Sjiraffen Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Jeg må innrømme at jeg blir akkurat passe sprø av de som deler opp ordene våre! På norsk har man ikke orddeling - men det er det ikke mange som har fått med seg! Er det latskap at man ikke skriver riktig? Eller? Hvis du ikke helt ser for deg eksempler - se her (gå inn på orddelingstoppen): Orddeling Det er selvfølgelig morsom lesing, jeg ler så jeg griner av mange av eksemplene, men det ligger jo litt alvor bak også da! Er det bare jeg som er frustrert?
Gjest Violetta Skrevet 5. august 2005 #2 Skrevet 5. august 2005 Jo vi har orddeling, men bare på slutten av linjer. Men jeg skjønner egentlig ikke at det er så mye å irritere seg over. Lev og la leve...
Kristin S Skrevet 5. august 2005 #3 Skrevet 5. august 2005 Hehe..Der var det mye artig ja! Gidder ikke bruke så mye energi på å irritere meg over det, men det ser jo utrolig dumt ut mye av det...
Gjest LoisLane Skrevet 6. august 2005 #4 Skrevet 6. august 2005 Jeg bruker altfor mye energi på å irritere meg over det i alle fall... Det ser utrolig useriøst ut når man finner det på firmasider, reklamer etc.
Gjest gjesten Skrevet 6. august 2005 #5 Skrevet 6. august 2005 Ikke orddeling denne gangen: Elkjøp hadde rykket inn en annonse på forsiden av Dagens Næringsliv tidligere i uken med en og/å feil feil med store bokstaver. Blir ikke mye imponert da nei.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 6. august 2005 #6 Skrevet 6. august 2005 Jo vi har orddeling, men bare på slutten av linjer. Men jeg skjønner egentlig ikke at det er så mye å irritere seg over. Lev og la leve... ← Les over en prosjektrapport på 30-40 sider med mange orddelinger, som gjøre det utrolig vanskelig og kronglete å lese. Da er jeg spent på om du sier det samme.
mabe Skrevet 6. august 2005 #7 Skrevet 6. august 2005 Jo,det er irriterende Minst like irriterende er da / når- feil og de / dem- feil!
Sjiraffen Skrevet 6. august 2005 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2005 Jo vi har orddeling, men bare på slutten av linjer. Men jeg skjønner egentlig ikke at det er så mye å irritere seg over. Lev og la leve... ← På slutten av linjer? Nå er det visst jeg som har falt av her.. Mulig jeg er litt trøtt.. Eksempel?
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #11 Skrevet 6. august 2005 (endret) Ja jeg skriver en linje her med bare bla bla bla og så ordet ord- deling på slutten, slik at siste del havner på linjen under... Utrolig meningsløs setning, men bare et eksempel. Endret 6. august 2005 av Violetta
Sjiraffen Skrevet 6. august 2005 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2005 Åh ja - sånn ja! Jepp, da har vi orddeling Hehe... Gikk visst litt sakte rundt i dag
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #13 Skrevet 6. august 2005 Åh ja - sånn ja! Jepp, da har vi orddeling Hehe... Gikk visst litt sakte rundt i dag ← Fikk ikke til det eksemplet heller jeg. Men godt du forsto hva jeg mente.
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #14 Skrevet 6. august 2005 Les over en prosjektrapport på 30-40 sider med mange orddelinger, som gjøre det utrolig vanskelig og kronglete å lese. Da er jeg spent på om du sier det samme. ← Nei det hadde jeg sikkert ikke gjort, men jeg leser ikke så ofte slike rapporter heller.
Sjiraffen Skrevet 6. august 2005 Forfatter #15 Skrevet 6. august 2005 Jeg har problemer med å ta et dokument/en butikk/en reklame seriøst jeg, dersom det er masse orddeling (og andre generelle skrivefeil da...). Jeg skriver jo ikke perfekt selv, men det er jo mye lettere å rette på andre da.. Ett sted går nå grensa mi da.
Gjest Violetta Skrevet 6. august 2005 #16 Skrevet 6. august 2005 Jeg har problemer med å ta et dokument/en butikk/en reklame seriøst jeg, dersom det er masse orddeling (og andre generelle skrivefeil da...). Jeg skriver jo ikke perfekt selv, men det er jo mye lettere å rette på andre da.. Ett sted går nå grensa mi da. ← Man bør ikke skrive "da" i to setninger etter hverandre heller... Blir litt fjortiss...
Sjiraffen Skrevet 6. august 2005 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2005 Hehe - jeg så det med en gang jeg postet innlegget, men er for trøtt til å rette det opp... da...
Gjest Eurodice Skrevet 6. august 2005 #18 Skrevet 6. august 2005 Ha tålmodighet med meg alle sammen. Ananas ringer, og jeg har lamme lår.
Gjest gjest1 Skrevet 6. august 2005 #20 Skrevet 6. august 2005 Av og til kan det være litt forvirrende med orddelingsfeil. På KG er det feks noen som steker olje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå