AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Vi har god dialog med læreren i klassen. Har vært en elev som har utagert en del, som har gått hardt utover blant annet mitt barn. Læreren varsler derfor samme dag om noe har hendt ene eller andre veien. En dag kommer denne mammaen til meg og sier at barnet mitt har vært slem mot hennes barn. Jeg sier jeg ikke har hørt noe om det, men skal ta det opp med barnet mitt. Jenta vår sier hun så det hendte noe med det andre barnet, men at det ikke var henne. Læreren ringer meg samme dag ang noe annet, og jeg spør om denne saken. Læreren sier til meg at barnet mitt ikke var involvert, men at hun ofte blir beskyldt for det meste, pga det andre som foregår. Jeg møter på denne mammaen igjen og sier det jeg har hørt av barnet og læreren. Mammaen hever stemmen og sier «sier du at barnet mitt lyver? Det kunne hun aldri ha gjort. Det er helt tydelig at læreren er på dere side og støtter dere i alt og ett». Jeg ble så sjokkert at det var vanskelig å svare i mot. I tillegg var det ikke alvorlig av den grad at foreldre var nødt i informeres. Barna hadde vist nok ordnet opp der og da. Jeg regner med læreren også har snakket med henne. Men det virker som hun bare tror på det hun selv tror på. At det ikke nytter å bli fortalt fra lærer eller oss. Hva gjør jeg om jeg blir konferert av henne igjen? Anonymkode: 1306b...d1d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Altså, hun påstår jo indirekte at ditt barn lyver , så jeg hadde bare sagt at jeg har oppdratt barnet mitt til å ikke lyve og at jeg derfor har mer troen på hennes side av saken. Og om hun krangler mer, bare vær enig om å være uenige og håp at du ikke trenger å ha mer med henne å gjøre. Sånne mennesker kommer man ikke gjennom til uansett hvor fornuftige argumenter man har. Anonymkode: 8633c...e82 6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Hun påstår her at både ditt barn og læreren lyver, og rotter seg sammen mot hennes barn. Det er grove anklager. Anonymkode: d0fdc...d73 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun påstår her at både ditt barn og læreren lyver, og rotter seg sammen mot hennes barn. Det er grove anklager. Anonymkode: d0fdc...d73 Grove anklager, også så langt fra sannheten som det kan komme. Lurer på om hva som feiler henne som gjør at hun kan holde på sånn. Tror hun virkelig at hennes barn er 100% feilfri og aldri lyver? Hvilke barn mellom 6-9 år lyver ikke fra tid til annen? ts Anonymkode: 1306b...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Kan dere begge og læreren ha en samtale om dette for å klare opp i det som har skjedd? Dere to kommer jo kanskje ingen vei.. Anonymkode: a477f...98a 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere begge og læreren ha en samtale om dette for å klare opp i det som har skjedd? Dere to kommer jo kanskje ingen vei.. Anonymkode: a477f...98a Hvis dette ikke var veldig alvorlig og barna ordnet opp selv, hadde jeg bare forsøkt å glemme det. Ok at denne moren var litt urimelig - det kan jo hende hun er en slik person, og hva kan du gjøre med det? Jeg hadde ikke tatt kontakt med lærer for at dere alle skulle snakke ut - lærerne har mer enn nok å gjøre, og skal ikke måtte bruke tid på å ordne opp i en samtale to foreldre har hatt om en mindre alvorlig hendelse. Anonymkode: 0e294...20c 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Var nylig i tilsvarende situasjon, hvor en mor tror 100% på sitt barn, mitt barn blånekter og læreren bekrefter mitt barns versjon. Jeg har valgt å gjøre noe mer. Sånne foreldre vil ikke se at de tar feil, så jeg tenker at det faktisk bare er DE som taper på den enorme tilliten det barnet blir vist. Det blir ikke siste gang den ungen lyver for foreldrene, og neste gang kan det være om verre ting.... Karma får ta det, så slipper vi Anonymkode: 4a1b3...80f
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var nylig i tilsvarende situasjon, hvor en mor tror 100% på sitt barn, mitt barn blånekter og læreren bekrefter mitt barns versjon. Jeg har valgt å gjøre noe mer. Sånne foreldre vil ikke se at de tar feil, så jeg tenker at det faktisk bare er DE som taper på den enorme tilliten det barnet blir vist. Det blir ikke siste gang den ungen lyver for foreldrene, og neste gang kan det være om verre ting.... Karma får ta det, så slipper vi Anonymkode: 4a1b3...80f Jeg har valgt å IKKE gjøre noe mer! Anonymkode: 4a1b3...80f 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis dette ikke var veldig alvorlig og barna ordnet opp selv, hadde jeg bare forsøkt å glemme det. Akkurat! Jeg trodde saken var over samme dag som vi tok en prat med barnet vårt. Men nå har det gått et par uker og hun gir seg ikke. Hadde det vørt opp til meg, hadde vi vært ferdig for lengst. Enig med dere som sier at det er foreldrene som kommer til å få igjen. Barnet vil fortsette å lyve. Men synes det er veldig synd om hun «henger» ut mitt barn, og at mitt barn skal få urettferdig skyld. Vet ikke hvor jeg har denne dama, og ser for meg hun kan si litt av hvert til sine barn om andre. ts Anonymkode: 1306b...d1d
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Da sier du at hun nesten må melde ifra til lærer og forholde seg til hva skolen observerer. Dere to er ikke tilstede, og kan ikke vite hva som skjer. Ferdig med å diskutere det. Anonymkode: a3450...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Barn lyver om de må! Poden kom i går hjem og sa at han hadde løyet på skolen. Han hadde syntes at ett annet barn sin tegning var veldig stygg, men turte ikke å si det fordi da fikk de kjeft. Så han hadde løyet og sagt at tegningen var fin😂😂😂😂 Anonymkode: e83cc...a4a 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 Det er da vel like sannsynlig at hennes barn lyver, som at ditt barn lyver. Drar hun den «påstår du at barnet mitt lyver??» kan du vel bare si det samme tilbake «jaha, påstår du at MITT barn lyver?» Anonymkode: 028bb...151
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå