Gå til innhold

Planke challenge? Har du testa?

Teardrop

Anbefalte innlegg

Noen som har tester 30 dagers planke challange? Føler du deg sterkere eller i bedre form? Holdt du ut alle sekundene hver dag etter planen? Merket du endringer i strammere kropp? 

Skal prøve en slik nå i 30 dager selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, helt idiotisk å sammenligne seg med andre. Planken er heller ingen god øvelse, bruk en dynamisk øvelse. Som roll-out for eks.

Anonymkode: 7e42e...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør man når de 30 dagene er over?

Anonymkode: 27999...216

Da nyter man den slanke og veltrente kroppen sin :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok lagt på noen øvelser til, så det ble et ordentlig treningsprogram, og vekslet mellom statisk og dynamisk. Å holde planken lenge, er ikke spesielt krevende for muskulaturen. Det er heller ikke noe som gir flat mage, slik mange tror. Da må man trene ned ganske mye av fettprosenten først.

Anonymkode: 066ee...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (4 timer siden):

Noen som har tester 30 dagers planke challange? Føler du deg sterkere eller i bedre form? Holdt du ut alle sekundene hver dag etter planen? Merket du endringer i strammere kropp? 

Skal prøve en slik nå i 30 dager selv

Det har jeg ikke testet, men jeg har testet andre daglige kjerneøvelser over lengre tid, og det fungerte veldig bra.  I løpet av få uker hadde jeg strammet inn 4 cm i midjen.

Men man blir ikke i bedre form av å trene kjernemuskulatur.  Ikke får man lavere fettprosent, og ikke blir man særlig mye sterkere heller.
Men man får bedre holdning, bedre stabilitet, og får et bedre gunnlag for annen type trening.

Jeg har selv opplevd å tro at jeg var sterk fordi jeg hadde trent mye styrke over lengre tid, men det viste seg at jeg kompenserte for den svake kjernemuskulaturen ved å bruke de musklene som faktisk var sterke, den ytre muskulaturen.

Dette ble ikke oppdaget før jeg skulle gjøre den letteste av de lette kjerneøvelsene, der jeg ikke kunne bruke de ytre musklene som støtte, og jeg ble skadet.

Anonymkode: 72bb2...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...