Gå til innhold

Hva feiler det voksne som holder på slikt mot barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna er ute å leker i hagen eller gårdsplassen kommer de ofte i kontakt med naboene. Når vi er ute med de er vi på hils med naboene, og kan slå av en lett prat. 

Oppdaget da jeg var inne en tur med døren på gløtt, at naboen drev med «utspørring» av barnet. Spurte barnet om oss, hva vi gjør, hvor vi drar, hva vi handler osv. 

Da jeg gikk ut skyndtet naboen seg å gå inn. Jeg spurte høyt om vi kunne ta en prat. «Nei, nå må jeg inn til potetene» svarte naboen å gikk inn. 

Altså hvem er det som gjør sånt mot barn? Prøver å være mer venn med barnet enn oss voksne. Viser seg nå at naboen oftere er ute mens barnet er ute, at barnet har fått godteri utenom Halloween osv. Jeg spurte om barnet får vite noe om naboen, men da sa barnet at naboen kun spør om oss.

Anonymkode: 1df7e...417

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes merkelig ut.. Det er ikke vanlig å drive med slik utspørring uten at det ligger noe bak spørsmålene? Sier mer om naboen din enn deg/dere. 

Anonymkode: 9d7e3...53b

• Liker 8
Skrevet

Det er vel ikke tilfeldigvis en halvgammel pedofil mann som er naboen deres? 😱

Anonymkode: dc8dc...ba2

• Liker 6
Skrevet

Nordmenn er ofte sykt opptatt av hva andre folk gjør og hvordan de lever livet sitt. Naboen vil kanskje gjerne ta deg på noe, kanskje for å melde deg til barnevernet f.eks.

Anonymkode: c2923...97e

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er vel ikke tilfeldigvis en halvgammel pedofil mann som er naboen deres? 😱

Anonymkode: dc8dc...ba2

Det er ikke bare halvgamle menn som kan være pedofile. De kan være både gale og unge og i enkelte tilfeller også damer.

Sånn. Da lærte du litt i dag også!

Anonymkode: 12be7...481

• Liker 4
Skrevet

Det høres litt spesielt ut. Høres ut som du har fått selveste Bygdedyret som nabo. Hvordan virker de sånn ellers? Har de sosiale antenner nok til å kunne ha en litt dypere samtale med andre voksne?

Anonymkode: 87c18...c57

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres litt spesielt ut. Høres ut som du har fått selveste Bygdedyret som nabo. Hvordan virker de sånn ellers? Har de sosiale antenner nok til å kunne ha en litt dypere samtale med andre voksne?

Anonymkode: 87c18...c57

Spot on! Har aldri møtt noen så nysgjerrige. Begge to (ektepar) er nysgjerrig og spør barnet vårt, men det er bare kvinnen det går an å ha en samtale med. Mannen er det umulig å snakke med, ikke en gang mine utadvendte familiemedlemmer får han i snakk. Veldig merkelig. Som om han bare kan snakke med barn. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spot on! Har aldri møtt noen så nysgjerrige. Begge to (ektepar) er nysgjerrig og spør barnet vårt, men det er bare kvinnen det går an å ha en samtale med. Mannen er det umulig å snakke med, ikke en gang mine utadvendte familiemedlemmer får han i snakk. Veldig merkelig. Som om han bare kan snakke med barn. 

ts

Okei, dette er for meg grunn nok til å bare holde et øye med han/dem. Ikke la barnet ditt gå inn der alene. Bare ha øynene oppe, you never know.. 

• Liker 6
Skrevet

PS. Noen leter etter sårbare barn, å må stille spørsmål for å finne dem.. 

• Liker 2
Skrevet

Herregud. Er det ikke bare hyggelig med en nabo som snakker litt med barna da? Jeg synes ikke det er rart i det hele tatt. Kanskje det var barna dine som initierte kontakten tilogmed.

Anonymkode: 06bd3...1ba

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ts

Veldig utadvendte folk er ofte dårlige til å få andre i snakk. Endel forsiktige folk vil bare snakke med mer rolige folk.

Anonymkode: 06bd3...1ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nordmenn er ofte sykt opptatt av hva andre folk gjør og hvordan de lever livet sitt. Naboen vil kanskje gjerne ta deg på noe, kanskje for å melde deg til barnevernet f.eks.

Nordmenn? Hvordan vet du at dette er en norsk person? Hva skjer med rasistiske holdninger?

Kan være at naboen faktisk har en grunn til å være bekymret. Vi hører bare en side i HI.

Anonymkode: ac225...81b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nordmenn? Hvordan vet du at dette er en norsk person? Hva skjer med rasistiske holdninger?

Kan være at naboen faktisk har en grunn til å være bekymret. Vi hører bare en side i HI.

Joda, de er helt garantert nordmenn da dette er veldig typisk norsk oppførsel. Ikke sånn at ALLE nordmenn gjør sånt, men mange gjør det jo, og jeg har i hvert fall aldri sett liknende i andre land jeg har bodd i.

Og slutten av innlegget ditt bekrefter at du også er en av dem som holder på sånt merkelig oppførsel, og tipper på at du er norsk også. 😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når barna er ute å leker i hagen eller gårdsplassen kommer de ofte i kontakt med naboene. Når vi er ute med de er vi på hils med naboene, og kan slå av en lett prat. 

Oppdaget da jeg var inne en tur med døren på gløtt, at naboen drev med «utspørring» av barnet. Spurte barnet om oss, hva vi gjør, hvor vi drar, hva vi handler osv. 

Da jeg gikk ut skyndtet naboen seg å gå inn. Jeg spurte høyt om vi kunne ta en prat. «Nei, nå må jeg inn til potetene» svarte naboen å gikk inn. 

Altså hvem er det som gjør sånt mot barn? Prøver å være mer venn med barnet enn oss voksne. Viser seg nå at naboen oftere er ute mens barnet er ute, at barnet har fått godteri utenom Halloween osv. Jeg spurte om barnet får vite noe om naboen, men da sa barnet at naboen kun spør om oss.

Høres ut som noen som jobber eller vil melde til barnevernet?Og ute ettee noe å ta dere på.

Anonymkode: c8408...2b0

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Joda, de er helt garantert nordmenn da dette er veldig typisk norsk oppførsel. Ikke sånn at ALLE nordmenn gjør sånt, men mange gjør det jo, og jeg har i hvert fall aldri sett liknende i andre land jeg har bodd i.

Og slutten av innlegget ditt bekrefter at du også er en av dem som holder på sånt merkelig oppførsel, og tipper på at du er norsk også. 😄

Absolutt ikke. For din informasjon så er jeg ikke norsk, men det er uansett irrelevant for denne tråden. Slutt med generalisering og paranoia hvis du ønsker å bli tatt seriøst i en diskusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt ikke. For din informasjon så er jeg ikke norsk, men det er uansett irrelevant for denne tråden. Slutt med generalisering og paranoia hvis du ønsker å bli tatt seriøst i en diskusjon.

Hvis det er sant så har du da virkelig blitt såpass godt integrert at du har sugd inn det aller verste og rareste som finnes i norsk kultur. Gratulerer!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...