Gå til innhold

Får matlukten til naboen inn hos meg .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hva som er feil med ventliasjonsanlegget når slikt skjer ?  Lukten er spesielt sterk på badet mitt.

Anonymkode: d89f6...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er det noen som vet hva som er feil med ventliasjonsanlegget når slikt skjer ?  Lukten er spesielt sterk på badet mitt.

Har du hørt med naboen din eller evt tidligere eier? Hos meg så var problemet at naboen i firemannsboligen hadde lagt utluftingen fra kjøkkenvifta ut gjennom loftet i stedet for via luftehatt eller ventil. Det oset i hele oppgangen og på loftet 😜

• Liker 1
Skrevet
Ms. Steele skrev (1 time siden):

Har du hørt med naboen din eller evt tidligere eier? Hos meg så var problemet at naboen i firemannsboligen hadde lagt utluftingen fra kjøkkenvifta ut gjennom loftet i stedet for via luftehatt eller ventil. Det oset i hele oppgangen og på loftet 😜

Har ikke spurt naboene, de snakker veldig lite norsk. Må sikkert bare få inn en fagperson til å se hva som kan gjøres.  

Skrevet

Det er ikke direkte usannsynlig at noen har koblet vifte på en luftekanal som ikke er beregnet på det. Da vil lufta trenge inn gjennom ventiler hos naboene.

Snakk med vaktmester/styre.

Anonymkode: da0a8...39f

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt dette problemet før. Jeg lagde mye mat og det var naboene som hadde problemer med det og følte at de hata meg for det 😩 prøvde å holde barderomsdøra lukt med det var vanskelig likevel.

Kvier meg faktisk for å flytte inn i blokkleilighet på grunn av dette. 

Anonymkode: 44069...601

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt dette problemet før. Jeg lagde mye mat og det var naboene som hadde problemer med det og følte at de hata meg for det 😩 prøvde å holde barderomsdøra lukt med det var vanskelig likevel.

Jeg bor i blokk og har aldri opplevd å fått matlukten fra andre inn i vår leilighet. :) Tror ikke det er et stort problem i nyere blokker.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hater ikke naboene mine pga dette, selvom det er irriterende. Men de kan jo ikke noe for det , så vi må helle finne en løsning. For det må jo være slik at det er feilkobling på ventilasjonsrørene et sted..?  Håper hvertfall det .

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Jeg bor i blokk og har aldri opplevd å fått matlukten fra andre inn i vår leilighet. :) Tror ikke det er et stort problem i nyere blokker.

Ikke i eldre blokker heller. Jeg kan kjenne matlukt i oppgangen, men så lenge ikke noen kobler en avtrekksvifte til luftekanaler som er beregnet på naturlig avtrekk, kommer ikke matosen til naboen inn i leiligheten.

Anonymkode: da0a8...39f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...