Gå til innhold

Noen som har prøvd hudpleieserien REN?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen produkter dere anbefaler? :) eller erfaringer?

Anonymkode: 1c734...222

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på alder, hudtype/hudtilstand og hva du vil oppnå med hudpleien :) Jeg personlig liker godt Omega 3-serumet, og brukte Glycolactic-masken før jeg "oppdaget" glykolsyreserum (fra et annet merke) som er mer effektivt til min hud. Generelt vil jeg si at det er helt greie produkter, men vær oppmerksom på at de fleste av dem - også de som er ment for sensitiv hud - inneholder parfyme og en del citrusoljer, som kan gi irritasjon. 

Skrevet

Brukt rensemelken  for sensitiv hud men den var mer som en tykk krem, brukte også glykol masken og har vel brukt ansiktskremer også.  Helt ok, dyrt

Skrevet

Jeg har sensitiv hud, men har vært veldig fornøyd med den fuktighetskremen for sensitiv hud. Er 27, og har allerede fått linjer under øynene.. utover det tenkte jeg kanskje å prøve meg på rensen eller den nattkremen som skal gi glød. 

Men redd det kanskje fungerer dårlig når jeg har sensitiv hud? Hvor tidlig bør man begynne å bruke serum egentlig? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har sensitiv hud, men har vært veldig fornøyd med den fuktighetskremen for sensitiv hud. Er 27, og har allerede fått linjer under øynene.. utover det tenkte jeg kanskje å prøve meg på rensen eller den nattkremen som skal gi glød. 

Men redd det kanskje fungerer dårlig når jeg har sensitiv hud? Hvor tidlig bør man begynne å bruke serum egentlig? :)

Det er ikke noen "aldersgrense" for å begynne å bruke serum, og det finnes jo mange ulike typer serum - fuktserum, lysnende serum, anti-aging serum, beroligende serum osv. Et serum er et hudpleieprodukt med høyere konsentrasjon av et eller flere virkestoff, og er ofte flytende i konsistensen for å trekke lettere inn i huden. Serum brukes vanligvis etter rens, men før fuktighetskrem. Dette er fordi kremer inneholder fettstoffer som kan gjøre at serumet ikke trekker ordentlig inn huden, men blir liggende på overflaten. 

Det har liten hensikt å bruke et renseprodukt med aktive ingredienser - rensen ligger bare på huden en kort stund og vaskes deretter av, så huden rekker ikke å nyttiggjøre seg av dem. 

Hvis det er denne nattkremen du mener, så inneholder den stort sett fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser, en liten mengde arginin (en aminosyre som skal beskytte mot frie radikaler, øke hudens fuktnivå og potensielt stimulere kollagenproduksjonen) og ellers konsistensregulerende midler, konserveringsmidler, emulgatorer (som gjør at olje og vann ikke skiller seg) og parfyme/essensielle oljer. Jeg finner ingen ingredienser som skal virke "glødgivende", så jeg vet ikke hva produsenten baserer dette på. 

Hvis du ønsker en god nattkrem som gir fukt og "glød", så tror jeg denne er et langt bedre alternativ, og den koster mindre enn den fra REN også. Denne er også et godt alternativ.

Hvis du har fått linjer under øynene, så kan det skyldes manglende fukt og/eller solbeskyttelse. Det er forøvrig greit å være klar over - som noen nevnte i en annen tråd - at når det gjelder hudpleie, så er det ikke ett bestemt produkt som gir "mirakelresultater". God og effektiv hudpleie er  kombinasjonen av flere produkter som virker sammen over tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...