AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Det er ny julekalender på NRK i år- stjernestøv. Er det noen som har fått med seg hvilken aldersgruppe den er for? Og hvilken var Snøfall grei for? Anonymkode: 4d767...a1b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ny julekalender på NRK i år- stjernestøv. Er det noen som har fått med seg hvilken aldersgruppe den er for? Og hvilken var Snøfall grei for? Anonymkode: 4d767...a1b Jeg er 53 å skal se, så regner med den er fra 0-100 Anonymkode: 2a851...484 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er 53 å skal se, så regner med den er fra 0-100 Anonymkode: 2a851...484 Prøvde å se Stjernestøv i fjor og syntes den var litt skummel for minsten? Anonymkode: 4d767...a1b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Prøvde å se Stjernestøv i fjor og syntes den var litt skummel for minsten? Anonymkode: 4d767...a1b Stjernestøv er da ny i år? Anonymkode: 7063d...85e 27
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 (endret) 4 (sammen med voksen) til 110. Hvis det er noe lignende av den nrk hadde i fjor (snøfall). Jeg gleder meg 😊 Endret 30. november 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stjernestøv er da ny i år? Anonymkode: 7063d...85e Mente Snøfall, går litt i surr 😄 Anonymkode: 4d767...a1b 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 En moden treåring vil kunne ha glede av snøfall 😀 Så jeg vil si 3-100 Anonymkode: 86980...5bf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mente Snøfall, går litt i surr 😄 Anonymkode: 4d767...a1b Åja. ☺️ Men er nok ca samme aldersgruppe på den nye tenker jeg, vanskelig å vite siden den er ny. Dere får se på sammen også bytte om minste synes den blir for skummel. NRK nett-tv har vel nesten alle de gamle gode, og de er i alle fall ikke skumle. Anonymkode: 7063d...85e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Prøvde å se Stjernestøv i fjor og syntes den var litt skummel for minsten? Anonymkode: 4d767...a1b Åja, men med voksen går det nok bra☺️ Anonymkode: 2a851...484
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Synes traileren så ‘skummel’ ut. Har ikke små barn selv da Men en del av juleklendrene nå passer ikke for de minste, en del dyster stemning og komplisert handling. Anonymkode: 141ea...ddd 5
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Skrevet 1. desember 2020 Virker litt skummel og komplisert.. Men får håpe den er spennende og forståelig sammen. 😀🤪 Skal prøve med min snart 4-åring. 😊 Vet dere forresten om det er sånn som før, at programverten åpner julekalenderen før episoden sendes?? 😊 Anonymkode: 8828c...3be
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Skrevet 1. desember 2020 Er så lei av disse dystre julekalenderne som handler om krangling, problemer og tristhet! Årets tema er et barn midt oppi en tragisk skilsmisse. Det blir jammen gøy å krype sammen i sofaen med mine små barn og nyte en halvtime deprimert, mørk barneserie der hovedpersonen er lei og rømmer fra virkeligheten fordi det virkelige livet er kjipt. 🙄 Kan ikke disse kreative sjelene som lager disse kalenderne heller lage noen selvhjelpsbøker så vi kan få tilbake lys, latter, nisser og JULESTEMNING på barnetv i jula? Høres sikkert gretten ut, men det er ikke noe gøy å se julekalender med barn som blir redde og ikke forstår handlingen. Da savner jeg de gode, gamle som bare var gøy eller småskumle av og til uten å være merkelig og ubehagelig. Anonymkode: 85827...a0d 40
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er så lei av disse dystre julekalenderne som handler om krangling, problemer og tristhet! Årets tema er et barn midt oppi en tragisk skilsmisse. Det blir jammen gøy å krype sammen i sofaen med mine små barn og nyte en halvtime deprimert, mørk barneserie der hovedpersonen er lei og rømmer fra virkeligheten fordi det virkelige livet er kjipt. 🙄 Kan ikke disse kreative sjelene som lager disse kalenderne heller lage noen selvhjelpsbøker så vi kan få tilbake lys, latter, nisser og JULESTEMNING på barnetv i jula? Høres sikkert gretten ut, men det er ikke noe gøy å se julekalender med barn som blir redde og ikke forstår handlingen. Da savner jeg de gode, gamle som bare var gøy eller småskumle av og til uten å være merkelig og ubehagelig. Anonymkode: 85827...a0d Jeg er helt enig med deg. Dystre tema som foreldreløse barn, skilsmisse osv. I fjor var det snøfall i år er det snøgnugg😅. Ut fra traileren synes jeg det virker som serien passer best for 6+. Vi ser heller på Jul i Svingen. Den ligger ute nå. Har barn på 4 og 7 Anonymkode: 0f0c6...a67 9
LedigNavn Skrevet 1. desember 2020 #14 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er så lei av disse dystre julekalenderne som handler om krangling, problemer og tristhet! Årets tema er et barn midt oppi en tragisk skilsmisse. Det blir jammen gøy å krype sammen i sofaen med mine små barn og nyte en halvtime deprimert, mørk barneserie der hovedpersonen er lei og rømmer fra virkeligheten fordi det virkelige livet er kjipt. 🙄 Kan ikke disse kreative sjelene som lager disse kalenderne heller lage noen selvhjelpsbøker så vi kan få tilbake lys, latter, nisser og JULESTEMNING på barnetv i jula? Høres sikkert gretten ut, men det er ikke noe gøy å se julekalender med barn som blir redde og ikke forstår handlingen. Da savner jeg de gode, gamle som bare var gøy eller småskumle av og til uten å være merkelig og ubehagelig. Anonymkode: 85827...a0d Kunne ikke vært mer enig! Ser for meg at barnet mitt må «prates gjennom» det triste og vanskelige i serien. Hadde vært godt med et avbrekk som bare er julekos og god stemming istedenfor. De så Amalies jul i barnehagen i fjor og barna satt musestille og koste seg. Alt må ikke være opplæring i hverdagsproblemer hele tiden. 10
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er så lei av disse dystre julekalenderne som handler om krangling, problemer og tristhet! Årets tema er et barn midt oppi en tragisk skilsmisse. Det blir jammen gøy å krype sammen i sofaen med mine små barn og nyte en halvtime deprimert, mørk barneserie der hovedpersonen er lei og rømmer fra virkeligheten fordi det virkelige livet er kjipt. 🙄 Kan ikke disse kreative sjelene som lager disse kalenderne heller lage noen selvhjelpsbøker så vi kan få tilbake lys, latter, nisser og JULESTEMNING på barnetv i jula? Høres sikkert gretten ut, men det er ikke noe gøy å se julekalender med barn som blir redde og ikke forstår handlingen. Da savner jeg de gode, gamle som bare var gøy eller småskumle av og til uten å være merkelig og ubehagelig. Anonymkode: 85827...a0d Mulig dagens kalendere er tilpasset et eldre publikum enn de var tidligere. Vokste selv opp på åttitallet med Portveien to, Eli og Teodor og vertshuset den gyldne hale som kalendere... Anonymkode: 86980...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 Hvor er jul med nisser??? 😫😫 Anonymkode: 823c4...50e 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 LedigNavn skrev (2 timer siden): Kunne ikke vært mer enig! Ser for meg at barnet mitt må «prates gjennom» det triste og vanskelige i serien. Hadde vært godt med et avbrekk som bare er julekos og god stemming istedenfor. De så Amalies jul i barnehagen i fjor og barna satt musestille og koste seg. Alt må ikke være opplæring i hverdagsproblemer hele tiden. Kan dere ikke se jul på månetoppen i år da? Den ligger vel på nett tror jeg, og er relatert til Amalies jul ☺️ Evt ligger jo Jul i Skomakergata ute og den er superkoselig. Hvis du vet at de nye ikke faller i smak så gå for en gammel. Her i huset var Snøfall kjempepopulær så jeg gleder meg til årets. Fint at de litt større barna kan få noen julekalendere også. Anonymkode: 7063d...85e 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dere ikke se jul på månetoppen i år da? Den ligger vel på nett tror jeg, og er relatert til Amalies jul ☺️ Evt ligger jo Jul i Skomakergata ute og den er superkoselig. Hvis du vet at de nye ikke faller i smak så gå for en gammel. Her i huset var Snøfall kjempepopulær så jeg gleder meg til årets. Fint at de litt større barna kan få noen julekalendere også. Anonymkode: 7063d...85e Hvilken anbefaler dere av Jul i Månetoppen, Jul i Svingen og Amalies jul? Her i huset ble dessverre Jul i Skomakergata for kjedelig, selv om jeg koser meg 😄
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 Geirfuglen skrev (10 minutter siden): Hvilken anbefaler dere av Jul i Månetoppen, Jul i Svingen og Amalies jul? Her i huset ble dessverre Jul i Skomakergata for kjedelig, selv om jeg koser meg 😄 Jul i månetoppen er en blanding av Amalies jul og blåfjell så den er veldig koselig, og passer også for dagens barn synes jeg. Amalies jul er jo gammel, men nostalgisk for min del, den er også fin å se før Månetoppen fordi de er litt relatert. Jul i Skomakergata er jo utdatert, men igjen nostalgi for meg. Anonymkode: 7063d...85e 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 LedigNavn skrev (4 timer siden): Kunne ikke vært mer enig! Ser for meg at barnet mitt må «prates gjennom» det triste og vanskelige i serien. Hadde vært godt med et avbrekk som bare er julekos og god stemming istedenfor. De så Amalies jul i barnehagen i fjor og barna satt musestille og koste seg. Alt må ikke være opplæring i hverdagsproblemer hele tiden. Vær glad for at ditt barn bare må prates gjennom. For slik hverdag er nemlig realitet for 1 av 4 barn i Norge. selv om det ikke er hverdagen til ditt barn, har det vel godt av å se at andre kan ha det dårligere? I en trygg 2-foreldrebase, Kan slikt bidra til å øke forståelse og medmenneskelighet. Det gjør da vel ikke noe? Anonymkode: 17944...26b 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå