AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Jeg måtte for flere måneder siden kjempe hardt for å overbevise veilederen min på nav om at arbeidstrening for langtidsledige meg, var det helt nødvendig. Jeg har tross alt gått ledig i flere år.. Hun fikk «lurt» meg til å tro at jeg ville få napp om jeg fortsatte å søke på jobber, så da gjorde jeg det helt til jeg bare gikk meg hen og ordnet en avtale med en bedrift. Når jeg deretter tar kontakt med henne om at jeg nå hadde ordnet meg en tiltaksplass, og trengte de på nav til å ordne kontrakt; så får jeg ingen svar.. Det går 3 dager og jeg kontakter en annen person på mitt lokale nav kontor hvor jeg deler minfrustrasjon og stress over saken. Får da plutselig beskjed om at min veileder ikke lengre står som min veileder, og at hun hadde fått en anne jobb. Men beskjed om dette tidligere fikk jeg ikke😅 Fikk deretter en ny veileder, og måtte kjempe for å få til et møte mellom alle parter for at en kontrakt skulle ordnes. så kom jeg meg omsider ut i tiltaket, hvor kontrakten varte i 1 mnd. Sjefen og jeg var fornøyd, og vi ønsket å forlenge kontrakten med 3 mnd til. Vi fikk min nye veileder med på et møte på jobben, hvor hun var positiv og skulle ordne kontrakt. Men kontrakten ble aldri ordnet.. Kontaktet da veilederen min for å purre på, men fikk ingen svar.. Det går 4 dager til jeg endelig hører noe, men da fra en annen person. Og nå får jeg høre at jeg igjen skal få en ny veileder som skulle se på saken.. Fy faen altså! Vi er i desember, og jeg trenger å fortsette for å tjene penger.. Hva for oppførsel er dette fra NAV, som lyver, gjemmer seg og behandler meg som en kasteball? Flere som har erfart lignende? Anonymkode: d7b33...405 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Ja, det er mange av oss desverre. Men vi har ingen verdi for samfunnet, derfor er det ingen som taler vår sak. Ble syk etter å ha hatt en høy viktig stilling i mange år. Forventet ingen særbehandling, men fy som jeg ble behandlet. Ingen verdighet, pratet til som jeg skulle være et hjelpetrengende barn, og fikk bare svar når de krevde noe av meg: feks å gå ut i jobb lenge før jeg ble frisk. Det er mye mye mer også, men poenget er at du er ikke alene. Ironien var at jeg både hadde lengre erfaring og dobbelt så mye utdanning som de som skulle «behandle» saken min, men jeg ble likevel behandlet som en taper, som en som trengte utrolig mye hjelp til de minste ting (feks hjelp til å skrive søknad på jobb), samtidig som de ikke hørte på meg hva gjaldt mine forslag for å bli frisk. Aap ble avsluttet mot min og legens vilje, men selv om jeg nå ikke har inntekt, er jeg sjeleglad for å slippe. Alt negativt jeg hadde hørt om nav via jobben min i forvaltningen viste seg å stemme- desverre . Anonymkode: 9354b...76c 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Dette er ikke bra. Du kan sende serviceklage. Den går til veileders sjef. Anonymkode: f222d...846 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 De bryr seg lite. Ved å skifte veiledere hele tiden oppnår NAV at veileder ikke for noe forhold til den arbeidsledige. Du blir bare et tall i rekken som skal rapporteres inn. Rart ikke flere klikker på NAV. Anonymkode: b688e...b90
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Jeg svarer normalt ikke på slike tråder. Jeg er veileder i Nav og selvfølgelig gir vi ikke dårlig oppfølging med vilje og det tror jeg vel ikke noen egentlig tror heller. Jeg skal ikke forsvare noen, for jeg er helt enig i at du har fått dårlig oppfølging. Det å ikke svare på henvendelser er veldig dårlig, og det er det lov å klage på. Du kan sende inn en serviceklage på manglende oppfølging. Jeg anbefaler deg å ringe inn til kontaktsenteret om du ikke får svar i dialogen. For når du ringer inn til kontaktsenteret så blir det laget en "kontakt bruker" oppgave til den veilederen du har. Og kontoret blir målt på disse oppgavene og hvor lang tid den enkelte veileder og kontoret samlet, bruker på å svare på disse. Og da blir lederen veldig fort oppmerksom på manglende oppfølging. Serviceklager er det også leder som svarer på. Anonymkode: 78ac6...ef0 4
Huffda Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Har ingen sånne problemer. Har gått langtidssykemeldt og over på AAP og jeg har bare blitt møtt med forståelse og dialog. Eneste problemet mitt har vært å få legen til å svare NAV i tide.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Jeg venter på behandling av min foreldrepengesøknad på 5 måned. Jeg ringer hver uke og følger opp, er kun da det skjer noe. De kan ikke svare på når saken blir behandlet, eller hva jeg skal leve av i mellomtiden. Tror ikke det er med vilje, det er bare byråkratisk udugelighet. Føler med deg TS!! Send klage, kan gjøres fra hjemmesiden. Anonymkode: 15e2e...362
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå