Gå til innhold

Ansvarsforsikring bil, hvor mye koster det?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel bil som jeg bare skal ha ansvarsforsikring på. Er det noen som vet cirka hvor mye man må regne med? Kommer det an på bonus osv? Håper på svar, da jeg er helt uvitende på dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, kommer bl.a. an på bonus og biltype.

Skrevet

Har ikke hatt forsikring før, så bonus har jeg ikke. Og bilen er en 1993-modell. Skal be om tilbud til uka, bare lurte på om noen her kan gi meg en pekepinn på ca hvor mye man må regne med.

Gjest Ingrid78
Skrevet

Det varierer veldig utifra hvilken type bil man har, bonus osv. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med flere forskjellige forsikringsselskaper, og hør på pris. Jeg har riktignok fullkasko på min, men det skilte faktisk 6000 fra billigste til dyreste, og på den gamle bilen vår, skilte det vel rundt 1500 i bare ansvar... så det lønner seg å sjekke litt rundt

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

På de 4 bilene her i huset varierer ansvarsforsikringen fra kr 1725 til kr 2232. Alt fra en liten Golf 97 til en stor flerbruksbil 2003. Alle bilene har fra ganske høy til max bonus.

Skrevet

Kommer ann på mye det. blant annet

: Hvor gammel er du? (blir billigere etter fylte 23 eller 25 år mener jeg å huske)

Hvor mye skal du kjøre i året? Jo mer jo dyrere?

Hvore bor du? Dyrere i Oslo enn på "landet"

Bonus

Alarm og ligende i bilen kan gi fratrekk (men det er nok bare snakk om et par hundre kroner)

Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Hjelper ikke med alarm osv hvis man bare skal ha ansvarsforsikring. Tviler på at ansvarsforsikring endrer seg slik som kasko hvis du bor i by/"landet". Ansvarsforsikring er jo den biten du betaler for å beskytte deg i forhold til å gjøre skade på andre.

Skrevet

et par jeg kjenner flyttet fra oslo og ut på landet "time fra oslo).. da sank forsikringen deres..

og de har kun det av forsikring på den som de må ha..

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Gå inn på hjemmesidene til forsikringsselskapene. Der har du ofte muligheten til å regne tilbudet selv. Og så kan du evt ta telefonisk kontakt med de til uka. Får ofte bedre tilbud da. Men på nett kan du i allefall finne en ca pris.

(Er jo ganske logisk at også ansvarsforsikringen er billigere på landet. Lettere å kollidere i taffikerte og trange veier og gater og parkeringsplasser).

Endret av prestekrage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...