AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Var på et intervju på onsdag. Har veldig lyst på jobben. Burde de gitt meg et svar nå dersom den skulle blitt min? Anonymkode: 09717...fdf
missmcbeal Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Det kan være et dårlig tegn at du ikke har hørt noe til nå, men det kan også være andre grunner. Når det nærmer seg over en uke så begynner det å se dårlig ut, men siden det er under en uke enda så er det ikke sikkert du bør gi opp håpet. Det kan f.eks være at de av ulike grunner ikke har fått satt seg ned og tatt beslutning, eller ikke får tak i referanser og at det derfor drar ut. Fikk du ikke noe indikasjoner på prosessen videre og når de skulle bestemme seg? Om de ikke sier noe selv, så spør jeg i slutten av intervjuet, da får man gjerne pekepinn på om de skal ta en beslutning innen noen dager, om de skal ha flere intervju osv. Er det forsinkelse og du er en veldig aktuell kandidat, så er det likevel vanlig å ta kontakt og gi beskjed om det om det drar seg over noen dager. Jeg hadde intervju en mandag, og ble forespeilet at de ville ta en beslutning i løpet av uken. Da jeg ikke hadde hørt noe fredag klokka 15.00 var jeg så sikker på at jobben ikke gikk til meg, men den andre kandidaten. Men halv fire ringte de for å fortelle de var forsinket med prosessen pga. at de ikke fikk tak i alle referansene, men at de forhåpentligvis ville få tatt beslutning tidlig i uken etterpå. Det var jeg som ble innstilt som nr. 1, og jeg fikk telefon om det først på tirsdag ettermiddag uken etter. Da hadde det altså gått 8 dager siden intervjuet og jeg hadde flere ganger vært sikker på at den ikke gikk til meg da det tok såpass med tid.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Var det i staten? For et par år siden var jeg på jobbintervju. Hørte ingenting før jeg fikk jobbtilbud i posten 6 uker etterpå. Anonymkode: bd915...b9a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Var det i staten? For et par år siden var jeg på jobbintervju. Hørte ingenting før jeg fikk jobbtilbud i posten 6 uker etterpå. Anonymkode: bd915...b9a Ikke staten nei, privat bedrift Anonymkode: 09717...fdf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 missmcbeal skrev (2 timer siden): Det kan være et dårlig tegn at du ikke har hørt noe til nå, men det kan også være andre grunner. Når det nærmer seg over en uke så begynner det å se dårlig ut, men siden det er under en uke enda så er det ikke sikkert du bør gi opp håpet. Det kan f.eks være at de av ulike grunner ikke har fått satt seg ned og tatt beslutning, eller ikke får tak i referanser og at det derfor drar ut. Fikk du ikke noe indikasjoner på prosessen videre og når de skulle bestemme seg? Om de ikke sier noe selv, så spør jeg i slutten av intervjuet, da får man gjerne pekepinn på om de skal ta en beslutning innen noen dager, om de skal ha flere intervju osv. Er det forsinkelse og du er en veldig aktuell kandidat, så er det likevel vanlig å ta kontakt og gi beskjed om det om det drar seg over noen dager. Jeg hadde intervju en mandag, og ble forespeilet at de ville ta en beslutning i løpet av uken. Da jeg ikke hadde hørt noe fredag klokka 15.00 var jeg så sikker på at jobben ikke gikk til meg, men den andre kandidaten. Men halv fire ringte de for å fortelle de var forsinket med prosessen pga. at de ikke fikk tak i alle referansene, men at de forhåpentligvis ville få tatt beslutning tidlig i uken etterpå. Det var jeg som ble innstilt som nr. 1, og jeg fikk telefon om det først på tirsdag ettermiddag uken etter. Da hadde det altså gått 8 dager siden intervjuet og jeg hadde flere ganger vært sikker på at den ikke gikk til meg da det tok såpass med tid. Det har jo ikke gått en uke enda:) men snart.. jeg var der på onsdag, og da sa de at dem skulle ha intervjuer ut forrige uke. Vi var 6 stk som var innkalt 😊 Anonymkode: 09717...fdf
ErGlad Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 I offentlig sektor, kan det ta opptil 6 mnd å få svar på jobbintervju, dersom det er faglært stilling (krever bachelor og oppover).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå