Gå til innhold

Ensom i permisjonstiden. Hva kan jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 5 måneder, og jeg skal ha hele permisjonstiden. Samboer er i full jobb fra ni på morgenen til syv på kvelden, og jeg har lange dager alene hjemme med ho lille. Jeg har desverre lite nettverk, og null familie i nærheten. Jeg har og ei datter på 11 år fra et tidligere forhold. Så dagene mine er ganske ensformige, og lite til intet kontakt med voksne. 

Når samboer kommer hjem fra jobb vil han selvfølgelig leke og kose med ho lille - og det er fult forståelig. Og jeg er kanskje egoistisk og kan virke sjalu, men dersom jeg forteller om dagen min eller andre ting - så snakker han med datteren min, får ikke med meg hva jeg sier og svarer i enstavelser. Han kan spørre meg om jeg kan hente en klut, en pysj, koke ei flaske og slike ting - og jeg føler meg så lite som meg selv. Og at ingen bryr seg om meg som person, og ikke bare en mamma.

Alt jeg gjør og alt jeg er handler om barna mine - og jeg elsker dem, misforstå meg ikke. Men jeg ser ikke andre voksne enn samboer og jeg får aldri hatt en samtale med han. Datteren vår vil aldri legge seg for seint på kveld (noe vi jobber med), og da er det tid for seng for oss og. 

Må bare legge til at samboer og jeg har et veldig godt forhold og han er en fantastisk pappa. Får veldig dårlig samvittighet for å føle det slik. 

Er det andre som har det slik? Og hva gjorde dere for å føle seg bedre? 

Anonymkode: 64b59...609

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner på mye av det samme. Eneste forskjell her er at samboer er minimalt interessert i den lille, så alt faller på meg. Så er både trust og ensom. Men, det som hjelper for meg er ut på tur hver dag uansett vær. Gjerne med podcast i ørene (når den lille sover). Mine venner og familie bor langt borte, men jeg ringer! Så får jeg litt voksen prat. Mange venner sitter på hjemmekontor, så da tar de seg tid til en prat innimellom. 

Anonymkode: 77124...290

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok kontakt med gamle ganske perifere bekjente som også hadde baby da jeg var i din situasjon. Vi gikk tur sammen, i det minste. Ingen du er facebook-venner med og veksler ord med på butikken du kan spørre?

Traff også ei på babysvømming og ei på babysang som jeg tror hadde vært med på tur hvis jeg hadde spurt. Kanskje helsestasjonen har facebookside med foreldre? Andre babygrupper? Åpen barnehage?

Anonymkode: c677e...2c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner på mye av det samme. Eneste forskjell her er at samboer er minimalt interessert i den lille, så alt faller på meg. Så er både trust og ensom. Men, det som hjelper for meg er ut på tur hver dag uansett vær. Gjerne med podcast i ørene (når den lille sover). Mine venner og familie bor langt borte, men jeg ringer! Så får jeg litt voksen prat. Mange venner sitter på hjemmekontor, så da tar de seg tid til en prat innimellom. 

Anonymkode: 77124...290

Off, det må være sårt. ❤️ Jeg er veldig glad for all oppmerksomhet samboer vier til jenta vår når han er hjemme. Og det høres sikkert egoistisk ut - men når vil noen gang spørre noe om MEG liksom 😶 Jeg snakker en del med min mor på telefon, og venninner på sosiale medier. Men blir ikke det samme som å ha noen i stuen som man kan snakke med, og ikke bare babling og "bæ bæ lille lam" 🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg tok kontakt med gamle ganske perifere bekjente som også hadde baby da jeg var i din situasjon. Vi gikk tur sammen, i det minste. Ingen du er facebook-venner med og veksler ord med på butikken du kan spørre?

Traff også ei på babysvømming og ei på babysang som jeg tror hadde vært med på tur hvis jeg hadde spurt. Kanskje helsestasjonen har facebookside med foreldre? Andre babygrupper? Åpen barnehage?

Anonymkode: c677e...2c9

Det er dessverre ingen slike grupper her jeg bor nå, og da selvfølgelig på grunn av corona. Alle mine venninner bor langt unna, og her i byen har jeg få. Jeg er mye isolert alene med ho lille. Vi går turer og slikt, men ikke det samme uten den menneskelige kontakten liksom. 

Skrevet

Sjekk om det finnes termingrupper på Facebook for ditt område, ev. for hele landet. Meld deg inn og legg ut melding om at du ønsker noen å trille sammen med. Jeg var nylig på trilletur med noen i min termingruppe 😊

Anonymkode: b39ad...ff0

• Liker 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har ei datter på 5 måneder, og jeg skal ha hele permisjonstiden. Samboer er i full jobb fra ni på morgenen til syv på kvelden, og jeg har lange dager alene hjemme med ho lille. Jeg har desverre lite nettverk, og null familie i nærheten. Jeg har og ei datter på 11 år fra et tidligere forhold. Så dagene mine er ganske ensformige, og lite til intet kontakt med voksne. 

Når samboer kommer hjem fra jobb vil han selvfølgelig leke og kose med ho lille - og det er fult forståelig. Og jeg er kanskje egoistisk og kan virke sjalu, men dersom jeg forteller om dagen min eller andre ting - så snakker han med datteren min, får ikke med meg hva jeg sier og svarer i enstavelser. Han kan spørre meg om jeg kan hente en klut, en pysj, koke ei flaske og slike ting - og jeg føler meg så lite som meg selv. Og at ingen bryr seg om meg som person, og ikke bare en mamma.

Alt jeg gjør og alt jeg er handler om barna mine - og jeg elsker dem, misforstå meg ikke. Men jeg ser ikke andre voksne enn samboer og jeg får aldri hatt en samtale med han. Datteren vår vil aldri legge seg for seint på kveld (noe vi jobber med), og da er det tid for seng for oss og. 

Må bare legge til at samboer og jeg har et veldig godt forhold og han er en fantastisk pappa. Får veldig dårlig samvittighet for å føle det slik. 

Er det andre som har det slik? Og hva gjorde dere for å føle seg bedre? 

Jeg var også ensom i permisjonstiden, så begynte å jobbe 2 dager i uka da baby var 6 mnd, mens mannen ee hjemme i permisjon.

Hør på facebook om noen i nærheten av deg har lyst til å bli med å jogge et par ganger i uka f.eks? 

Anonymkode: 93315...f18

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det er litt aktivitet i termingruppen på Facebook, med noen som møtes og triller. Kan det være noe for deg? Her i kommunen tror jeg også babysang har startet opp igjen.

Anonymkode: 1b3ee...c2c

Skrevet

Nå under korona føler jeg det slik. Jeg innser at hele denne permisjonen blir ødelagt av Korona. Her i Oslo er alt stengt og ingen i barselsgruppe tør å møtes. Under forrige permisjon var jeg supersosial og fikk meg mange nye venner, denne gangen har jeg vært helt alene. 

Anonymkode: 213c8...501

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har god kontakt med ei som hadde termin nesten samtidig som meg. Hun hadde lagt ut en annonse i byens kjøp og salg side på facebook. Jeg svarte på den og vi har truffet hverandre ukentlig siden. Går greit selv under corona, man kan møtes utendørs, trille tur osv og samtidig holde avstand. 
Kanskje du kan gjøre det samme? Når det ikke dannes barselgrupper på helsestasjonen så må man ta saken i egne hender😅

Endret av Sizz-
Skrevet

Dette innlegget kunne vært skrevet av meg!😔 Barn på samme alder og synes permisjonstiden er skikkelig trist. Ingen kontakt med andre i permisjon og dagene er helt like. Uke etter uke... gleder meg til å begynne å jobbe igjen faktisk, selv om jeg sikkert vil savne denne tiden da. Får vel bare holde ut og håpe det blir lettere etterhvert 

Anonymkode: 6ca4c...4d5

Skrevet

Har dere gruppe på Facebook for de som får baby i år i det området du bor i? Jeg her truffet flere via gruppen og ordnet barselgruppe som jeg møter minst en gang i uken. Har også truffet et par i nærområdet her som jeg triller tur med eller er på kaffebesøk med 😊 min baby er 5 mnd nå, og har hatt en gruppe siden baby ble født. Møtte noen av de når vi var gravide via denne lokale Facebook gruppen.

Anonymkode: b09d5...890

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har dere gruppe på Facebook for de som får baby i år i det området du bor i? Jeg her truffet flere via gruppen og ordnet barselgruppe som jeg møter minst en gang i uken. Har også truffet et par i nærområdet her som jeg triller tur med eller er på kaffebesøk med 😊 min baby er 5 mnd nå, og har hatt en gruppe siden baby ble født. Møtte noen av de når vi var gravide via denne lokale Facebook gruppen.

Anonymkode: b09d5...890

Jeg har det, har lagt ut flere ganger uten respons😔

Anonymkode: 213c8...501

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 23.09):

Jeg var også ensom i permisjonstiden, så begynte å jobbe 2 dager i uka da baby var 6 mnd, mens mannen ee hjemme i permisjon.

Hør på facebook om noen i nærheten av deg har lyst til å bli med å jogge et par ganger i uka f.eks? 

Anonymkode: 93315...f18

Gjorde det samme, begynte å jobbe deltid ved 5 måneder og på jobb fulltid ved 7,5 måned. Permisjonen med første var supersosial og gøy. Fikk masse gode venner. Med andremann, nå under korona, ikke gøy. Føler med deg! 

Anonymkode: dce48...2e0

• Liker 1
Skrevet

Første permisjon var helt topp og grudde meg til den skulle være over.

Permisjon under corona er noe helt annet 😞 

hvor i landet bor du? 

Anonymkode: fab53...e56

• Liker 1
Skrevet

Telle-tråder på Kvinneguiden? 1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̛̛͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊̚̚̕̚͘̚̚̚̚͝͠͠1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ1̴̡̡̨̢̧̨̡̢̨̡̢̨̡̢̡̡̨̡̢̢̨̧̡̢̡̛̛̛̼̝͓̰̲̦̞͍̳͇̹̺͇͚̩̝̩͚̝̱͖͎̗̲͉̰̼͈̻̣̻͕̠͍͔͇̻̪̦͇̗̺̱̤͎͚̫̘͉͍̰̘͔̤̤͕̪̦̪̝̭̯͙͓̭̟̪͉͚̭̘̗̥̹̹̭͙͉̻̯̹̝͎̞̫̤̠̲͕̤̖̭̲̳̱̣͖̯͙̩̠̤͚͖͙̝͇͕̟̯̣͙̭̠̭̙̯͚̟̞̲̖̞͖͈̝͓̖̥͖̮̻̼̜̹̝̖͚̠̪̘̣̫̹̗̺̫̪̣̭͍̘͓̪̝͕͍̺͙͖̞͍̠̮͔͕̥̮̞̻̲̬̙̘͉͎͔̟͈̭̦̲̞̦̰̻̫͙͎͙̩͇̩͍̣̭̹͚͖̲͓̜͈̠̰̤͙̼̻̙̺͖̲̹̹̦̳̞̯͈̫͈͙͎͖͓̱̟͎̹̟̣̝̲̦̭̺͖̻̩̞͍̲̜̤̂̐͌̇̅̋̂̇͊̇̽͒͐͊͒̀̃̇͂̽̐͊́̅͐̉͆̏̌͒̿̈́̊̈́̉̉̀̽̀̐́͛̓̌̔̈́͒̇͌̅͆̓̈́̏̒͑͆̒͑̄̽́̄̀̄͗̉̉͛̀̉͑̆͐̋̈́̿̽̈́͆̑̓̌̈́̄̔̾͑̈́̐̾͋̊̀̒̋̕͘͘̕̚͘͘̕̕͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅ1̷̢̢̨̛̛̛̛̛̛̛̭̗͖͉̳͍̦̥̬̮̤̺̙̗̜̘̹̹̯̘͓̜̼̯͓͚͕̊̓̀̀̉̌̑̄̿̒̑̒͗́̿̎̈̏̈́̓̽̆̑̊͌̑̊̍̋̈́͊̏͒̓͐́̐̌̀͂͆͗̍̅̉̆̀̉͂̈́̈́̈́͑̓̓̎̊͋̅̑̀̈͑̓̔̈̏̉̑́̽͛̎͐̃͑͂̉̿͌̈̓̈̈́͋̌̄̃̈́̋̓͗͒͗̍͐̓̍̂̂̃̒̅̓̓̋̋̏̍̍̒͋͐̏̾̈́̔͌̉̃̑̉̃͊͌̃̂̒͐́̀̐̉͆̽͊́̄̾̍̓̾͌͗̕͘̕̚̚͘̚̚͜͠͝͝͝͝͝͠͠͝͠͝1̷̢̢̧̨̨̨̡̢̢̢̧̨̨̢̢̨̢̨̢̨̨̧̢̢̢̢̧̨̧̨̧̩̘͎͕̳͈͚̪͍̰̣̖̪̣̹͇̤̠̲̟̪̟̻̼̦̙̫̺̫̳͙̞͍̺̭͍͙̜̞̼̭͖̟̫͔̼̙̭͉̺̞̞̫̺̯̠̺̟͎̯̹̯̪͈̤̻̟͔̩̰̹̲̗̜̹̦̝̹͇̤̬̙̘͇͚̤͕̣̙̘̭̘̰̳̦͎͉̪̤̲̹͇̗͖͔͖̯̘̳̹͔̰͙̱̮̭̻͔͕̝̯̻͎̫̝͈̬̼̫̲̖͈͇̹͎̻̘̞̜̘̟̲̜̹̝̙͕̙̥̝̣͔̟͚̜̩͚̟̗̣͕͍̰̜͓̙͎͚̼̭̹̟͕̺͔̞̱͚͍̘̪̥̟̪̯̱̰̟̥͉̪̪͉̗̰̹͉̭̞͍͙̣̌̆̀̀̈͒͒̽̓̀̐͐̃̽̈́̉̃́̽̏̓̾̉͛̉̀̀͋͜͜͜͝͝͝ͅͅͅͅͅͅͅͅ0̷̢̢̨̡̧̨̡̰̘̜̤̬̫̰͍͈͕̰͔̜̗͕͇̮̭̜̦̘̲̱̤̬̳͔̹̩̹͙̯͎̤͍̪̣̫͖̹͍̣̣̣̜̝͔̺͍̗̘̘̭͎̟̣͚̩̯̬͓͎̖̱̳̬͑̉͒̑̂̈́̈́̀͑͐̇̈́̇͒̎̚̚͜ͅͅͅͅͅ0