Gå til innhold

Er han bare ett verktøy eller den stor kjærligheten for henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ex samboer gikk rett i ett nytt forholdt med en tidligere "venn" og kollega, De begynte nok litt før vårt forhold sluttet også, Det var mye tegn til utroskap de siste ukene. (ifølge internett)

Vi hadde vært kjærester i 12år bodd sammen i 9år og har en sønn på 3år, i mai så hadde vi litt problemer og ho "flytta" i noen dager til sin mor, vi fiksa det og gikk videre og helt til rundt en måned før ho flytta sa ho at ho følte vi sklei fra hverandre. Ho snakka litt om og flytte og at det nok hadde vært best og vært litt fra hverandre. så fikk det bare noen dager og ho hadde ordna seg leilighet, så tok ho med jeg guttungen og flytta, Ho var ikke en natt alene da han har vært der så si vær natt. 

Ut ifra hva hun sier så ville hun ikke være alene etter bruddet og trengte en venn og være med men da etter noen dager utviklet dette seg fort til og bli noe mer, Hun sier nå att hun er forelska i han. det er ca 3 uker siden hun tok med seg alle tinga og flytta ut.

Er denne mannen ett verktøy for og komme over meg eller Kan det være den store kjærligheten?

Jeg sitter jo på sidelinjen og har mistet alt. Min beste venn, kjæreste og barnet har vi 50% vær. Jeg har svært liten vennekrets så for meg og få meg venninner eller en ny partner er svært lite sannsynlig, Noe hun godt vet.

Anonymkode: 6e15d...1d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tanker?

Skrevet

Det er ikke så godt for oss å vite.

Det vi kan svare på, er at du må gjøre en innsats så finner du venner og potensielle kjærester, du også. 

Anonymkode: 99b1b...34f

• Liker 5
Skrevet

Sorry Mac.

Kjedelig å høre, og historien din har mange av de samme trekkene som jeg kjenner meg igjen i.

Helt ærlig så har hun nok planlagt dette over tid, og gått videre inni seg selv, mens du kanskje har hatt ett håp om å fikse forholdet, og dessverre vært litt blåøyd.

Det at de nå er sammen er ikke tilfeldig, og om det har vært fysisk utroskap mens dere var sammen, vet jeg ikke. Men psykisk utroskap, garantert. Den kalde sannhet er at dette har hun planlagt, forberedt og har nå gått videre. 

Det er utrolig vondt å bli forlatt på denne måten. Alt rives opp under beina dine, og du sitter igjen aleine. Og barnet mister du mye tid med.

Selv om hun tilsynelatende virker lykkelig, med nytt liv og type, så har hun det nok ikke bare lett, hun heller. Men det vil nok gå utover hennes stolthet å vise deg det.

Eneste jeg kan si er at det går over. Men det tar tid. 6 måneder, 2 år, who knows.

Men livet går videre, hun går videre, du kommer til å gå videre. Men pass godt på barnet. Det er prioritet 1

hilsen mann som var der du var, for 3,5 år siden

Anonymkode: 37c1e...668

• Liker 7
Skrevet

Ts her. Ja guttungen er Pri1 men det som sårer mest nå er jo at jeg mister 50% av oppveksten hans.

• Liker 1
Skrevet

Når tror ikke jeg at den såkalte "store kjærligheten" eksisterer men at hun er ferdig med deg det tenker jeg er et faktum. Hadde jeg vært deg så ville jeg heller funnet andre interesser og møteplasser i stedet for å sitte å reflektere over eksens kjærlighetsliv. 

Fokuser på guttungen når du har han og så fokuserer du på deg selv, jobb og finne nye relasjoner når guttungen er hos mor. :)

• Liker 6
Skrevet

Forstår det. Det var det samme for meg. Tapet av familien var det som såret. Det å se barna så leie seg, så lenge.

Og det tar tid for barna også.

Kunne eg hatt mine barn hos meg hele tiden, ville eg gjort det med en gang.

Men nå er det slik at barnet har to foreldre som er glad i det, og vice versa. 

Og etter hvert, om ikke enda, så vil du også lære å sette pris på egentiden også

stå på, og stå i det

Anonymkode: 37c1e...668

Skrevet

Når man har vært sammen i 12 år virker det ofte umulig å gå videre. Men det kommer et liv etterpå ❤

Anonymkode: 2053c...2d8

• Liker 2
Skrevet

Gode tanker til deg, dette er ikke lett.

Hun har bedratt deg, selv om hun prøver å late som at han kun har vært en venn før det ble slutt mellom dere. Både han og hun er dårlige mennesker.

Du er langt nede nå, og det vil ta tid før du klarer å gå videre. Du må bare ta den tiden du trenger, ikke noe mer å si om det. Tillat deg å ha det vondt, du har mange minner fra alle årene dere har vært en familie. Minnene om alt dere hadde lar seg ikke slette fra hukommelsen. Prøv å lage et godt liv med sønnen din. Han vil bli større, og da kan han velge å være mer sammen med deg. Han kan ta avgjørelser selv. Du vil alltid være pappaen hans, den andre fyren er kun en reserve. Og når forholdet deres ble til gjennom utroskap og svik, så er det lett å tenke seg at det ikke vil vare så lenge. Han finner fort noe nytt når han blir lei av å være kjæreste og reservepappa.

Prøv å fokusere på de tingene som gir deg glede. En hobby, jobben, venner, og fremfor alt, sønnen din. Det vil komme bedre dager selv om alt er tungt nå.

Anonymkode: 85eda...796

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ex samboer gikk rett i ett nytt forholdt med en tidligere "venn" og kollega, De begynte nok litt før vårt forhold sluttet også, Det var mye tegn til utroskap de siste ukene. (ifølge internett)

Vi hadde vært kjærester i 12år bodd sammen i 9år og har en sønn på 3år, i mai så hadde vi litt problemer og ho "flytta" i noen dager til sin mor, vi fiksa det og gikk videre og helt til rundt en måned før ho flytta sa ho at ho følte vi sklei fra hverandre. Ho snakka litt om og flytte og at det nok hadde vært best og vært litt fra hverandre. så fikk det bare noen dager og ho hadde ordna seg leilighet, så tok ho med jeg guttungen og flytta, Ho var ikke en natt alene da han har vært der så si vær natt. 

Ut ifra hva hun sier så ville hun ikke være alene etter bruddet og trengte en venn og være med men da etter noen dager utviklet dette seg fort til og bli noe mer, Hun sier nå att hun er forelska i han. det er ca 3 uker siden hun tok med seg alle tinga og flytta ut.

Er denne mannen ett verktøy for og komme over meg eller Kan det være den store kjærligheten?

Jeg sitter jo på sidelinjen og har mistet alt. Min beste venn, kjæreste og barnet har vi 50% vær. Jeg har svært liten vennekrets så for meg og få meg venninner eller en ny partner er svært lite sannsynlig, Noe hun godt vet.

Han nye er vel verken et verktøy eler den store kjærligheten. Han er bare noen hun er blitt forelsket i. 

For en merkelig måte du tenker på! 

Ellers kan du skaffe deg nye venner. Finnes vennesider på Facebook hvor man kan melde seg inn i. De fleste byer har egne vennesider. Når korona dritten roer seg kan du jo begynne møte folk via slike vennesider. Ellers kan du skaffe deg hobbyer hvor man er sosial med andre. Melde deg inn på et kurs eller noe også . Når korona kaoset går vekk en gang i fremtiden så finnes det mange muligheter til å bli kjent med folk

Anonymkode: ef6b9...b16

• Liker 3
Skrevet

Det virker som at brudd ofte kommer veldig overraskende på mange menn, mens kvinnene har sett det komme en stund, prøvd å fikse det men så gitt opp når han ikke har vært villig til å endre seg/jobbe ordentlig for forholdet. Både jeg og flere venninner har opplevd å sørge over det skrantende forholdet og en mann som ikke vil jobbe med seg selv, og så var kjærlighetssorgen over og ferdig bearbeidet den dagen vi til slutt flyttet ut. Mennene vi har flyttet ut fra derimot har lukket øynene for realiteten og fått seg et megasjokk når dama har fått nok. I de fleste av disse tilfellene er det da for sent. Innsatsen burde bli gjort før det gikk så langt. Jeg vet ikke om dette er tilfelle hos dere, men om det er det så kan det være at den nye mannen viser sider ved seg som hun opplevde at manglet hos deg. Kanskje er det kortvarig lykke som går over når nyforelskelsen er over, kanskje varer det lenge. Min erfaring er at mange menn legger inn veldig stor innsats i startfasen, men orker ikke å opprettholde det i lengden. Det er gjerne det som fører til at det blir slutt, fordi den man forelsket seg i forsvinner. For alt vi vet så kan det være denne nye driter seg ut på dette.

Bare for å ha det sagt: jeg vet ikke om disse tingene er typisk menn eller om det er mer relatert til enkelte personlighetstyper, men jeg snakker om min erfaring som er med menn.

Uansett årsak så er du nødt til å ta tak i deg selv. Ikke fokuser på eksens kjærlighetsliv, men fokuser på deg selv og din egen lykke (og på sønnen din selvsagt). Begynn å tren eller gå turer eller en annen aktivitet som gjør deg glad, jobb med selvfølelsen din og jobb med å bli komfortabel alene. Du trenger ikke å haste for å finne deg ny dame midt i kjærlighetssorgen selv om eksen (tilsynelatende) har gått videre. Du bør først bearbeide din egen sorg og lære å trives alene.

Anonymkode: 74534...d69

• Liker 3
Gjest Den tredje
Skrevet (endret)

Jeg tror du svarer på ditt eget spørsmål. Det er nok først og fremst en forelskelse og ikke verken den store kjærligheten eller et verktøy. Å si noe slikt må en nesten la noe vokse i over 1 år eller lengre. Dette tror jeg du vet også, de menneskene som blir forelsket og tror at de har funnet den store kjærligheten er vel heller litt naiv.

Uansett, kjenner følelsen så *bro fist bump*. Har hatt et forhold tidligere som surnet pga beskyldningskultur i forholdet, som gjorde at en var klar over alle problemene men ingenting ble verken fikset eller ordnet. Jeg anbefaler det samme til deg herr TS. Prøv å ikke vær så beskyldende og vær litt fornøyd at du i det heletatt har barna i livet ditt.... Herregud, de har verken dødd og om eksen din er såpass oppegående at hun lar deg ha de 50/50 uten å skulle være hevngjerrig og prøve å gjøre at du mister foreldreretten. Vær glad i at de fortsatt lever mann. Det er virkelig ikke verdensende.

Dessuten er det forholdet deres slutt. Det hjelper ikke å være hevngjerrig rundt det. Bare la de være. Prøv heller å fiks dine problemer. Det at du vet om han andre dingsen er en store kjærligheten eller ett eller annet verktøy hjelper deg ikke i det heletatt. 

Altså når en opplever krise når en er på en fly reise og oksygen maskene kommer ned... Så tar du alltid på din egen maske først. Vist du er så dum og skal hjelpe eksen din eller barnet ditt i de nærmeste setene, så kommer mest sannsynlig du ikke til å få oksygen og du besvimer. Da har du blitt alle andres problem. Ikke bli alle andres problem. Ta på deg egen oksygen maske først slik at du så kan hjelpe de som trenger det mest etterpå.

Endret av Den tredje
Skrevet

Har barnet deres blitt introdusert for den nye kjæresten? Bor han samme  med barnet når barnet er hos mor?

Har dere vært hos familieverkontoret og satt opp en juridisk bindende samværsavtala?

Jeg trodde ikke man hadde lov til å bare flytte med seg barnet fra barnets bostedsadresse uten samtykke fra den andre foresatte

Anonymkode: 54264...f3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...