AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Jeg skal nå på diett, og spise litt mer en samboer av proteiner (kylling osv). Skjønner at det er dyrt, men nå sier han at «det blir urettferdig» at jeg skal spise så mye. Altså med tanke på kjøp av mat. Jeg har lyst til å være i et forhold hvor man kan være to om alt, selvom det kanskje koster litt mer. Jeg selv hadde støttet han selvom det hadde vært dyrere. Han spiser kylling hver dag, men jeg skal ha litt mer enn han. Nå skulle vi starte med matkort, men det var jo så lenge ting var som det var. Hvordan hadde dere reagert? Ønsker jo å være sammen om alt, selvom kanskje den ene spiser mer enn den andre.. Anonymkode: 42b0e...acd
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Er matbudsjettet HELT jevnt ellers? Jeg spiser også proteinrikt, men ser ikke at det skal bli så veldig dyrt i totalen. Kjøper kilopakning med kyllingfilet, rimelige egg, strimlet svinekjøtt osv. Og man sparer på å droppe mye snacks. Anonymkode: 2eb78...7a8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er matbudsjettet HELT jevnt ellers? Jeg spiser også proteinrikt, men ser ikke at det skal bli så veldig dyrt i totalen. Kjøper kilopakning med kyllingfilet, rimelige egg, strimlet svinekjøtt osv. Og man sparer på å droppe mye snacks. Anonymkode: 2eb78...7a8 Ja... matkort.. skal på streng diett med lite kcal, så han spiser jo mye mer enn meg. Men er jo kyllingen som er dyr da.. Ble bare så såret av å få den beskjeden. Føles ut som en roomie eller bror når man skal dele det slik Anonymkode: 42b0e...acd
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ja... matkort.. skal på streng diett med lite kcal, så han spiser jo mye mer enn meg. Men er jo kyllingen som er dyr da.. Ble bare så såret av å få den beskjeden. Føles ut som en roomie eller bror når man skal dele det slik Anonymkode: 42b0e...acd Da hadde jeg sagt greit, vi har helt separate budsjett og måltider, og hver vår hylle i kjøleskapet. Så lager du mat til deg og han til ham. Får se hvor lenge han er fornøyd med det. Anonymkode: 2eb78...7a8 3
Gjest Alterego666 Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Dersom dere ikke klarer felles matbudsjett, klarer dere ikke virkelige problemer i forholdet.
prt90 Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Kyllingfilet koster 100 kroner kiloen.. neppe egnet til å knekke matbudsjettet..
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #7 Skrevet 1. desember 2020 Dump ham, han er gjerrig. Gjerrige folk er ikke noe å satse på, de er som regel like gjerrige på kjærlighet, omsorg og empati som på penger. Anonymkode: 384ca...dd0 1
PM75 Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Har dere veldig stram økonomi? Ellers høres det forunderlig ut å gnage på en så liten greie i et samboerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå