AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Vi drakk ca 2/3 av en vinboks i helga, og har ikke behov for å drikke den opp på en stund. Kan den oppbevares i skap i romtemperatur og så kjøles ned igjen til den skal drikkes mer av, eller må den stå i kjøleskap nå? Den fyller jo mye plass i kjøleskapet. Anonymkode: 96a88...7fb
tangent Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Kan holde 6-8 uker etter åpning i følge Vinmonopolet. Men oppbevar så kjølig som mulig. Har er det ikke minusgrader rett utenfor balkongdøra, så da ville jeg satt den der. Eller i kjelleren eller noe. 2
stan Skrevet 1. desember 2020 #4 Skrevet 1. desember 2020 Det er først og fremst kontakt med luft som vil forringe vinen. Temperaturen har mindre betydning, men kjølig og stabilt er en fordel.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Ta vinposen ut av pappkartongen. Da tar den mye mindre plass i kjøleskapet. Anonymkode: 5d789...f19 1
Honey Dew Skrevet 2. desember 2020 #6 Skrevet 2. desember 2020 Herregud, jeg leste bok-svin Jeg lurte virkelig på hvilken griseart det var
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Vinen må stå kjølig ellers blir den dårlig... Anonymkode: 8370f...fac
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #8 Skrevet 2. desember 2020 36 minutter siden, Honey Dew said: Herregud, jeg leste bok-svin Jeg lurte virkelig på hvilken griseart det var Det er en nær slektning av hengebuksvin. (Vin man får hengebuk av.) https://no.wikipedia.org/wiki/Vietnamesisk_hengebuksvin Anonymkode: 5d789...f19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå