Gå til innhold

Igjen ble jeg glemt! Venninne skylder på muligens ADD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er voksen, har barn, samboer og hund. En sjelden gang får jeg mulighet til å møte venner, og de få gangene gleder jeg meg over å møtes å gjøre noe helt annet enn bare familie. Jeg har ikke mange venner, men de få jeg har er jeg veldig glade i. I dag ble jeg igjen skuffet over ei venninne jeg ble kjent med på sykepleierstudiet. Hun er ikke en av mine gamle venner, men derav ganske ny i gjengen. Vi har hatt litt kontakt siden men hun har glemt mange avtaler på veien og dette har gjort meg veldig lei meg og skeptisk til henne. 

I dag var det 5 eller 6 gangen på under et år og jeg blir så sykt forbannet, skuffet, lei meg og trist hver gang😢 I forhold til at hun er veldig distre og glemmer mye så har hun fortalt at hun kanskje har ADD, men at hun ikke har utredet seg enda. Selv har jeg ADHD men jeg klarer fint å huske på avtaler med venner fordi... 

Uansett, jeg hadde invitert henne på filmkveld i helgen som kommer og jeg har ordnet med barnefri og samboer skal borte. For å være på den sikre siden sendte jeg henne melding i går og spurte om hun fortsatt kunne møtes i helgen som kommer tilfelle hun hadde glemt dette og dette sa jeg på en veldig hyggelig og morsom måte, og hun husket avtalen godt og begge var klar over hvilken dato vi skulle møtes osv. vi bor et stykke unna hverandre så det er ikke bare bare å stikke innom.. 

Uansett, så ringtes vi i kveld og snakket om løst og ledig. Uansett så klarte hun å tro at det var i morgen vi skulle møtes, og hun mente ikke at det var i helgen som kom selv om vi har det skiftlig på messenger, snap shat og andre instanser.. Hun spurte om hun ikke bare kunne komme innom i morgen istede på vei til jobb, så kunne vi bare ta en kaffe på 10 min. Hun hørtes ikke noe lei seg ut eller noe over at jeg var såret, igjen.. Jeg kjente jeg ble veldig såret! Igjen, jeg hadde gledet meg til helgen men hun har klart å «glemme» eller faktisk glemme å tro at det var en annen dag selv om vi snakket om dette på messenger i går kveld... ER DET MULIG? 

Jeg ble litt irritert og sa til henne at nå har dette skjedd så mange ganger at jeg begynner å bli litt lei. Jeg sa at hun var veldig fjern, og jeg syntes dette begynte å bli litt på kanten til komisk. Hvordan er det mulig å glemme avtaler hele tiden når man bare en dag i forveien snakket om dette og hun bekreftet at hun skulle komme i helgen? Hun har gjort slikt mot meg mange gnager, og nå vet jeg ikke om jeg makter mer. Sist gang satt jeg å ventet på besøk av henne med et nyfødt barn, og jeg hadde rigget i stand middag og alt men hun kom aldri..

Toppen av kaken terroriserer hun meg med mange tekstmeldinger nå om at jeg er en dårlig venn, og at jeg bare må kutte henne ut men at hun vil ha meg i livet sitt, men at hun syntes jeg var frekk som sa at hun var distre og fjern!!

Jeg tenker at hun ikke er bra nok for meg slik hun holder på, og jeg orker ikke mer av henne. Jeg orker ikke styr, men har svart henne på en melding om at jeg er såret over alle gangene hun glemme avtaler og jeg ønsker ikke slike venner. 

Overagerer jeg eller?

Anonymkode: ebbb1...eb5

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts her. 

Jeg glemte å fortelle at hun er veldig snill og hyggelig å være med, men hun er ikke til å stole på! 

Skrevet

Dårlig venninne ja

• Liker 6
Skrevet

Nei, du gjør det rette. Ingen vits i å ha "venner" som skuffer gang på gang. Og ikke tar hun selvkritikk og ber om unnskyldning heller. Tror det er helt greit at du velger henne bort. 

• Liker 16
Skrevet

...

Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Nei, du gjør det rette. Ingen vits i å ha "venner" som skuffer gang på gang. Og ikke tar hun selvkritikk og ber om unnskyldning heller. Tror det er helt greit at du velger henne bort. 

Glemte å skrive at hun er lei seg og at hun skulle ønske det ikke var slikt. Men plutselig på en annen melding står det at det er jeg som er «bad» fordi jeg kalte henne fjern og distre... 

Hun sa jo selv at hun var fjern... Og hun er jo det🙈

• Liker 1
Skrevet

Såkalte «venner» 

• Liker 2
Skrevet

Sånne som hun er noen av de mest hensynsløse menneskene jeg vet om. Hadde avsluttet vennskapet tvert. 

• Liker 14
Skrevet
F0RUM skrev (Akkurat nå):

Sånne som hun er noen av de mest hensynsløse menneskene jeg vet om. Hadde avsluttet vennskapet tvert. 

Ja, du mener det ja👍 

Når jeg tenker meg om så begynner jeg å tro at hun er en slemt menneske, fordi hun viser jo ikke tegn til anger heller.. I tillegg så angriper hun meg når det er henne som har gjort noe galt. 

Jeg forstår ikke hvordan hun tenker.. Jeg har jo ikke gjort noe galt annen enn å invitere, ta henne med i vennegjengen samt gi av meg selv 110%! Igjen får jeg nada

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Glemte å skrive at hun er lei seg og at hun skulle ønske det ikke var slikt. Men plutselig på en annen melding står det at det er jeg som er «bad» fordi jeg kalte henne fjern og distre... 

Hun sa jo selv at hun var fjern... Og hun er jo det🙈

Hun kan faktisk ikke bebreide deg i det hele tatt. Hun virker ganske merkelig. Absolutt fjern som du sa til henne. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde gitt henne beskjed om at det har skjedd såpass ofte at jeg lar henne kjøre sitt race - hun får vise initiativ og være den som disker opp mat/filmkveld/avtale de neste gangene og gjør seg umaken, sånn at hun forstår tanken og innsatsen som går med. Ikke noe 10 min kaffe, eller noe annet sånt. Hvis/når hun gjør det ordentlig, så hadde jeg laget en avtale med samboer e.l. med -forbehold- slik at det kanskje går an å ha en hyggelig kveld hjemme hvis hun skulle svikte igjen.. og da hadde det vært kroken på døra med henne samtidig.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, du mener det ja👍 

Når jeg tenker meg om så begynner jeg å tro at hun er en slemt menneske, fordi hun viser jo ikke tegn til anger heller.. I tillegg så angriper hun meg når det er henne som har gjort noe galt. 

Jeg forstår ikke hvordan hun tenker.. Jeg har jo ikke gjort noe galt annen enn å invitere, ta henne med i vennegjengen samt gi av meg selv 110%! Igjen får jeg nada

Er ekstremt respektløst å bare "glemme" avtaler på den måten. For å være ærlig virker det som om det er med vilje. Skikkelig kjipt når man må sjonglere med barnepass osv. for å få fri, så blir det ikke noe av. Vil absolutt ikke si at du overreagerer.

• Liker 5
Skrevet
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Hun kan faktisk ikke bebreide deg i det hele tatt. Hun virker ganske merkelig. Absolutt fjern som du sa til henne. 

Ja, hun er faktisk veldig merkelig. 

Hun har fått både i pose og sekk hos meg, men det er lite å få igjen. Hun angriper meg for å ha selv vært ugrei mot meg noe jeg ikke helt forstår,, Hun har med andre ord klart eller «prøvd» å snu helt på rollene. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er enkelt TS, ikke prioriter noen som ikke prioriterer deg. 5. Eller 6. Gangen på ett år? Det er mye. La det gli over av seg selv, vedkommende prioriterer deg ikke nok uansett. 

Veldig kjipt, men sånn er dessverre livet..

• Liker 6
Skrevet
F0RUM skrev (1 minutt siden):

Er ekstremt respektløst å bare "glemme" avtaler på den måten. For å være ærlig virker det som om det er med vilje. Skikkelig kjipt når man må sjonglere med barnepass osv. for å få fri, så blir det ikke noe av. Vil absolutt ikke si at du overreagerer.

Ja, jeg tenker også slik. 

Er helt ferdig med henne fra nå jeg når jeg tenker meg om. Når jeg tenker meg om så bor hun så langt unna, og vi har så lite tilfelles her og nå at jeg ser egentlig ingen grunn til å fortsette vennskapet annet enn at vi gikk på samme studiet! 

Det er verre for henne enn for meg da jeg har flere venner enn henne i byen. Jeg har bare prøvd å være hyggelig og ordne i stand alt hele tiden og hun har kommet til dekket bord. Hun ringer meg bare når hun har problemer og hun er sjalu på alt jeg har og eier konstant så det er ufattelig slitsomst å ha henne her egentlig.. 

Hun har sikkert baksnakket meg til sine venner og bare tatt kontakt med meg når det passet henne.. Hadde jeg vært viktig nok hadde hun tatt mer vare på meg. 

• Liker 3
Skrevet

For å si det sånn så finnes det mange måter å være slem på, og dette er en av dem. 

Anonymkode: 80eab...f8c

• Liker 4
Skrevet
Ginny skrev (4 minutter siden):

Dette er enkelt TS, ikke prioriter noen som ikke prioriterer deg. 5. Eller 6. Gangen på ett år? Det er mye. La det gli over av seg selv, vedkommende prioriterer deg ikke nok uansett. 

Veldig kjipt, men sånn er dessverre livet..

Ja, du har nok rett. 

Fra nå av blir det ikke flere avtaler, kinobesøk, invitasjoner, middager og filmkvelder der jeg steller i stand ALT! 

Hver gang jeg har avtalt å møte henne har jeg allerede begynt å grue meg til p bli avvist allerede når vi har avtalt! Det gjør så vondt å føle på avvisning gang på gang på gang, og hun er ikke smart nok til å lære på det heller så feiler gjentar seg å gjentar seg. 

Som jeg sa til henne at hvis hun har ADD så gå no i det minste å få en utsending og ikke bare snakk om det. I tillegg kan man bruke huskelapper eller skrive ned i kalander osv! I tillegg er det ingen unnskyldning at man har ADD... 

Skrevet

Høres ut som søsteren min. Alltid vært sånn, kommer aldri til å endre seg. Skylder på diagnoser her også.. Og vår mor som alltid har sydd puter for henne. Jeg fikk nok i fjor, da hun aldri holder noe av det hun lover. Sa ifra ganske rett fram, og det tålte hun ikke. Jeg ble den store stygge ulven... 

Dessverre måtte jeg kutte henne ut, da det rett og slett ble for mye med alle skuffelsene. Har ikke sett henne siden, bor ikke langt unna heller. 

Hun viser null interesse, og da skjønner jeg jo at det er riktig at vi kuttet kontakten, selv om vi er søstre. 

Kjedelig og leit, men ikke la deg utnytte... 

Anonymkode: cf8e2...176

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som søsteren min. Alltid vært sånn, kommer aldri til å endre seg. Skylder på diagnoser her også.. Og vår mor som alltid har sydd puter for henne. Jeg fikk nok i fjor, da hun aldri holder noe av det hun lover. Sa ifra ganske rett fram, og det tålte hun ikke. Jeg ble den store stygge ulven... 

Dessverre måtte jeg kutte henne ut, da det rett og slett ble for mye med alle skuffelsene. Har ikke sett henne siden, bor ikke langt unna heller. 

Hun viser null interesse, og da skjønner jeg jo at det er riktig at vi kuttet kontakten, selv om vi er søstre. 

Kjedelig og leit, men ikke la deg utnytte... 

Anonymkode: cf8e2...176

Oi så trist å høre. Men så fint at du tok ansvar for eget liv og holder avstand. 

Kan jeg spørre om hvilke avtaler som ble brutt og på hvilken måte brøyt hun avtalene? 

Skrevet (endret)

Var det denne helgen som var at hun skulle ha kommet eller den som kommer nå til helga??

Endret av Uatskillelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...