AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Hei, jeg er i starten av 20-årene, og går fra samboer. Vi har vært sammen i 5år og med tiden har det blitt den eneste jeg er med utenfor gaming da. Jeg har også en datter jeg kommer til og ha store deler av tiden. Og jeg har altså ingen venner, jeg vet om mennesker jeg fint kunne vært venn med. Altså folk som ville vært venn med meg. Men de driver med mye tull, er ustabile, litt for glad i alkohol, eller rett og slett vil være med meg når de kjeder seg bare. Jeg ser jo at det finnes grupper for og finne venner, har prøvd og skrive i sånn. Men har i grunn ikke funket så godt. Og jeg skjønner helt ærlig ikke hvordan man skal finne seg venner i den alderen her, når man ikke går skole eller jobber. Noen tips? 😅 Anonymkode: 2ef62...270
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Slik ender det ofte når man er i forhold, mister venner man hadde før forholdet pga man var så ego å brukte lite tid på de. Nesten umulig å få seg venner i norge, ekte venner altså. Men du kan prøve å oppsøke steder der ting skjer som du har interesse av. Møte likesinnede, eneste tipset mitt. Når korona er over kan du vurdere å flytte til et land med sosial kultur. Anonymkode: 27c86...c02 2
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slik ender det ofte når man er i forhold, mister venner man hadde før forholdet pga man var så ego å brukte lite tid på de. Nesten umulig å få seg venner i norge, ekte venner altså. Men du kan prøve å oppsøke steder der ting skjer som du har interesse av. Møte likesinnede, eneste tipset mitt. Når korona er over kan du vurdere å flytte til et land med sosial kultur. Anonymkode: 27c86...c02 Dagens! 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Pappi skrev (1 minutt siden): Dagens! Det er jo sant, med mindre du ønsker å leve etter konformitet og sosial kontroll. Anonymkode: 27c86...c02 3
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo sant, med mindre du ønsker å leve etter konformitet og sosial kontroll. Anonymkode: 27c86...c02 Tror jeg kjenner deg igjen, USA er best ikke sant? Det at du av en eller annen grunn ikke klarer å få deg venner får du ta på egen kappe. 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Pappi skrev (16 minutter siden): Tror jeg kjenner deg igjen, USA er best ikke sant? Det at du av en eller annen grunn ikke klarer å få deg venner får du ta på egen kappe. USA best? Nei, det tror jeg ikke. Ville aldri bodd der. Det er vanskelig å få seg venner i norge, det kan mange bekrefte. I mange andre land er det naturlig å omgås mennesker, men i norge er det veldig lukket. Man må være i en gjeng, inn i gruppa. Enten er du inne eller ute, gruppepresset er skyhøyt. Den sosiale kontrollen også, alltid noen som skal bestemme over deg. Så kommer konformiteten, aldri vik fra det "vi" andre gjør Men høres ut som du er en av disse sauene. Anonymkode: 27c86...c02 3
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): USA best? Nei, det tror jeg ikke. Ville aldri bodd der. Det er vanskelig å få seg venner i norge, det kan mange bekrefte. I mange andre land er det naturlig å omgås mennesker, men i norge er det veldig lukket. Man må være i en gjeng, inn i gruppa. Enten er du inne eller ute, gruppepresset er skyhøyt. Den sosiale kontrollen også, alltid noen som skal bestemme over deg. Så kommer konformiteten, aldri vik fra det "vi" andre gjør Men høres ut som du er en av disse sauene. Anonymkode: 27c86...c02 Hvis man er sau fordi man har venner så lurer jeg på hva du definerer deg selv som. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå