AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Et lite hjertesukk: Jeg blir så inspirert av div program på Tv og ukebladreportsjer hvor folk får hjelp til å kle seg "riktig". Dvs på en måte som passer kroppsformen. Men hvordan finner man kroppsformen sin? Jeg har testet en slik kalkulator og ble "rett". Tror nok det stemmer. I følge rådene som gis, er det da bare å pøse på med rysjer, puffermer osv. Men jeg liker enkle plagg, ikke alt dette "dillet" Har jeg virkelig tatt feil i alle år? Kan man få en grei stil om man følger sin egen magefølelse og ikke tar hensyn til disse rådene fra ekspertene? Anonymkode: d0045...3ec
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Mange ser seg nok litt blind på eget speilbilde så det kan sikkert være en god i de å få en god venn eller familiemedlem til å hjelpe til å fastslå kroppsfasong. Og realiteten er slik at de aller fleste har en fasong som ligger i mellom de typiske standardene.
Pås Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Hadde ikke kledd meg i rysjer og puffermer selv om noen sa det kledde kroppsfasongen min! Jeg følger magefølelsen min, alltid! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Det viktigste er å ikke kle deg i trange og for små klær om du er tjukk. Anonymkode: b2fe3...8cd
Professor Orm Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Ts, du burde lese deg opp på kibbe sine stiltyper. Hvis du er rett, kler du sannsynligvis ikke rysjer. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det viktigste er å ikke kle deg i trange og for små klær om du er tjukk. Anonymkode: b2fe3...8cd TS her: Nei, jeg er ikke "tjukk", heller motsatt, og for store klær er ikke et sjakktrekk om man har lite former. Da skjuler man det lille man har. :-) Professor Orm skrev (20 timer siden): Ts, du burde lese deg opp på kibbe sine stiltyper. Hvis du er rett, kler du sannsynligvis ikke rysjer. TS her: Tusen takk for tipset. Dette gav mening. :-) (På ingen måte utlært, men har begynt å lukte på dette) Anonymkode: d0045...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her: Nei, jeg er ikke "tjukk", heller motsatt, og for store klær er ikke et sjakktrekk om man har lite former. Da skjuler man det lille man har. 🙂 TS her: Tusen takk for tipset. Dette gav mening. 🙂 (På ingen måte utlært, men har begynt å lukte på dette) Anonymkode: d0045...3ec Mente ikke at du var tjukk. Du skriver jo at du er slank. Poenget mitt var mest at slanke kler alt, mens tjukke har flere begrensninger å ta hensyn til. Anonymkode: b2fe3...8cd
Professor Orm Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her: Nei, jeg er ikke "tjukk", heller motsatt, og for store klær er ikke et sjakktrekk om man har lite former. Da skjuler man det lille man har. 🙂 TS her: Tusen takk for tipset. Dette gav mening. 🙂 (På ingen måte utlært, men har begynt å lukte på dette) Anonymkode: d0045...3ec Det viktigste er egentlig "kle deg i hva du er". Er man feks rund og myk, bør man repetere det i hva man tar på seg. Lykke til! 😁 2
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2020 #9 Skrevet 9. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 14.26): "rett". I følge rådene som gis, er det da bare å pøse på med rysjer, puffermer osv. Men jeg liker enkle plagg, ikke alt dette "dillet" Jeg synes de rådene du har fått høres veldig rare ut. Hvor har du de egentlig fra? Hvis jeg var deg ville jeg mye heller lyttet til prof. Orm her. Kle deg i enklere plagg som du føler deg vel i. Å føle seg vel og å ikke ha det ukomfortabelt er mer viktig enn å ha de "riktige" klærne, for det skinner alltid tydelig gjennom om man mistrives i klærne sine. Så kle deg i det du føler deg vel i. Men samtidig følg rådene til prof. Orm og kle deg i klær med enkle og tydelige linjer. Hvis du har en slank og rett kropp, og attpåtil har markerte, rette trekk i ansiktet (f.eks. tydelig, firkantet hake eller rette øyenbryn og lepper vs. buede øyenbryn, bollekinn og et generelt "mykere" utseende) burde du heller velge en bluse med mønster av firkanter eller rette streker heller enn mønster av rundinger. Velg heller harde og tydelige linjer/mønster, fremfor sart og mykt. Som prof. Orm skriver harmonerer det bedre om du kler deg slik du ser ut. Selv er jeg helt motsatt av deg, jeg er lav og tykk og har veldig runde ansiktstrekk, og jeg ser helt malplassert ut om jeg bruker klær med harde geometriske mønstre, mens du ville sett fantastisk ut i det. Og vel så viktig som form er farge. Har du noen toner/sjatteringer du vet du kler godt? Eventuelt noen sjatteringer du vet du ser blass og syk ut i? Tenk gjennom hva du har hatt på deg når du tidligere har fått komplementer, og motsatt. Hvis du ofte får spørsmål om du har sovet dårlig når du har på deg f.eks. en hvit skjorte bør du styre unna å bruke mye hvitt på overkroppen. Velg da heller en skjorte i off-white eller en helt lys pastellrosa eller pastellblå. Grunnen til at jeg nevner hvitt som eksempel er at svært få nordmenn kler hvitt (og sort), så med mindre du er en såkalt klassisk vinter bør du sannsynligvis minske bruken av hvitt. Man kan fint kle seg i klær som har en fargetone man ikke kler så godt, men ta da på en jakke eller et skjerf i en sjattering du kler bedre, så blir balansen bedre. Hvis du vil ha tips til farger du sannsynligvis kler, se deg selv i øynene. Hvilke farger har du der? Det samme med håret ditt. Bruk de fargene kroppen din allerede har, så vil det harmonere pent. Anonymkode: ee026...7cd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå