Gå til innhold

Hvor kjøper du ull til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå i vinterhalvåret bruker vi «stilongsklær» på barna, typ joha, name it, sett i ullblanding i bhg. Men det er jo så dyrt! Nå har vi omtrent 5-6 sett vi vasker mellom bhg-ukene.. hvor mye ull har dere til barna? Hvor kjøper dere? Har til nå kjøpt litt større enn hva egt størrelse er i håp om at klærne kan brukes lengre..

Anonymkode: 7e775...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper Pierre Robert når det er på 40%

Anonymkode: e310a...912

• Liker 3
Skrevet

5 sett nøstebarn. Er skikkelig lange, så varer lenge. 

Anonymkode: 03aa6...041

• Liker 1
Skrevet

Kjøper på Finn og Coop obs. På Coop obs selger de bomull/ull blanding til 100-150 kr plagget😊

Hvert barn har vel 8-10 sett. 

• Liker 2
Skrevet

Da jeg hadde barn i barnehagen kjøpte jeg for det meste på OBS og Sparkjøp. Sparkjøp har en rimelig ullserie, lurer på om den heter Truls og Trine eller noe sånn. OBS har gode tilbud ved skolestart og jul, gjerne 40% på Pierre Robert og Janus sett.

Ull ble en forbruksvare hos oss med aktive barn som bodde i ullundertøy hele vinterhalvåret, og var kjappe med å slite hull på knær og sånn.

Måtte kjøpe rimeligste ullen jeg fant, for gikk gjennom mange plagg i året. Husk at ull er et selvrensende materiale som ikke trenger å vaskes like ofte som vanlig tøy. Da slites fibrene mindre ut også, og varer lengre.

Mener Spar også har 40% på Pierre Robert et par ganger i året.

Anonymkode: 5bd3d...644

• Liker 1
Skrevet

Har bare tre ullundertøyssett til sønnen min på 5. Vi vasker ofte med Milo. Kjøpte på Name it, sjekket at det var 100 % merinoull. Ønsker ikke noe «blandingsdrit» når det gjelder ull. Gjort den feilen tidligere. 

Anonymkode: 18622...e75

• Liker 1
Skrevet

Reflex fra barnas hus, billig og ofte på. Salg. 

Anonymkode: 5e0e0...374

• Liker 1
Skrevet
Petunius skrev (56 minutter siden):

Kjøper på Finn og Coop obs. På Coop obs selger de bomull/ull blanding til 100-150 kr plagget😊

Hvert barn har vel 8-10 sett. 

8-10 sett? Har du ikke vaskemaskin?

Anonymkode: f427e...d31

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, vi vasker klær i bekken rett nedenfor huset 

• Liker 13
Skrevet

Noe fra Cubus, noe fra Reflex, noe fra Joha, noe fra Polarn, noe fra Name it

Anonymkode: 2b484...af1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Har faktisk ikke giddet å kjøpe flere enn tre ullsett i høst. Kjøper nok et par sett som en ekstra julegave. Satser på at dette ikke medfører at noen melder meg til BV 😅

• Liker 2
Skrevet

Arver eller kjøper brukt/nytt fra Nøstebarn. Kjøper gjerne en str større slik at det varer flere sesonger. God kvalitet! Lapper og reparerer det som blir hull i. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Har faktisk ikke giddet å kjøpe flere enn tre ullsett i høst. Kjøper nok et par sett som en ekstra julegave. Satser på at dette ikke medfører at noen melder meg til BV 😅

Trenger dere så mye mer enn tre sett da?

Anonymkode: f2598...dc5

Skrevet

Vi kjøper Janus fra Obs når de har Barnas uker eller noe sånt evt Reflex fra Barnas Hus. De trenger bare to sett hver, ett som er i bruk og ett som vaskes. Synes det er god kvalitet også, selv om det er billig, alltid vart lenge nok til at de har kunnet arve hverandre.

Skrevet

Jeg kjøper alltid forbruksklær/sko/støvler på salg i slutten av sesongene slik at jeg har et lager av varer til 70% 🙈 Alt fra ull, ytterklær, støvler og Goretex sko 😄 så går det som ikke er utslitt i arv videre til neste barn😊

og nei, vi er ikke fattig. 

Anonymkode: 90c1d...640

• Liker 1
Skrevet

Kjøper pierre robert på salg. Har ca 8-10 sett. Har kun ett barn. Liker å vite at vi alltid har og ikke må vaske slikt hver dag. 

Anonymkode: c0e29...b92

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har bare tre ullundertøyssett til sønnen min på 5. Vi vasker ofte med Milo. Kjøpte på Name it, sjekket at det var 100 % merinoull. Ønsker ikke noe «blandingsdrit» når det gjelder ull. Gjort den feilen tidligere. 

Enig. Kjempestor forskjell faktisk. Og endel av blandingsullen er faktisk nesten like dyrt som Nøstebarn og lillelam . Kjøper på Nøstebarn innimellom. Er alltid veldig fornøyd ! Har 4 bodyer fra Nøstebarn som er favorittene  og det holder sånn ca med hyppig vask. Så har jeg en del billigere også fra Pierre Robert etc som brukes innimellom. 

Anonymkode: 5c81f...9c7

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg klarte å lage Merinoulltøy til barna selv. Hadde nok ikke spart så mye penger på det uansett kanskje 🤔

Anonymkode: b9f03...58e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...