn at hun slipper å bli klissvåt rett før vi skal legge oss, eller kjøre lenge i bil. Himla praktisk å kunne låne bort også da søstra fikk våteksem og det regner kjempe mye. Vinterdekken brukes om natta når vi ligger stille, og for å unngå vonde snøklumper i pelsen. Sikkert flere med liknende årsaker.

• Liker 2
Skrevet

Min papillon bruker regndekken når det regner siden hun ikke liker å bli våt. På vinteren får hun dekken hvis det er rundt minus 10 grader eller kaldere. Er det vind på vinteren ser jeg det an. Hun elsker varme, men virker som regel ikke å være kald på vinteren da hun jo stort sett er i bevegelse ute (løper). 

Skal kjøpe potesokker til schæferen. Hun er bare valp nå, men skal bl.a. ha henne med på skiturer etter hvert. Da er det lurt med sokker på enkelte  fører. 

Anonymkode: f35b0...240

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor kaldt må det være? 

Hvor lang tur? 

Bruker dere feks alltid på vinter, både korte og lengre turer? 

Hvilken type klær og sko bruker dere?

Hvilken rase har du?

Anonymkode: f8549...4bd

Blanding av storpuddel, labrador og golden retriever.

Bruker refleksdekken når det er mørkt eller tåkete. Det hender at vi surrer labber og ben med selvklebende bandasje (samme greia som dyrlegen bruker) når det er skikkelig kram og jævlig snø ute på grunn av krøllene hennes. Kram snø pakker seg sammen i klumper, og det er ubehagelig for henne. Det blir som å gå på stylter, også lugger det fælt. Hun synes sokker og sko er skikkelig ekkelt, men bandasjene er så lette og tynne at hun glemmer at de er der. :) 

Anonymkode: e83c0...a28

Skrevet

Sokker på snø for at ikke labbene skal bli snøballer. Ulldekken når han venter i bil når det er kaldt ute. Refleksdekken på tur for å bli sett og regndekken når det er kaldt og øs pøs regn. 

Anonymkode: e6ed8...602

• Liker 1
Skrevet

Refleksdekken når det er mørkt, og et eget til jakt. Prøvde potesokk en gang pga sår, men den forsvant fort. Antiskli barnesokker fungerte bedre. Har labrador som elsker vann og snø (og ikke minst søle...).

Skrevet

Har tynn og liten hund med lite pels, samt skade i ryggen som gir smerter dersom hunden fryser og spenner seg. Derfor kler vi på med dekken ved mindre enn sånn 13-14 grader. Regndekken når det regner og god vinterdress ved minusgrader. Potesokker bruker vi kun ved lavere enn minus 5 eller no.

Det er litt styr men gjør det for turgleden og for at hunden skal slippe smerter.

Anonymkode: f2588...bba

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser an når hundene viser at de fryser. Har alltid med fleece dekken tilfelle de skulle vise tegn til å fryse. 

Vil ikke kle på de unødig og de blir for varme. Har dekken i forskjellige gram etterhvert som vinteren blir kaldere og de fryser mer.

Har to shih tzuer. 

Anonymkode: f13a2...13d

Skrevet

Har korthåra hunder uten underull og med lav underhudsfettprosent. De får på seg klær om det er regn, men plussgrader, surt og mye vind og under fem grader, og når det blir minusgrader får de på seg klær. Om det er -2 grader, puddersnø og knallsol så hender det de slipper klær fordi de løper seg varme og holder seg tørre. 

Er det en ting jeg har lært de siste årene så er det at det er IKKE fjollete å kle på hundene sine. Bedre å kle på for tidlig enn for sent. Min gamle retriever fikk på seg ulldekken sine siste to vintre, rett og slett fordi hun var gammel. Hun viste aldri tegn til å fryse, men jeg ville skjerme leddene hennes.

Verste jeg ser er naboen med sin setter som insisterer på at "bikkjer trenger ikke klær". Hunden HALTER om vinteren fordi den er så kald når han går båndturer med den. 

Anonymkode: 922ce...a18

• Liker 4
Gjest lillefrøkengrei
Skrevet

Hunden har refleksvest og vi kommer til å kjøpe potesokker når hun blir gammel nok til å trekke på ski. Slik at hun kan bruke det f. eks når det er skikkelig skare ute. 

Vurderer også å kjøpe regndekken til henne. Går ofte langtur sent på kvelden og vil gjerne unngå at hun er klissvåt når vi skal legge oss. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...