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̛̛͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊̚̚̕̚͘̚̚̚̚͝͠͠0̵̡̧̢̨̡̨̧̡̡̢̨̡̡̧̡̨̢̡̢̧̢̨̢̡̧̨̛̣̺̙̠͔͇̠͇̜̘̬̩͓̭̳͔̭͇̻̞̥̞̘̬̮̩̟̭̹̫͍͙̙̰͇̳͙̠̝̤̰͎̰̦͓̳͔̥͕͔̞̖̙̯̤͕̹͈̗͉̻̜̭̣̱͕̠̫̠̣͇͙̘̥͓̦̠͇̤̲͉̖̳͕͓̜̬͍͖̻͔͖̜̪̲͇͈͚̠̩͖̣̼̹̮̼̺͕̻̰̲̙̳̱͓͚̯̗͎̦̭̺͍̫̪̤̤̟̜̲̣̼̥̱̣̙̝͓̝̟̜̯̗̤͙̺̣̫̯͖̱̺̝͉̣͙̻̜̪͎̘̥͇̭̩̞̠̲͕̪̙̝̗̯͓̫̭̻͖͓̤̭̗̤͈̘̫͎̹̺͚̣͇̞̜̰̱̝͈̞̍̇̔̾͌̊̊̏̓̄̀͒̀̀̎͌͋͐́̎̽̽͗̔̃̒̐̓̾͛̓̃͂̌́̀̀̈́̈́̽̔̉̌̃̿̓̋́͋̏͑̔̇̎̌̃͐͛͂͋͗̐̏̎̀͂̍̋̽͒͗͊̄̋̋̆̐̽̇́͂̒̅̂̓̂̂̾̇̈́͛͘͘̚̚̚͘͜͜͜͜͜͜͜͝͠͝͝ͅͅͅͅͅͅ0̵̡̡̧̡̡̨̧̧̢̡̢̢̨̡̧̡̰͖̖͚̲̗̦̗̥̜͕̝̩͎̼̗͍͉̗̰͉̩̪͇̞̦̣͔̰̤͖̬̠̟̯̱̟̳͔̳̞̞̟̠̪͖̥̝͕̞̯͙͉̳̫̯͇̝̹̳̹̰͎͕͔̩̺͓̻̬͙̰̟̗̘̫͉̟̪͎̮̪̦̺͈͉̖̳͇͍̮̲̰̹͚̰̜̻̥̮̳̞̘̖͓̞̻̥̭̲͎͓̯̤͍̯̮̖̮̬̞͓͕̲̠̼̰͖̖͓̱̖̦͈͔͈̼͍̥̙̗̣̞͓͙̮̤̺͕̪͉͖̙̞̜̹̩̙̹̬̯͕̪̝̳̩͖͚̟͉̼̬̳͖̬̟̬̐̏̈́͗̂̎̊͑̀͑̏͒͋͋̈́̓͂͛͌̓͛̀͆̐̈́͗͆̈́̄͐̈́̒̾̀̂͐́͘̚͜͜͜͜͜͜͜͝͝ͅͅͅͅͅͅ1̴̨̛̛͎̠͔͉̦͓̩͖̲̼͎̭̩͕̲̯̈́̓̀̎̋͋̂́́́͂͑̆̀͆͗̓̊͂̏͊͂̀̿͋͘͜͝͝1̸̨̢̧̢̧̨̡̢̨̡̡̧̢̨̢̢̨̦͍̯̥̩̬̹̺̰̳͓̭͓̹̻̳̠̣̖̤̟͈̠̻̗̲̻͚̫̩͚̲̥̻͉̩͙͈̯̰̹͎̪̼̣͎̩̗̣̤̠͇͓̜͕̼̩͚̫͕̮͖̼̙͍͚̹͖͎̥͚͈̯͇͉͚̻͖͎͎̲͙̳̺͓͔̖͓̻̱͔̣͙̪̞̺̗̲̘̟͓̦͙̤̟̖̦͔͖̹̰͎̮͍͇̮̥̜͉͇͕͇͎̣̗̦̰͈̗̝̝̣̞̼͈͍̤̪̣͚̩͍̱̫͔̪̖͕̯̹̱̻̫͇̙͔̗͎̯̥̤̖͕͕̤̠͔͇̳̻̲̞͕̮̼̖̦̜͍̠̙̭̼͕̬̼̙̝̓̇̀̋̆̇͂̉̀̿̈́͛͑̓͒̉̉͆̽͆̀̒̈́̑̀͐̐̏̄̎͊̔̈́͗̀̓͗̃̐̀̓͛̏́̿̍̽́̂́̎̂̈́́̓̾͆̊͐̄͋͊̋͛̎͋͐̌̐̂̔́͐̌̓̏̉͛̈́̀̊̉̀̀̑͗̅̈́̄͗̈́͐͐̐̌͂̾͆͘̚͘͘̚̚̕͜͜͜͜͜͜͝͝͝͝͝͝ͅͅͅͅͅ1̷̛̛͑̋̓͛̑̈́̃̋͑͌͊̈́́̒̎͋̋̊̀̋̎͌͌̈͛͛͋̎̓̈̉͑͆̂́̈̒́̅̒́̇̒͆̈́̊̍̊̄̐̆̂̀̈̀̔͋̈́̿͂̎̆̀͊̀̒͆̔̐̐̋̓̑̅̿̋̈̐̓̓̒̍̅̏̌̆̒̓̌̾̇̀͐̈́̂̉͐͛͋̾̋̎̍̄̃̒̂̉̊̚̚̕̚͘̚̚̚̚͝͠͠

:kosteskaft:

Anonymkode: 62498...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...