AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hvordan er porsjon størrelsene per voksen? Er dere fornøyd ? kan man bytte ut retter? Anonymkode: 72d71...e5c
Østkantgutt1913 Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Syntes alt ble dyrt, en må ha ting utenom også, pluss melk og brød ol . Tror det er billigere å handle på rema 1000 for en uke av gangen 6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Det kommer an på rettene. Hvis det er type hamburger og sånt så er det en hamburger per pers. Gryter pleier å være gode porsjoner. Også pleier det å være voldsomt mye salat hvis det er salat tilbehør. Anonymkode: cb396...d34 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Takk for svar ja mye biligere å handle på Rema, men trenger mat inspirasjon. Prøver å uke handle men det sklir ut, blir mye små handling da jeg ikke kommer på hva som er til middag .. Prøver å spise sunt, så bra at det er mye grønnsaker. Hvordan er fisk/kjøtt porsjoner pr person? sammenlignet med godt levert, der synst jeg rettene var litt kjedelige kontra Adam .. Anonymkode: 72d71...e5c
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar ja mye biligere å handle på Rema, men trenger mat inspirasjon. Prøver å uke handle men det sklir ut, blir mye små handling da jeg ikke kommer på hva som er til middag .. Prøver å spise sunt, så bra at det er mye grønnsaker. Hvordan er fisk/kjøtt porsjoner pr person? sammenlignet med godt levert, der synst jeg rettene var litt kjedelige kontra Adam .. Anonymkode: 72d71...e5c Hvos du bare vil ha inspirasjon så går du bare på nettsidene dems og ser på ukesmenyene, samme med godtlevert. Anonymkode: 38f9f...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvos du bare vil ha inspirasjon så går du bare på nettsidene dems og ser på ukesmenyene, samme med godtlevert. Anonymkode: 38f9f...a1a Ja. Men der er veldig greit å bare får det man trenger levert på døren😅 Anonymkode: 72d71...e5c
BMF Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Syns det var supert. Og vi sparte masse penger når vi slapp å fly i butikken, sulten etter jobb. Det er ikke mye du trenger å ha selv for å lage middagene. Kun olje, stekesmør ol. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Porsjonene er romslige. Har fått en del inspirasjon via Adams Matkasse, men en varig ordning bruker jeg det ikke som. Anonymkode: 9e87f...3d1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #9 Skrevet 1. desember 2020 Forferdelig mye grønnsaker og lite kjøtt, synes jeg. Synes det er greit at man kan velge sine egne retter i kassen (ut fra menyen på nettsidene). Anonymkode: 3bd22...f64
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Skrevet 1. desember 2020 Vi har det nå, da det er kampanje. Utrolig mye mat iforhold til hva jeg hadde trodd. Passelig med kjøtt. vi er storspisere begge to å har alltid for mye mat igjen. Anonymkode: e9bc6...05b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #11 Skrevet 2. desember 2020 Vi synes det var alt for lite grønnsaker, alt for få grønnsaker, og alt for mye kjøtt/fisk. I tillegg er veldig mange av rettene veldig usunne. I løpet av en uke er gjerne 3-4 av rettene proppet fulle av fløte og smør i enorme mengder. Det ble alt for usunt for oss. Om det er inspirasjon, er det mye bedre å google "ukesmeny", for det er ørten matblogger som legger ut det på nettet hver uke. Vi har masse rabatter hos adams, men har ikke giddet å bruke dem, for vi er så misfornøyd med det usunne utvalget. I tillegg ble det masse små, dumme rester, som var vanskelig å bruke til noe annet. Som karripasta som kom levert i et sånt lite beger som ikke kan lukkes igjen, og oppskriften var bare med 1/3 av innholdet. Så blir det fryktelig mye boss. Alt kommer pakket i små plastpakker, så fryktelig miljøsvineri. Anonymkode: 52ab6...5a8
Sommerfugl83 Skrevet 2. desember 2020 #12 Skrevet 2. desember 2020 Vi er fornøyd. Er en familie på fire med to voksne og to barn(12&9) som vanligvis bestiller "Fri-for kassen" til 2 personer. Porsjonene er store synes vi, noen ganger legger jeg til litt ris/pasta/potet, men ellers klarer vi oss fint med det som kommer. Synes kvalitet på råvarer har vært bra og det blir lite svinn hos oss. Om det er billigere/dyrere aner jeg ikke, men det har ihvertfall resultert i færre butikk-turer for oss som i det store og hele gjør at vi sparer penger. I tillegg er det veldig deilig å slippe og bestemme hva man skal ha til middag...
