AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Det er sendt inn en bekymring til bv. Det er ikke sendt inn fra meg, men jeg har fortalt min versjon og det jeg vet om saken. Sa også til bv at jeg vil ikke sende inn bekymring og at det da eventuelt må komme i fra noen andre. Jeg vet at faren går bananas og jeg er redd ham. En av grunnene jeg holder meg langt unna. Nå som bv har tatt kontakt med dem (sikkert noen andre som har sendt inn bekymring) så truer faren med politianmeldelser og advokater osv Kan han gjøre dette? Han har en haug med penger og har råd til dyre advokater. Får de innsyn hvem som har sendt inn bekymring? Han er sikkert på det er meg, meg jeg har kun snakket med dem og ikke sendt inn bekymring (jeg har ikke sagt til ham at jeg har snakket med dem). Ønsker ikke å gå bak ryggen på folk. Men både jeg og flere vet at det er en bekymring angående oppførsel barna har og foreldrene Anonymkode: aa0bb...363
Hr. Aktiv Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Man kan anmelde hva som helst. Politiet henlegger nesten alle saker så sånn sett har du lite å frykte om du ikke har gjort noe dumt. Det fremgår uansett ikke i denne saken så politiet henlegger denne saken lenge før politimannen/dama har skrevet ferdig annmeldelsen. En advokat kan være værre. Ofte er de hensynssløse og kyniske helt fri for skrupler. Der kan man få masse rart med mye oppgulp og falske beskyldninger. Men så lenge du er anonym har vel ikke den annmeldte noe krav på å vite om det er du eller noen annen som har levert den annmeldelsen og da blir det bare spekulasjoner fra dems side og dermed bare ødeleggende for saken deres med oppgulp. 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Hva er det han skal anmelde da? Du har ikke gjort noe ulovlig så jeg ville ikke brydd meg, ville bare sagt til ham "det var ikke jeg som sendte bekymringsmelding, du får anmelde om du ønsker det". Det hjelper ikke å ha mer penger når man anmelder noen så lenge det ikke er straffbart forhold eller ikke noe bevis for straffbart forhold, da henlegger politiet. Anonymkode: 5f8ec...bda 6
n_97 Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Man kan anmelde alle for altingen. Ikke vær redd for politiet. Så lenge det ikke er drap eller narko blir saken henlagt. Advokat er litt verre, men de har retningslinjer å følge. Klag inn til advokatnemda om vedkommende går for langt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Takk. Skal holde meg rolig i saken. Frykter advokaten, men faren er verst. Han har en fast advokat og har råd til å stå i dette. Denne faren (og moren) er nådeløs når det kommer til personangrep. Dem kan komme opp med påstander som ikke er sanne mot andre. Dette har jeg også snakket med bv om at dem går langt for å «ta folk». Jeg sitter bare her å skjelver, har ingen å snakke med for øyeblikket. Anonymkode: aa0bb...363
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Han kommer til å få opplest bekymringsmeldingen (og advokat får sikkert kopi av den) Så mulig han retter sinnet sitt mot andre Anonymkode: 383c4...c13
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Jeg kan ikke svare deg sikkert på dette, men jeg syns å ha hørt et sted at man ikke får vite hvem som har sendt inn en bekymring før det eventuelt blir en rettsak. Skyt meg ikke om jeg tar feil. Du kan eventuelt be barnevernet om å være anonym Anonymkode: 02233...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kan ikke svare deg sikkert på dette, men jeg syns å ha hørt et sted at man ikke får vite hvem som har sendt inn en bekymring før det eventuelt blir en rettsak. Skyt meg ikke om jeg tar feil. Du kan eventuelt be barnevernet om å være anonym Anonymkode: 02233...a2c Man får vite det om det f.eks er tannklinikken eller skolen som har meldt bekymring. Anonymkode: 4bcdb...4fa
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Men det er jo du som har sendt inn bekymring? Det trenger jo ikke være mer enn en samtale det. Om du nevnte navne deres, hva du var bekymra for til bv så var det du som sendte inn bekymringsmeldingen. Men uansett, du får trøste deg med at det er fint for barnet om de får hjelp. Ingen blir straffet for å sende inn en bekymring til bv 🙂 Er du redd for hevn, snakker du med politiet. Anonymkode: 6e683...7ae
Kokeshi Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Hva skal han anmelde, da? At du har snakket med bv? 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Når det gjelder både politi og advokater, så er det en ting som gjelder: Bevis. Ikke hvor mange penger du har i lomma (selvsagt kan det hjelpe, men blir det sak ut av ting så kan det hende tapende part må betale alt). Du gjør nok rett i å holde deg unna den personen så godt det lar seg gjøre, men om du må ha kontakt med vedkommende så få alt på sms nettopp for å samle eventuelle bevis til eventuelle saker/tvister mellom dere. Er du part i en sak har du rett på innsyn i det som gjelder deg og ditt/dine barn. Har du en bedre halvdel hvis helsemessige anliggender er omtalt i den saken, så må nok den personen eksplisitt spørre om å få innsyn, du har nok ikke rett på akkurat det om den personen. Jeg tror, at så lenge det ikke har skjedd noe enda, så må du puste ut. Anonymkode: 52147...3a7 1
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 Det fremkommer fremdeles ikke hva du er redd for å bli anmeldt for. 1
Gjest Lama_Drama Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 La han anmelde. Hva skal han si; hun sendte en bekymringsmelding, buhu? Politet kommer til å le. Slutt å sjelv, kvinn deg opp, sett nesa i været og vær sterk. Ikke la deg knekke av et papphue.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 Hr. Aktiv skrev (3 timer siden): Man kan anmelde hva som helst. Politiet henlegger nesten alle saker så sånn sett har du lite å frykte om du ikke har gjort noe dumt. Det fremgår uansett ikke i denne saken så politiet henlegger denne saken lenge før politimannen/dama har skrevet ferdig annmeldelsen. En advokat kan være værre. Ofte er de hensynssløse og kyniske helt fri for skrupler. Der kan man få masse rart med mye oppgulp og falske beskyldninger. Men så lenge du er anonym har vel ikke den annmeldte noe krav på å vite om det er du eller noen annen som har levert den annmeldelsen og da blir det bare spekulasjoner fra dems side og dermed bare ødeleggende for saken deres med oppgulp. n_97 skrev (3 timer siden): Man kan anmelde alle for altingen. Ikke vær redd for politiet. Så lenge det ikke er drap eller narko blir saken henlagt. Advokat er litt verre, men de har retningslinjer å følge. Klag inn til advokatnemda om vedkommende går for langt. For at politiet skal kunne ta imot en anmeldelse så må det være snakk om et lovbrudd, nei man kan faktisk ikke anmelde hva som helst. Vi lever tross alt ikke i USA. Anonymkode: 7d004...49c 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er sendt inn en bekymring til bv. Det er ikke sendt inn fra meg, men jeg har fortalt min versjon og det jeg vet om saken. Sa også til bv at jeg vil ikke sende inn bekymring og at det da eventuelt må komme i fra noen andre. Jeg vet at faren går bananas og jeg er redd ham. En av grunnene jeg holder meg langt unna. Nå som bv har tatt kontakt med dem (sikkert noen andre som har sendt inn bekymring) så truer faren med politianmeldelser og advokater osv Kan han gjøre dette? Han har en haug med penger og har råd til dyre advokater. Får de innsyn hvem som har sendt inn bekymring? Han er sikkert på det er meg, meg jeg har kun snakket med dem og ikke sendt inn bekymring (jeg har ikke sagt til ham at jeg har snakket med dem). Ønsker ikke å gå bak ryggen på folk. Men både jeg og flere vet at det er en bekymring angående oppførsel barna har og foreldrene Anonymkode: aa0bb...363 Nei, selv om det hadde vært du som hadde sendt inn bekymringsmelding, så kunne han ikke anmeldt det. Det er ikke et lovbrudd å melde sin bekymring. Du fikk et godt forslag til svar over her ("Det er ikke jeg som har meldt bekymring, du får anmelde om du ønsker det"), bruk det. Anonymkode: 05ca9...653 2
Hr. Aktiv Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): For at politiet skal kunne ta imot en anmeldelse så må det være snakk om et lovbrudd, nei man kan faktisk ikke anmelde hva som helst. Vi lever tross alt ikke i USA. Anonymkode: 7d004...49c Jo da du kan anmeldes for hva som helst. Dette er ganske utbredt innen barnefordeling f.eks. Der blir far anmeldt for masse rart. Alt blir selvsagt henlagt fordi det finnes ingen beviser eller andre ting som tilsier at dette faktisk har funnes sted. Men!! når barnefordelingssaken kommer opp så teller alle disse anmeldelsene negativt for den parten som da har blitt anmeldt selv om alt bare er oppspinn og i scenesatt fra en hensynsløs advokat. Advokaten blir selvsagt innrapportert til advokatnemda, men renvaskes selvsagt der fordi de er vant med at advokater har missfornøyde folk på den andre siden. Dette trodde jeg faktisk de fleste visste om.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden): Jo da du kan anmeldes for hva som helst. Dette er ganske utbredt innen barnefordeling f.eks. Der blir far anmeldt for masse rart. Alt blir selvsagt henlagt fordi det finnes ingen beviser eller andre ting som tilsier at dette faktisk har funnes sted. Men!! når barnefordelingssaken kommer opp så teller alle disse anmeldelsene negativt for den parten som da har blitt anmeldt selv om alt bare er oppspinn og i scenesatt fra en hensynsløs advokat. Advokaten blir selvsagt innrapportert til advokatnemda, men renvaskes selvsagt der fordi de er vant med at advokater har missfornøyde folk på den andre siden. Dette trodde jeg faktisk de fleste visste om. Det du skriver om er sivilrettslige saker som politiet ikke kan gjøre noe med, selvfølgelig blir det henlagt. Hvis politiet skal ta imot en anmeldelse så må det være snakk om potensielle brudd på straffeloven. Anonymkode: 7d004...49c 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 Ikke vær redd..! Jeg gikk nettopp i samme dritten nå i år. Jeg måtte avlegge hva jeg visste for politi og bv - og sendte ikke bekymringsmelding. likevel var det jeg som fikk straffen fordi folk synser og skal ha noen å skylde på. Men vær tro til deg selv og vær den du er, og så vil du se at det løsner etterhvert. det løsnet her! Jeg fikk etterhvert vite hva som ble trodd om meg og jeg kunne da slenge tilbake at etter å ha kjent meg i 16 år så sier det seg selv at det ikke er meg. Og da roet de seg ned litt på noen av dem som mente at jeg var store stygge ulven. Eneste som ikke har roet seg er personen som ikke klarer å se på egne feil som er gjort, og lever dermed i en offerrolle. Anonymkode: 5e520...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå