AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Møtte min samboer for 5 år siden. Trodde vi hadde samme syn på livet, verdier og hva vi ønsket. Fant ut etter et år at han hadde røyket hasj. Konfronterte han med dette, han tok det ikke særlig tungt at jeg fant det ut, men lovte og ikke gjøre det igjen. Han hadde tidligere fortalt meg at han hadde prøvd i ungdomsårene. Trodde det var et tilbakelagt kapittel. Han sa jeg kunne be han ta en test for å vise at han ikke røyket lengre etter en måneds tid. Naiv og tilgivende som jeg var ba han aldri om det. Har tenkt på det til tider, og spesielt nå da vi venter barn neste år. Igår kveld var jeg i boden for å lete etter noen juleting. I en pose som lå der fant jeg noen filter fra sigaretter. Jeg vet ikke om dette betyr noe, men fikk en ekkel følelse. Burde jeg mistenke min samboer for å fortsatt røyke hasj? Fant ingenting annet som antyder noe.. Anonymkode: 3ae93...73a
Kenelz Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Ingen av oss kan svare på det. Du må faktisk ta deg en prat med han og fortelle hva du har funnet. Aner ikke om han kommer til å vær ærlig, men du kjenner han bedre enn oss på dette.
Silva Pluvialis Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Krev rusprøver, og meld til BV om han fortsatt ruser seg når barnet blir født. 1
DrueSmoothie Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Ai ai, nå skal ikke jeg skyte noen i foten. Men det er jo bare en grunn i mine øyne til at man har filterstumper liggende, det er jo fordi man bruker tobakken og ruller seg en "ny en" .... Så jeg hadde nok tenkt akkurat det samme som deg Tror jeg hadde tatt det direkte opp med han jeg, sagt du fant dem og spurt om han har noe å fortelle deg....
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Jeg synes du krisemaksimerer. Kan du ikke bare spør han da? Anonymkode: 58e06...067 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Jeg skjønner uroen. Hasj i ungdomstid er noe, hasj som blivende far er noe annet. Du MÅ spørre han, og være ærlig om hvor engstelig du blir. Det er lenge til du har ungdom selv, men jeg lover deg at du ikke vil at ungdommen skal oppdage at far røyker Anonymkode: 05e3f...bb9
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 12 hours ago, Uatskillelig said: Krev rusprøver, og meld til BV om han fortsatt ruser seg når barnet blir født. Dette må du i hvert fall ikke gjøre! Du risikerer å ødelegge livet hams! Anonymkode: 498c3...619 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Han har tydeligvis ikke et bruk som påvirker hverdagen hans på noen måte, og holder det borte fra deg og eventuelle fremtidige barn. Om han tar seg en sjelden blås tenker jeg det faktisk er bedre enn alkohol. Voksne som røyker litt en sjelden gang er ikke farlig. Det er en fin måte å slappe litt av på. Anonymkode: c3984...3fb 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Det kan være gammelt? Anonymkode: 8e1ea...c49
Pappi Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Hvis det var rene avknekte fltre du fant så kan det virke som at det har vært rulling av joints der. Men hvor var da papiret fra sigarettene?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Han smugrøyker i boden og hvor det måtte være, og er nok konstant stein. Rart du ikke har merket noe på han, har du ikke det er det vel rusmisbrukeren du har forelsket deg i, så bare la han fortsette. Anonymkode: 9fb82...667
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 Røyker han hasj så er han en løgner. Jeg har vært med mange som røyker hasj, og alle har hatt det samme til felles: de er fryktelig gode til å lyve. Selvfølgelig slutter han ikke bare fordi DU vil at han skal slutte. Da fortsetter han bare i skjul, og forteller at han har sluttet. Om du i tillegg er kjempe naiv og lite observant så vil jo han ha det som plommen i egget. Bra jobba å få barn med en slik fyr... Anonymkode: 570f7...61e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Røyker han hasj så er han en løgner. Jeg har vært med mange som røyker hasj, og alle har hatt det samme til felles: de er fryktelig gode til å lyve. Selvfølgelig slutter han ikke bare fordi DU vil at han skal slutte. Da fortsetter han bare i skjul, og forteller at han har sluttet. Om du i tillegg er kjempe naiv og lite observant så vil jo han ha det som plommen i egget. Bra jobba å få barn med en slik fyr... Anonymkode: 570f7...61e Jeg er helt talentløs til å lyve, men jeg har røkt en del hasj likevel. Og hvis TS ikke har merket noe til det, så er det kanskje ikke så alt for ille likevel? Tross alt har det ikke gitt verken inntrykk eller påvirkning hos TS, tilsynelatende. Anonymkode: 4281e...24b 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 Han er nok redd for å miste deg, ellers hadde han røykt mer synlig. Det eneste tegnet du har funnet er jo disse filtrene. Hvis du skal snakke med han om det bør du ta den opp på en veldig rolig måte der du ikke truer med å gå fra han om han røyker mer. Jeg for min del liker mye bedre å VITE om/når en gjør det enn å nekte noen å gjøre det, for da er det større sannsynlighet for å få servert en løgn. Det er ikke farlig å ta seg en bønne i ny og ned. Hverken for den som røyker, deg eller babyen. Hvis det er jevnlig er det en annen sak. Men du får aldri vite hyppigheten om du ikke går rolig frem. Anonymkode: 60f00...e0a
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Røyker han hasj så er han en løgner. Jeg har vært med mange som røyker hasj, og alle har hatt det samme til felles: de er fryktelig gode til å lyve. Selvfølgelig slutter han ikke bare fordi DU vil at han skal slutte. Da fortsetter han bare i skjul, og forteller at han har sluttet. Om du i tillegg er kjempe naiv og lite observant så vil jo han ha det som plommen i egget. Bra jobba å få barn med en slik fyr... Anonymkode: 570f7...61e Hva sier det om deg da? Når du har blitt sammen med så mange som røyker hasj? Anonymkode: 58e06...067
Kenelz Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Hva sier det om deg da? Når du har blitt sammen med så mange som røyker hasj? Anonymkode: 58e06...067 At hun skulle ha jobbet for politiet 🤣
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 Jeg tar dette i plenum, er ikke så flink med dette KG greiene 🙈 Først, takk for svar alle sammen. Jeg vet at ingen av dere kan svare meg på om min samboer røyker hasj, men jeg ønsker råd og litt innspill. Ingen av våre venner eller familie vet om at han røyket litt for 4 år siden. Jeg har ikke snakket med han, ENDA. Jeg tenker litt på det, kanskje krisemaksimerer jeg, er ganske hormonell for tiden. Jeg vet jeg må snakke med han. Det er ikke enkelt, var ikke enkelt forrige gang heller. Det var nok mest min feil da jeg ikke var rolig når jeg tok det opp. Blir litt overrasket over enkelte som synes at det å røyke hasj er ok. Det får være opp til hver enkelt. Jeg har sagt fra dag en at narkotika, også hasj er det nulltoleranse fra min side ( hadde en barndomsvenninne som slet fryktelig og som dessverre mistet livet som følge av narkotika misbruk ) At jeg ikke har merket noe er vel kanskje ikke unormalt, det som jeg har merket av endringer kan jo egentlig forklares, trodde jeg. Nå er jeg mer usikker. Det siste året har ikke vært enkelt, han har vært ganske humørsyk, blir ofte sur og irritert, kan stikke ut midt i en diskusjon, smelle med dører. Så kommer han inn igjen rolig og ber om unnskyldning. Det med humøret har jeg tenkt er stresset med tanke på jobb, han var permittert en stund pga corona. Er tilbake på jobb nå etter sommeren, men det er en usikker fremtid. Han sover dårlig på nettene, og har liten matlyst. Igjen har jeg tenkt at dette har med situasjonen og gjøre. Jada, kan nok sikkert skylde på meg selv om det viser seg at han ikke har sluttet, men jeg har tro på å gi mennesker jeg er glad i en ny sjanse. Vårt forhold er jo godt på alle andre måter. Anonymkode: 3ae93...73a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Ingen grunn til å katastrofe-maksimere altså! Hasj er ikke akkurat metamfetamin eller kokain altså.. Anonymkode: 31c4b...368 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå