anonym ss Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Utendørs (jeg sa utendørs) fyrveri er avlyst i Oslo i år i dag, i frykt for smittefare. NRK melder at vi har dermed ingenting å glede oss til nyttår i år... Så flott. Er dette galskap eller er dette galskap? Vi er mennesker og kam fint glede oss over å se fyrverkeri fra vår egen veranda, eller er jeg helt på jordet? Det et nesten umulig å smitte noen ute en meter unna, kan man ikke stå i gata å se på dette? Hvem støtter Oslo kommune i dette? 2
anonym ss Skrevet 30. november 2020 Forfatter #2 Skrevet 30. november 2020 Er det noen byen trenger så er det et fantastisk lysglimt i dette mørket, ikke nok en dyster merkedag som starten på et nytt år. 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 stakkars så fryktelig. TA DEG SAMMEN! Anonymkode: 23dab...fce 11
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 (endret) Ikke galskap, men fornuftig. Har du vært på Rådhusplassen på nyttårsaften før?? (Er ikke snakk om avstand der altså) Endret 30. november 2020 av solmåneogstjerner 22
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 sånne opplegg med fyrverkeri er bare unødvendig piss preik uansett! Anonymkode: b3b7c...96d 8
Gjest loveli Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 (endret) Jeg er imot fyrverkeri til å begynne med. Flott at vi ikke fyrer opp i år!!!! Hurra!!!!!!!! Hva mener du med at vi ikke har noe å glede oss over??? Fyrverkeri er vitterlig ikke det eneste som skjer på nyttårsaften, selv ikke i år. Og folk dør som fluer i andre land, det er flaut at noen synes synd på seg selv fordi de ikke får sett litt lys og hørt høye lyder én gang i året. Du kan istedenfor sette deg ned med et tent lys og tenke over hvor takknemlig du burde være som bor i Norge og som er frisk. Edit; noen kommer til å spørre hvorfor. For det første så skremmer dette dyrene som hører og kjenner det på kroppen. Fyrverkeri er dyreplageri! Og så er det helt unødvendig å bruke millioner av kroner på litt høye lyder og lysglimt. For det tredje så samler folk seg hver år for å se på det ute. De som feirer nyttår sammen i år og som bryter reglene vil i det minste holde seg for seg selv i mindre grupper. Men dersom vi fyrer opp fyrverkeri vil flere av disse gruppene med festglade idioter møtes ute og to små grupper blir til en stor gruppe og kanskje flere festgrupper møtes og alle er drita og alle klemmer hverandre og sier "Godt nyttååååår rai rai RAAAAAI!" Privat fyrverkeri er ikke lov over alt, men der det er lov så er det alltid MASSE forsøpling. I tillegg til at det ALLTID blir personskader og skader på ting. Dette koster millioner. Fader altså. Endret 1. desember 2020 av loveli
Rumle Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 loveli skrev (2 minutter siden): Jeg er imot fyrverkeri til å begynne med. Flott at vi ikke fyrer opp i år!!!! Hurra! Enig, dette var jo utelukkende gode nyheter 7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Jeg synes det er bedre med arrangert fyrverkeri enn randoms som folk sender opp fra husene sine. Trist at det blir avlyst. Jeg kan skjønne det på en måte, men folk vil nok samles selv uten fyrverkeri 🤷♀️ Anonymkode: 896cd...442 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 anonym ss skrev (25 minutter siden): Utendørs (jeg sa utendørs) fyrveri er avlyst i Oslo i år i dag, i frykt for smittefare. NRK melder at vi har dermed ingenting å glede oss til nyttår i år... Så flott. Er dette galskap eller er dette galskap? Vi er mennesker og kam fint glede oss over å se fyrverkeri fra vår egen veranda, eller er jeg helt på jordet? Det et nesten umulig å smitte noen ute en meter unna, kan man ikke stå i gata å se på dette? Hvem støtter Oslo kommune i dette? Er det noen som har fyrverkeri innendørs? Og som igjen er tillatt? 😝 Anonymkode: df0ce...d70 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Jeg synes generelt at fyrverkeri er en uting, forsøpler masse og forårsaker masse unødvendige personskader. "Ingenting å glede oss til nyttår i år"? "Vi er mennesker og kam fint glede oss over å se fyrverkeri fra vår egen veranda"? Hva med å finne noe annet å glede seg til enn fyrverkeri? Det er snakk om noen smell og noen farger på himmelen i noen minutter. Anonymkode: b7424...39e 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): sånne opplegg med fyrverkeri er bare unødvendig piss preik uansett! Anonymkode: b3b7c...96d Vet du hva piss preik betyr? Det passer ikke inn i setningen. Anonymkode: 07f73...0c8 2
every woman Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 Jeg elsker fyrverkeri, men har forståelse for at det blir avlyst akkurat denne gangen. Flatfylla nyttårsaften klarer nok ingen å stoppe, men kommunen trenger jo ikke å hjelpe til med å starte en tredje smittebølge. Jeg har også forståelse for om det blir helt forbudt med privat fyrverkeri etter hvert. Selv om jeg kommer til å savne det, så er det mange som lider under det. Redde dyr, både tamme og ville, og det er mange skader hvert år. 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 Så bra. Da spares naturen og dyrene for det rælet. Anonymkode: a74c6...9ba 6
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2020 #15 Skrevet 30. november 2020 anonym ss skrev (19 minutter siden): Hvem sa noe om samling? Som jeg spurte om tidligere: Har du noen gang vært på rådhusplassen eller i nærheten på nyttårsaften? Åpenbart ikke. Hvis ikke det er 'samling' så vet ikke jeg. Hjelper ikke at det er ute. 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #16 Skrevet 30. november 2020 Ja det er galskap, som hele denne nedstengningen er. Men det verste er at folk har mistet levebrødet sitt og sulter i mange land nå. Anonymkode: f1f9c...356 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #17 Skrevet 30. november 2020 Sutrer ikke akkurat over det! Anonymkode: 1deba...938 1
Elefantenistua Skrevet 30. november 2020 #18 Skrevet 30. november 2020 Altså.. Fint om det ikke blir noe arrangement hvor folk samles, men hvilken smittefare er det at kommunen sender opp raketter? Er det raketter fylt med korona?? 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #19 Skrevet 30. november 2020 Det var på høy tid. All fyrverkeri burde vært forbudt for lenge siden med tanke å miljø og dyrevern. Anonymkode: 95485...f59 3
solmåneogstjerner Skrevet 30. november 2020 #20 Skrevet 30. november 2020 Elefantenistua skrev (Akkurat nå): Altså.. Fint om det ikke blir noe arrangement hvor folk samles, men hvilken smittefare er det at kommunen sender opp raketter? Er det raketter fylt med korona?? Folk kommer til å samle seg. Dette er et arrangement som drar 20-30-40 tusen folk. Uansett om kommunen oppfordrer til å ikke møtes så kommer en god del til å gjøre det. 6
Anbefalte innlegg