nomore82 Skrevet 2. desember 2020 #13 Skrevet 2. desember 2020 Jeg har ingen erfaring med de enda - men bestilte meg faktisk min første kasse tidligere denne uken med levering på mandag førstkommende Bakgrunnen min er å slippe å måtte planlegge middagen, slippe unna småturer i butikken nå under pandemien og kanskje få litt spark bak til å spise mer variert og sunnere. Etter at jeg registrerte meg så fikk jeg muligheten til å endre valgt middag for hver enkelt dag ut fra en gitt meny på 20 alternativer. Så da fikk jeg muligheten til å komponere dette selv.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #14 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 22.53): Vi har det nå, da det er kampanje. Utrolig mye mat iforhold til hva jeg hadde trodd. Passelig med kjøtt. vi er storspisere begge to å har alltid for mye mat igjen. Anonymkode: e9bc6...05b Kan nevnes at vi valgt inspirasjon kassen ☺️ Anonymkode: e9bc6...05b
amz Skrevet 2. desember 2020 #15 Skrevet 2. desember 2020 Liker veldig godt å kjøpe egen mat, syntes dessuten det er dyrt. Skjønner de som har godt råd og en veldig hektisk hverdag. Men føler det ikke er så bra for min del. Liker å kjøpe varene selv
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #16 Skrevet 3. desember 2020 Alt for lite mat og alt for mye grønt. Ikke noe for oss. Anonymkode: 90806...b0f 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #17 Skrevet 3. desember 2020 Har de andre leverandører enn det de store dagligvarebutikkene har? Hadde vært moro å teste ut noen nye produkter og leverandører. Anonymkode: f96ee...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #18 Skrevet 3. desember 2020 Pluss: nye spennende retter, noen ganger lokal mat, trenger ikke handle annet enn det som mangler (ofte basisvarer), man kan velge retter selv, det var kjapt og enkelt å lage. Minus: lite grønnsaker, dyrt, kassa var bare nok til 2 fordi jeg er veldig småspist, det blir mye svinn, det er mye emballasje, det var alltid feil i kassene og vi ble matforgiftet to ganger på et halvt år. Anonymkode: 5cae4...e73
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #19 Skrevet 3. desember 2020 Dette er helt forunderlig for meg. Det er åpenbart et dypt psykologisk behov "matkasse" treffer og benytter seg av, når det er blitt en hit selv om man uansett må supplere, uansett hva man gjør, får ubrukelige rester, til tross for at det er vanlige matvarer, er dyrere enn det man kan kjøpe selv i vanlige butikker, selv inkludert hjemkjøring, man fremdeles må tilberede maten selv, hver ny oppskrift man bruker og rett man lager, har en læringskurve, matkasse er en kompliserende faktor siden man må planlegge rundt det man får i kassen, man likevel må velge blant forskjellige retter og menyer, justere og tilpasse, man ved å handle selv, evt bestille hjemkjøring av mat, kan velge akkurat det man vil ha, i akkurat de mengdene man trenger, man gjennom internett og bibliotek har tilgang til et ubegrenset antall oppskrifter. Anonymkode: 23fe1...0c7 2
nomore82 Skrevet 3. desember 2020 #20 Skrevet 3. desember 2020 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Dette er helt forunderlig for meg. Det er åpenbart et dypt psykologisk behov "matkasse" treffer og benytter seg av, når det er blitt en hit selv om man uansett må supplere, uansett hva man gjør, får ubrukelige rester, til tross for at det er vanlige matvarer, er dyrere enn det man kan kjøpe selv i vanlige butikker, selv inkludert hjemkjøring, man fremdeles må tilberede maten selv, hver ny oppskrift man bruker og rett man lager, har en læringskurve, matkasse er en kompliserende faktor siden man må planlegge rundt det man får i kassen, man likevel må velge blant forskjellige retter og menyer, justere og tilpasse, man ved å handle selv, evt bestille hjemkjøring av mat, kan velge akkurat det man vil ha, i akkurat de mengdene man trenger, man gjennom internett og bibliotek har tilgang til et ubegrenset antall oppskrifter. Anonymkode: 23fe1...0c7 Dypt psykologisk behov er kanskje å dra den langt. At jeg slipper å planlegge middagene og handle dette inn holder lenge for meg. Er det så uforståelig? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå