AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Samboer skal ofte fikse alt. Vi klarte nå å bestille dobbel levering av hundefor. Det startet med at jeg fikk en link av han på morgenkvisten hvor jeg kunne bestille mat fra fordi jeg nevnte at det snart var tomt. Han hadde skrevet " bestilt" under linken, men i mitt morgenrush, leste jeg "bestill".Jeg liker egentlig ikke så mange apper, passord, og styr for å handle en enkel ting som kan kjøpes 200 m. ned i gaten, men ville ikke bry han fordi han tidligere har hjulpet til med å bære sekken opp alle etasjene, så bestilte på nett slik jeg trodde han ba meg gjøre. Tenkte det var greit å ikke trenge å bære sekken på glattisen, men jeg hadde fint klart å få det til selv på vanlig måte. Siden det er min mors hund jeg tar hånd om, hadde jeg ikke sett for meg at han kom til å bestille hundefor og i tillegg legge ut for det, men det hadde han gjort. Han er typen til det, for han er veldig hjelpsom, men jeg tenkte at jeg selvsagt skulle kjøpe det. Det var nok derfor jeg også leste " bestill" og ikke "bestilt". Han ble selvsagt sur da jeg fortalte at jeg også hadde bestilt, og ba meg avbestille. Jeg satt i et møte og kunne ikke styre mer med det, og sa vi fikk lagre den andre sekken i kjelleren og at det ikke er noe krise. For hjemlevering var det 3 leverandører å velge i og flere måter å velge hjemlevering. Jeg bare valgte en og tenkte ikke stort på det. Da budet kom, stod jeg med ullvask og hørte ikke så mye. Samboer roper at budet har kommet. Jeg tørker hendene og løper til døren for å motta sekken. Jeg tenkte ikke en gang på å spørre om det var hans eller min levering jeg gikk for å motta. Jeg tenkte mest på avstand, smitte og konseptet der jeg stod og fikk sekken inn. Jeg hadde i hodet forestilt meg at det kom to leveringer og sannsynligvis fra 2 transportleverandører...for alt jeg visste. Jeg lo av det hele og tenkte at det var veldig komisk.Samboer ble bare klin forbannet over at jeg ikke hadde spurt budet etter hans levering og hvor egoistisk jeg er som kun tenker på meg selv. Kort tid etter kom "hans" bestilling og han slengte fra seg en gjenstand i raseri da han gikk for å åpne. Han kom med flere sure oppgulp. Jeg satte meg på tuppen av sofaen, ganske forfjamset og får så høre at jeg i tillegg setter meg til å se på tv når det er det han tross alt hadde tenkt, men at han må gjøre alt, til og med skaffe hundemat til meg. Ullvasken glemte jeg, og stemningen ble dårlig. Anonymkode: c174a...b1b 2
Khloe P.T Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Merkelig å bli så sur over en bagatell! Resultatet er jo bare at dere har for for dobbelt så lang tid, ingen krise det vel?? 48
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Rar ting å bli sur for. Det normale ville vært å le og sagt "vel, da har vi hundefor en god stund fremover". Føles ut som om det må ligge mer bak. Har han gitt uttrykk for at han føler at du ofte er kritisk? (jeg sier ikke at det er sånn, men noen er hårsåre, og noen ganger utvikler forhold seg til et punkt hvor alt man sier og gjør blir tatt galt). Er det mulig han prøvde å gjøre noe fint, også fikk han ikke takk for det? Kan også være at han er urimelig og blir lett sint for småting. Det er umulig for oss å vite hva problemet er. Anonymkode: e9302...1f6 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Skal vel være 14 dagers angrefrist på det en kjøper på nett, så er vel bare levere ene tilbake? Er vel ikke noe å lage så mye styr av, dette er jo en bagatell Anonymkode: c83b0...f0e 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Veldig rar oppførsel. Her i huset hadde det blitt mye latter ut av en slik hendelse Anonymkode: e04ac...5bb 17
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Her må du skjerpe deg. Ellers risikerer du å bli singel. Det er ingen verre skam for en kvinne enn å være singel. Du er heldig som slipper en sånn skjebne fordi han er så snill og tar deg inn under sine vinger. Takknemmelighet skal vises med hard jobbing og nesegrus beundring for mannen du er så heldig å ha. Anonymkode: 84788...104 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her må du skjerpe deg. Ellers risikerer du å bli singel. Det er ingen verre skam for en kvinne enn å være singel. Du er heldig som slipper en sånn skjebne fordi han er så snill og tar deg inn under sine vinger. Takknemmelighet skal vises med hard jobbing og nesegrus beundring for mannen du er så heldig å ha. Anonymkode: 84788...104 🤣🤣😂 Anonymkode: e4b23...460 45
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Ser ikke problemet. Hunden skal ha mat uansett. Neste gang tar dere en klarer kommunikasjon så slipper dere dobbelbestilling. Anonymkode: e8ee2...e20 2
SoWhat? Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Hva feiler det han? Han liker å være hjelpsom osv, men klikker totalt pga denne bagatellen. Fordi han skulle ha "æren" alene for å ordne opp? Og at du glemte å spørre om *hans*bestilling er absurd å bruke mot deg. Er han i balanse sånn ellers? 14
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Merkelig ting å reagere sånn på, så jeg tipper det ligger mer bak... Er han sur for at du ikke viste takknemlighet når han hadde hjulpet deg? (Skjer det ofte at han hjelper deg, og du tar det for gitt?) Kanskje du skal servere ham en øl/glass cola/kopp te/ hva enn han liker, og si «du, det var veldig snilt av deg at du ordnet hundemat for meg, selv om jeg rota det til litt. Tusen takk for hjelpen!» Eller hakket mer direkte - «Vennen min, jeg føler at det er noe mer enn bare dobbel posjon hundemat som plager deg. Hva er det du tenker på?» Anonymkode: d4378...845 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje du skal servere ham en øl/glass cola/kopp te/ hva enn han liker, Hun burde ha litt av tørrfôret over i en godteskål og plassere det foran ham. Anonymkode: 7f5ef...f71 16
SoWhat? Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Merkelig ting å reagere sånn på, så jeg tipper det ligger mer bak... Er han sur for at du ikke viste takknemlighet når han hadde hjulpet deg? (Skjer det ofte at han hjelper deg, og du tar det for gitt?) Kanskje du skal servere ham en øl/glass cola/kopp te/ hva enn han liker, og si «du, det var veldig snilt av deg at du ordnet hundemat for meg, selv om jeg rota det til litt. Tusen takk for hjelpen!» Eller hakket mer direkte - «Vennen min, jeg føler at det er noe mer enn bare dobbel posjon hundemat som plager deg. Hva er det du tenker på?» Anonymkode: d4378...845 Eh. Jeg tror ikke det er så lurt å komme med det siste der nå gitt! Det vil få han til å eksplodere. Det er som når en er sint på noe, og noen spør hva en *egentlig* er sint for. Eller om en har mensen. Ikke lurt. Dårlig timing
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Hva i alle verden, merkelig oppførsel. Anonymkode: 15f74...cc5 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #15 Skrevet 1. desember 2020 Tror det er mer som plager han ellers...på tide med skikkelig prat sammen? Anonymkode: b6091...596 3
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #16 Skrevet 1. desember 2020 Pleier han generelt å bli kjempesur for små problemer som strengt tatt ikke er problemer? Hvis ikke, så er det nok noe annet som ligger bak. Noe annet som plager han eller generelt stress, eller søvnmangel eller at han ikke har spist. Anonymkode: 4edf7...5ce 7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #17 Skrevet 1. desember 2020 Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvos jeg hadde skrevet bestilt, og min kjæreste leste bestill. Et slikt menneske hadde jeg ikke orket i lengden. Det handler både om at jeg ikke orker noen som er slumsete i utgangspunktet, men særlig noen som er slumsete i forholdet mellom oss to. Hva slags kjæreste er man, egentlig, hvis man ikke en gang kan ta seg tiden til å lese ett ord? Ett ord! Anonymkode: ae8b1...cd6
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 Det var en veldig merkelig reaksjon på at det hadde blitt bestilt dobbelt opp med hundemat. Hvordan er økonomien, om jeg kan spørre om det? Kan det være belastende for økonomien den måneden at det ble bestilt for mye? Anonymkode: 32c65...26c 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde blitt skikkelig lei meg hvos jeg hadde skrevet bestilt, og min kjæreste leste bestill. Et slikt menneske hadde jeg ikke orket i lengden. Det handler både om at jeg ikke orker noen som er slumsete i utgangspunktet, men særlig noen som er slumsete i forholdet mellom oss to. Hva slags kjæreste er man, egentlig, hvis man ikke en gang kan ta seg tiden til å lese ett ord? Ett ord! Anonymkode: ae8b1...cd6 Det må være fryktelig vondt og slitsomt å bli så lei seg over bagateller. Tenker at det da er vanskelig å fungere i et samboerskap. Men for all del. Det kan jo være at du er heldig å finne en som aldri gjør feil, fordi de dobbelt- og trippelsjekker alt for at du ikke skal bli lei deg og slå opp når begeret er fullt. . Anonymkode: 4edf7...5ce 24
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 Han fikk vel ikke den takknemligheten han var ute etter av deg da. Når han sendte link og 'bestilt' så tenkte han vel at du ville overfalle ham av takknemlighet og ha århundrets sex. Fyren høres ikke stabil ut. Snakk med ham om det; slik oppførsel som han viser her er ikke greit. Anonymkode: ed2d9...0c3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå