Gå til innhold

Ideer til debattinnlegg for ungdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sikkert i feil kategori. Men må skrive et debattinnlegg på skolen imorgen med valgfritt tema. Men jeg ANER IKKE hvilket tema jeg skal ta. Jeg er en 13 åring som bruker sosiale medier og følger med på kjendiser. Så kan være fint å ha det som tema, siden jeg faktisk bryr meg om det:). Noen som har ideer til hva jeg kan skrive om? Trenger svar raskt, så takk!

Anonymkode: 677e1...6f9

Skrevet

Kanskje du kan drodle litt rundt hva det kan ha å si for unge mennesker å følge kjendiser de liker tett gjennom sosiale medier? Er det bare bra? Er det noen fallgruver? Hvilken påvirkning er det snakk om? Hva kan unge mennesker gjøre for å skjerme seg hvis de ikke liker innholdet noen kjendiser publiserer, men samtidig er omringer av venner som digger dem?

• Liker 1
Skrevet
oeas skrev (4 minutter siden):

Kanskje du kan drodle litt rundt hva det kan ha å si for unge mennesker å følge kjendiser de liker tett gjennom sosiale medier? Er det bare bra? Er det noen fallgruver? Hvilken påvirkning er det snakk om? Hva kan unge mennesker gjøre for å skjerme seg hvis de ikke liker innholdet noen kjendiser publiserer, men samtidig er omringer av venner som digger dem?

Hei! Setter pris på svar, men nå har det seg sånn at jeg enten må si at jeg er for eller i mot og kan ikke snakke rundt tema. Læreren er veldig Streng på det

Skrevet

Kanskje du kan skrive om covid/korona i Norge, sett gjennom en ungdoms øyne. 

Hvordan oppleves det? 
Hvordan tenker ungdom? 
Hvilken følelser/tanker har du/dere om hvordan vi følger tiltakene? Er det forskjell på ungdom og voksne? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hei! Setter pris på svar, men nå har det seg sånn at jeg enten må si at jeg er for eller i mot og kan ikke snakke rundt tema. Læreren er veldig Streng på det

Da velger du bare for eller mot (hva nå enn som faller deg mest naturlig) og så argumenterer du for det.

For:
1. Det gjør det lettere for kjendisene å nå ut og holde kontakt med tilhengerne.
2. Unge som enten føler seg utenfor eller annerledes kan føle samhold eller aksept fra sitt forbilde.
Og så videre.

Mot:
1. Kjendisene skaper et urealistisk ideal for unge å etterleve.
2. Skjønnshetspress og kjøpepress.
Og så videre.

Burde være grei skuring.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...