Gå til innhold

Elskerinne, kaller du deg elskerinne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som var, eller er, elskerinne til en gift eller samboende mann. Kaller dere selv dere for elskerinne? 
Jeg syntes selv det er vanskelig å bruke det ordet om meg selv. 

Anonymkode: e19b3...b9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg var kjæresten hans og så på han som kjæresten min. Selvom han var gift, så hadde vi like fullt ett forhold, så film, spiste sammen, gikk på tur sammen og hadde sex. Han ringte meg hver dag, eller sendte melding. Kalte meg jenta si, kjøpte bursdagsgave til meg. Det var bare ikke offisielt og foregikk i hemmelighet. Ikke noe jeg er stolt av, men man velger ikke hvem man forelsker seg i og noen ganger velger man likevel å handle på det, selvom man vet hvor galt det er. 

Anonymkode: 8951f...fcb

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvorfor synes du det er vanskelig? Noe med at du ikke liker å se deg selv i en rolle du aldri trodde du skulle være i? Eller fordi det er lavere kjæreste/kone? Eller lavere enn alle mennesker generelt..? Altså at du tenker det er et veldig stygt ord.

Synes ikke det er et vanskelig ord, men jeg synes det er noe litt sånn såpeserie over det eller noe. Litt Hjemmet-novelle, historier fra virkeligheten, et ord som de som snakker litt penere enn meg bruker, de som er litt eldre enn meg. Når jeg snakker om andre i sånne situasjoner så tror jeg at jeg pleier å si at hun er dama på si eller han er utro med henne eller lignende, jeg bruker vel ikke elskerinne-begrepet noe særlig generelt, verken om meg selv eller andre.

Jeg har kanskje heller ikke hatt mye bruk for det ordet for å omtale meg selv, dette er jo ikke noe jeg snakker med mange om. Men jeg har ikke et problem med betegnelsen annet enn at det ikke er dagligtale for meg. Jeg er jo ikke kjæresten. Ikke kona. Ikke bare en venn, ikke bare et ligg. Jeg er vel strengt tatt elskerinnen - finnes det et bedre ord?

Pleier vel å si at jeg har et forhold til en gift mann, det faller mest naturlig for meg å betegne det som.

Anonymkode: 7cc20...fe8

• Liker 4
Skrevet

Jeg kaller han elskeren min :) Vi møtes for sex . Aldri alkohol i bildet.

Trives godt med slike "hemmelige" forhold, spenning før treff er skyhøy. Gjør meg klar, dusjer....tar på meg noe sexy undertøy som stay-ups etc. Vet hva sin venter meg, god sex :) Hender han har med noe til meg, noe jeg ikke krever. Men setter pris på det.

Vi snakker aldri om livet han har med sine kone, alt fokus er på oss. Det har ikke hatt sex på flere år i følge han, så da er jo dette en grei løsning.

Tror dette kunne reddet mange forhold, de fleste sexliv dør jo etterhvert. Så da bør man kunne ha sexpartnere utenfor forholdet. Det er jo bare sex.

Anonymkode: 11f3d...423

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg hadde vært interessert i rollen ville jeg lett brukt "elskerinne" ja. Det høres utvilsomt litt mindre platt ut enn "samboer"

Anonymkode: 20592...540

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg var kjæresten hans og så på han som kjæresten min. Selvom han var gift, så hadde vi like fullt ett forhold, så film, spiste sammen, gikk på tur sammen og hadde sex. Han ringte meg hver dag, eller sendte melding. Kalte meg jenta si, kjøpte bursdagsgave til meg. Det var bare ikke offisielt og foregikk i hemmelighet. Ikke noe jeg er stolt av, men man velger ikke hvem man forelsker seg i og noen ganger velger man likevel å handle på det, selvom man vet hvor galt det er. 

Oi, stakkars kona hans... 

Anonymkode: 22686...e4f

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trives godt med slike "hemmelige" forhold, spenning før treff er skyhøy. Gjør meg klar, dusjer....tar på meg noe sexy undertøy som stay-ups etc. Vet hva sin venter meg, god sex :) Hender han har med noe til meg, noe jeg ikke krever. Men setter pris på det.

Vi snakker aldri om livet han har med sine kone, alt fokus er på oss. Det har ikke hatt sex på flere år i følge han, så da er jo dette en grei løsning.

Tror dette kunne reddet mange forhold, de fleste sexliv dør jo etterhvert. Så da bør man kunne ha sexpartnere utenfor forholdet. Det er jo bare sex.

Man kan jo gå ut av forholdet, i stedet for å være utro. Det å være utro er ikke å redde forholdet.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men....det kalles elskerinne når den ene er opptatt.

Om det er polygami er det flere kjærester. 

Anonymkode: 936bc...428

• Liker 5
Skrevet

Eneste riktige navnet er rasshøl.

Anonymkode: a2c8b...3a4

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Man kan jo gå ut av forholdet, i stedet for å være utro. Det å være utro er ikke å redde forholdet.

Trenger ikke være utro, man kan tillate sin partner å ha sex med andre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det kan man også, men forstod det ikke som at det var tilfellet her. 

• Liker 3
Skrevet

Elskerinner og elskere er guds gave til alle gifte og samboende.

Anonymkode: 8c38f...4aa

• Liker 5
Skrevet

Nei. Føler det er et litt gammeldags uttrykk. Kaller heller ikke han elskeren min selv om vi begge er i et forhold på hver vår kant. Men det er vel ikke akkurat noe annet «navn» for det heller. Tenker bare at vi er venner som ligger sammen. 

Anonymkode: 29ff0...47b

• Liker 1
Skrevet

Her på beste Frogner (i Oslo) kaller vi elskerinne for frue nr 2. Har selv vært frue nr 2 i mange år her...

Anonymkode: 2fe98...22b

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Elskerinner og elskere er guds gave til alle gifte og samboende.

Anonymkode: 8c38f...4aa

Forbannelse*

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oi, stakkars kona hans... 

Neida, hun har holdt på sånn selv også. Etter å ha blitt skjelt ut og fortalt  at hun hater meg, fordi han brukte mer tid på meg enn hun noen gang har gjort på sine elskere, så kan jeg ikke si jeg syntes synd på hun. Syntes mer synd i han som lever i ett forhold med ei heks.. men han har valgt det selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men da MÅ det AVTALES!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

HAHAHAHA!! Og du tror på den setningen...naiv og dum uten tvil...hahaha

Den setninga er hva alle disse mennene bruker om de vil ha noen på si....

Og om noen vil ha sex for de slå opp først!!! Eller avtale med den de allerede har om det er en grei løsning. 

Anonymkode: ece63...ecd

• Liker 5
Skrevet

Vi kaller oss kjærester, selv om han er samboer. Han har ingen forhold til hun, kun bor sammen med barna. Vi overnatter sammen, har helger sammen, sex, måltider, turer, filmkvelder osv. vi nyter livet ilag og er glad i hverandre

Anonymkode: 2622d...392

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...