Gå til innhold

Samtale med sexolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal på min første time til sexolog i morgen. Har store utfordringer med sexlyst etter årevis med vaginisme/vestibulitt. 

Er det noen som har vært hos sexolog her? Hva snakker dere om? Er det noen måte man bør forberede seg på? :)

Takker for alle svar.

Anonymkode: df0e8...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husk - sexolog er noe alle kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. 

https://www.nfks.no/hvordan-bli-sexolog/

"Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon."

Endret av Hunmedham
Skrevet
Hunmedham skrev (7 minutter siden):

"Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon."

Jo takk for info :)

Skal til ei som snart er utdannet som sexolog, så hun har forhåpentligvis noe godt å komme med.

Skrevet
lillegulle skrev (2 minutter siden):

Skal til ei som snart er utdannet som sexolog, så hun har forhåpentligvis noe godt å komme med.

Eller ingenting. Vet om ei som tar en slik utdanning nå og... Jeg har ikke ord. 

Anonymkode: 64e5b...271

• Liker 1
Skrevet
lillegulle skrev (8 minutter siden):

Håper vedkommende har en relevant utdannelse i bunn.  

Anonymkode: dc916...e4c

• Liker 1
Skrevet
Hunmedham skrev (På 30.11.2020 den 21.10):

Sant 🙂 Jeg er utdannet økonom, men på nett er jeg ofte sexolog.

Anonymkode: 196ac...baf

Skrevet

Har vært hos sexolog/samlivsterapeut. Jeg har lite tro på slikt. Dette tror jeg er et fagfelt uten særlig god forankring i vitenskap. Når disse såkalte terapeutene hele tiden må benytte metaforer og idiomer for å uttrykke seg, blir jeg svært skeptisk. De har jo ikke engang et presist fagspråk. Bare tull og tøys. Du kan like gjerne snakke med en venn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...