AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei! Skal på min første time til sexolog i morgen. Har store utfordringer med sexlyst etter årevis med vaginisme/vestibulitt. Er det noen som har vært hos sexolog her? Hva snakker dere om? Er det noen måte man bør forberede seg på? Takker for alle svar. Anonymkode: df0e8...7ee
Hunmedham Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 (endret) Husk - sexolog er noe alle kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. https://www.nfks.no/hvordan-bli-sexolog/ "Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon." Endret 30. november 2020 av Hunmedham
lillegulle Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Hunmedham skrev (7 minutter siden): Husk - sexolog er noe alle kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. https://www.nfks.no/hvordan-bli-sexolog/ "Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon." Jo takk for info Skal til ei som snart er utdannet som sexolog, så hun har forhåpentligvis noe godt å komme med.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 lillegulle skrev (2 minutter siden): Jo takk for info Skal til ei som snart er utdannet som sexolog, så hun har forhåpentligvis noe godt å komme med. Eller ingenting. Vet om ei som tar en slik utdanning nå og... Jeg har ikke ord. Anonymkode: 64e5b...271 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 lillegulle skrev (8 minutter siden): Jo takk for info Skal til ei som snart er utdannet som sexolog, så hun har forhåpentligvis noe godt å komme med. Håper vedkommende har en relevant utdannelse i bunn. Anonymkode: dc916...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #6 Skrevet 1. desember 2020 Hunmedham skrev (På 30.11.2020 den 21.10): Husk - sexolog er noe alle kan kalle seg. Det er ikke en beskyttet tittel. https://www.nfks.no/hvordan-bli-sexolog/ "Tittelen sexolog er ikke en beskyttet tittel. Det betyr at alle kan kalle seg sexolog, selv om en ikke har utdannelse eller kompetanse til å rådgi personer som opplever utfordringer knyttet til seksualitet eller kjønn. Sexologmarkedet i Norge i dag er uregulert både når det gjelder kompetansen til den som tilbyr sexologisk hjelp og prisen på konsultasjon." Sant 🙂 Jeg er utdannet økonom, men på nett er jeg ofte sexolog. Anonymkode: 196ac...baf
UteTilLunch Skrevet 2. desember 2020 #7 Skrevet 2. desember 2020 Har vært hos sexolog/samlivsterapeut. Jeg har lite tro på slikt. Dette tror jeg er et fagfelt uten særlig god forankring i vitenskap. Når disse såkalte terapeutene hele tiden må benytte metaforer og idiomer for å uttrykke seg, blir jeg svært skeptisk. De har jo ikke engang et presist fagspråk. Bare tull og tøys. Du kan like gjerne snakke med en venn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå