Gå til innhold

Spiller ditt barn på laptop?

Anbefalte innlegg

Skrevet

12 åringen ønsker seg gaming laptop. Han spiller i dag på ps4. Flere venner spiller på laptop. De er jo dyre, så vil ikke kjøpe hvis den ikke blir brukt. I fjor ville han ha vr briller til ps4. Han har brukt den max 5 ganger. Litt usikker på hva jeg skal gjøre 

Anonymkode: 00475...30c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, alle våre tre spiller på laptop. Særlig 12-åringen kunne ikke klart seg med stasjonær PC. Laptop'en er med til venner og han bruker den også på kodeklubb. Veldig greit at han også kan flytte rundt i huset, slik at han kan bruke PCen både på rommet sitt og i kjellerstua med venner.

Skrevet

Nei, han har fått en "ordentlig" (stasjonær) PC å spille på. Vesentlig bedre ytelse for prisen.

Anonymkode: ac2be...a56

Skrevet

12-åringen har stasjonær gaming-pc

Anonymkode: e2a87...ed7

Skrevet

Nå ble jeg enda mere usikker på om vi skal kjøpe laptop eller stasjonær 🙈

Skrevet

Det koker jo ned til hvordan den skal brukes. Hvis han bare skal sitte i ro på samme sted og spille er stasjonær veldig bra, hvis han har noe som helst behov for å ha med seg en PC andre steder, enten det er til venner eller pga fritidsaktiviteter så er laptop nødvendig. Nå er det jo heldigvis heller ikke slik at stasjonær PC er det eneste saliggjørende om man er gamer. :) 

Skrevet
Arkana skrev (42 minutter siden):

Det koker jo ned til hvordan den skal brukes. Hvis han bare skal sitte i ro på samme sted og spille er stasjonær veldig bra, hvis han har noe som helst behov for å ha med seg en PC andre steder, enten det er til venner eller pga fritidsaktiviteter så er laptop nødvendig. Nå er det jo heldigvis heller ikke slik at stasjonær PC er det eneste saliggjørende om man er gamer. :) 

Han vil nok ta den med seg rundt. Og kanskje storebror vil låne den også 😉

Kan en gaming pc brukes som skole pc på vidergående også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han vil nok ta den med seg rundt. Og kanskje storebror vil låne den også 😉

Kan en gaming pc brukes som skole pc på vidergående også?

Selvfølgelig fungerer en gaming pc til skolebruk, men det kan være problemer med støy og lys på en gaming pc som kan være forstyrrende for andre. Det er ikke alle videregående alle skoler som godtar at man bruker privat pc siden det er visse krav til programvare og sikkerhet, men kjøper du gaming pc nå så vil den uansett være utdatert innen 12 åringen skal begynne på videregående.

Er forøvrig ikke så lurt å kjøpe en gaming pc som skal deles på to, spesielt ikke hvis den ene skal bruke den til skolearbeid.  

Anonymkode: 48d3c...76e

Skrevet

Ytelsen per krone er helt elendig, så personlig hadde jeg aldri kjøpt en gaming-laptop. Men, må man så må man.

Anonymkode: e144b...7cb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig fungerer en gaming pc til skolebruk, men det kan være problemer med støy og lys på en gaming pc som kan være forstyrrende for andre. Det er ikke alle videregående alle skoler som godtar at man bruker privat pc siden det er visse krav til programvare og sikkerhet, men kjøper du gaming pc nå så vil den uansett være utdatert innen 12 åringen skal begynne på videregående.

Er forøvrig ikke så lurt å kjøpe en gaming pc som skal deles på to, spesielt ikke hvis den ene skal bruke den til skolearbeid.  

Takk for svar 😉

Dyrt blir det ser jeg. Må vel kjøpe forsikring og anti virus program også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ytelsen per krone er helt elendig, så personlig hadde jeg aldri kjøpt en gaming-laptop. Men, må man så må man.

Anonymkode: e144b...7cb

Jeg er helt enig, de billigste gaming laptopene koster rundt 8000 og da er det to generasjoner gamle grafikkort. For samme prisen kan man bygge en veldig bra stasjonær med mye bedre ytelser.   

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar 😉

Dyrt blir det ser jeg. Må vel kjøpe forsikring og anti virus program også?

Antivirusprogram er ikke nødvendig, men dessverre så kommer det ferdig installert på mange maskiner og da ofte med en kort gratisperiode. Personer som ikke kan så mye om datamaskiner blir da usikre når programmet begynner å mase om at man er ubeskyttet og må kjøpe abonnement. Disse programmene som Norton og McAfee er ofte håpløse å bli kvitt, det enkleste er ofte å formatere og installere Windows på nytt.

Antivirusprogrammet som er innebygget i Windows er veldig bra og holder for de aller fleste, kan dog være lurt å kjøpe et abonnement på Malwarebytes i tillegg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er helt enig, de billigste gaming laptopene koster rundt 8000 og da er det to generasjoner gamle grafikkort. For samme prisen kan man bygge en veldig bra stasjonær med mye bedre ytelser.   

Bygge? Jeg kan vel ikke bygge en pc 😛🤣

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bygge? Jeg kan vel ikke bygge en pc 😛🤣

Du kjenner sikkert noen som kan bygge, kan også kjøpe ferdig bygget fra f.eks Komplett. Denne kommer med skjerm, tastatur og mus, fordelen med en stasjonær er at den kan oppgraderes istedet for å kjøpe nytt som man ofte må med bærbare.

https://www.komplett.no/product/1110050/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-core-gaming-pc/komplett-entry-gaming-pack#

• Liker 1
Skrevet

Niåringen har en stasjonær gaming pc og jeg har gaming laptop så skulle han ha behov for å flytte på seg så kan han låne min men foreløpig så spiller de som er på besøk bare på telefonen eller ipad. De han kjenner som gamer skikkelig har og stasjonær gaming pc så da sitter de å gnåler sammen på hangouts. 😄 

Jeg tenker at hvis han ønsker seg laptop så går du for det, tviler på at den blir et bomkjøp altså. :P 

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden):

Niåringen har en stasjonær gaming pc og jeg har gaming laptop så skulle han ha behov for å flytte på seg så kan han låne min men foreløpig så spiller de som er på besøk bare på telefonen eller ipad. De han kjenner som gamer skikkelig har og stasjonær gaming pc så da sitter de å gnåler sammen på hangouts. 😄 

Jeg tenker at hvis han ønsker seg laptop så går du for det, tviler på at den blir et bomkjøp altså. :P 

Da blir det nok laptop 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...