Gå til innhold

Han syntes jeg er "uren" da jeg fortalte om tidligere abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil bare lufte noe som har med eksen min å gjøre, med tanke på fremtidige "innrømmelser" til ny kjæreste. 

Var i en samtale med eksen min (vært sammen i 1,5 år), hvor det føltes naturlig for meg å fortelle at jeg tok abort en gang, for rundt 11 år siden. Han fikk en ganske sterk reaksjon og syntes at det var ekkelt?! Han sa "så du er liksom ikke REN da?". Han ble helt satt ut og trengte noen timer hvor han oppførte seg veldig merkelig rundt meg 😕 . At jeg liksom var brukt, på et vis. Jeg var 20 da jeg tok abort og det var veldig riktig for meg og noe jeg aldri har angret på. 

Har slått meg at det kanskje er en helt unødvendig greie å fortelle ny kjæreste om, det har jo ingenting med han å gjøre. Bare føltes riktig å si det der og da, men... føltes ikke noe godt å få den reaksjonen.

Anonymkode: da35e...592

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? 🤣 Forventet han at du var jomfru eller? 

• Liker 25
Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig svar å få fra en partner. Jeg skjønner godt at du reagerte, hvem hadde ikke gjort det? At du har tatt abort kan du fint fortelle om du er trygg på din partner. 

Anonymkode: 6ae4c...1dd

• Liker 28
Skrevet

På generell basis er det dårlig oppførsel å dømme andre, og spesielt i en situasjon man aldri kommer til å befinne seg i selv. Rødt flagg

Anonymkode: ef767...076

• Liker 24
Skrevet

Det er unødvendig å fortelle om dette til fremtidige kjærester, men eksens reaksjon er helt på jordet i min verden.

• Liker 16
Skrevet

Altså hva??? Har gjort det selv, og hadde en partner reagert som dette hadde jeg takket for meg i det forholdet.. På hvilken måte berører dette han? Nei vet du hva..

Anonymkode: 7415c...12d

• Liker 12
Skrevet

Øh 😳 litt merkelig å reagere sånn på en abort. 

Anonymkode: d5992...e87

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er en veldig ærlig sak, at du har tatt abort og synes ikke du fortjener å få høre at du er uren. Det er du ikke! Han har tydeligvis forvridde tanker rundt dette og trenger å få lest seg litt opp rundt dette temaet. Han har ingen ting han skulle ha sagt enten han er for abort eller ikke, er din kropp og ditt valg.  Ville ha snakket med han om dette og hvordan det fikk deg til å føle når han sier slikt. At du faktisk er litt skremt av oppførselen hans. 

Anonymkode: f89f8...096

• Liker 3
Skrevet

Dette er et tegn på at han IKKE er noe å spare på. En partner burde støtte deg om du deler noe så viktig, ikke oppføre seg sånn og påføre deg skam.

• Liker 11
Skrevet

Det var jo egentlig bra du delte det, så skjønte du hvordan han er.

Anonymkode: ba2ea...8e1

• Liker 12
Skrevet

Vel, nå vet dere hvor dere har hverandre. At du tar så lett på abort, er vel noe som kom som en overraskelse på ham. 

Anonymkode: 62b4b...fb9

Skrevet

Hvorfor fortelle det i det hele tatt? Det leder jo ikke til bedre forholdet ditt med en ny kjæreste og er heller ikke av interesse for han. Du må ikke betro folk alle detaljer om ditt privatliv. Det er faktisk veldig smart å la være å si ting i veldig mange tilfeller, fordi det er sjeldent folk blir for alltid og mange bruker ting mot deg som du fikk erfare. 

Anonymkode: ced67...772

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har slått meg at det kanskje er en helt unødvendig greie å fortelle ny kjæreste om, det har jo ingenting med han å gjøre.

Selvfølgelig har det med han å gjøre. Dine verdier er jo noe han skal leve med, muligens resten av livet. Jeg ser på avort som drap på barn, uansett hva loven sier, og ville ikke hatt en som var pro-abort. 

Anonymkode: 9e4d3...0db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må ikke betro folk alle detaljer om ditt privatliv.

Skal du ha en bra mann, så må du det, jo.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor fortelle det i det hele tatt? Det leder jo ikke til bedre forholdet ditt med en ny kjæreste og er heller ikke av interesse for han. Du må ikke betro folk alle detaljer om ditt privatliv. Det er faktisk veldig smart å la være å si ting i veldig mange tilfeller, fordi det er sjeldent folk blir for alltid og mange bruker ting mot deg som du fikk erfare. 

Meget primitiv tankegang du.. Skal ikke bare flytte til Polen?

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Meget primitiv tankegang du.. Skal ikke bare flytte til Polen?

Polakker er ikke flink å holde på hemmeligheter så hvorfor det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Selvfølgelig har det med han å gjøre. Dine verdier er jo noe han skal leve med, muligens resten av livet. Jeg ser på avort som drap på barn, uansett hva loven sier, og ville ikke hatt en som var pro-abort. 

Enig. Det ville vært en dealbreaker for meg også.

Anonymkode: 432a5...d85

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vel, nå vet dere hvor dere har hverandre. At du tar så lett på abort, er vel noe som kom som en overraskelse på ham. 

Anonymkode: 62b4b...fb9

Hvordan vet du at jeg tar LETT på det? Fordi jeg ikke har angret på at jeg ikke fikk barn med en tomsing jeg var sammen med da jeg var 20 år, før jeg hadde utdanning eller hadde styr på noe som helst i livet? Ok. 

TS

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Det ville vært en dealbreaker for meg også.

Anonymkode: 432a5...d85

Det er jo helt fair og sannsynligvis noe man finner ut før man har vært sammen i 1,5 år. Jeg visste at eksen min ikke var abortmotstander for å si det sånn.

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Polakker er ikke flink å holde på hemmeligheter så hvorfor det?

Har ikke med polakker å gjøre generelt, men hvis du leser nyheter har abort nylig blitt ulovlig der.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...