Gå til innhold

vektoppgang på kort tid

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg trener styrke 3 ganger i uken, og lett kondisjon 2 ganger.

pga sykdom har jeg trent lite og dårlig i lang tid. for 3 mnd siden begynte jeg å trene styrke, har god fremgang og trener tyngre nå. men magen eser ut! og det i løpet av et par uker! skjønner ingenting😒spiser ikke mer enn vanlig. var ganske tynn en periode og ønsker å bli større, men fan ikke ha den vommen🤨skjønner det ikke. hva kan være grunnen??

Anonymkode: 1e892...5d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du oppblåst eller det bukfett?

Anonymkode: 6d05f...320

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

er du oppblåst eller det bukfett?

føler meg ikke oppblåst. slet med det tidligere, så har ikke den «sprengte» føkelsen eller de luftsmertene. jeg ser ut som jeg holder på å bli feit😏men ikke rumpe og lår☹️

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

føler meg ikke oppblåst. slet med det tidligere, så har ikke den «sprengte» føkelsen eller de luftsmertene. jeg ser ut som jeg holder på å bli feit😏men ikke rumpe og lår☹️

noen medisiner kan gi større mage (kortison) eller stress. Ved proteinmangel kan man få sånn "barn i fattige land mage"

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

noen medisiner kan gi større mage (kortison) eller stress. Ved proteinmangel kan man få sånn "barn i fattige land mage"

Da skal man ha ganske alvorlig proteinmangel...

Anonymkode: eee2d...798

Skrevet

Magen kan bule litt hvis man trener den masse. Spesielt hvis man har barn og den kan være litt fra hverandre. Jeg vet ikke om det stemmer altså, men jeg har i alle fall erfart det selv. Man kan endre typen mageøvelser for å unngå det. 

Anonymkode: 3241e...13d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trening fører ofte til økt matlyst; har du spist mer? Ellers så kan styrketrening gjør at man holder på ekstra vann i kroppen: https://www.kk.no/helse/derfor-gar-du-opp-i-vekt-nar-du-trener/67803698

Det går seg alltid til etter hvert når man skiller ut vannet. 

Anonymkode: 576dd...b57

håper det er dette!🤭spiser det samme, og nok protein. ingen kortison eller store mengder medisiner som kan gi vektøkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...