AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei. Jeg er 30 og har 4 barn fra tidligere forhold og steriliserte meg i 2016. Jeg har nå vært samboer med en mann i 1 år. Gjennom dette året har tema om barn vært en konflikt mellom oss, han har ikke barn og har lyst på barn. Når jeg møtet han først og vi var ny forelska så tenkte jeg at med tiden kunne det gå, vi kunne få ett barn og være lykkelig sammen. For 3 måneder siden etter mye snakking og diskusjoner bestemte vi oss for å prøve med ivf. Vi hadde to mislykte forsøk. Nå er i desember skulle vi prøve på nummer tre men syklusen min var for dårlig. Vi hadde snakk om at dersom det ikke gikk så skulle vi vente ett år da jeg har planer om å begynner å studere medisin i høsten. Jeg er sykepleier og han er lege så vi har det godt økonomisk sammen, men jeg tenker hele tiden på om dette er så lurt. jeg vil på en måtte men samtidig vil ikke. Problem er at han gir meg stabilitet, han er en god man, snill og alt jeg han ønsket meg, men han er veldig bestemt på at dersom vi ikke får barn så skal han forlate meg. Jeg har prøvd uten lykke og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler at desto mer tiden går desto mindre lust på barn har jeg. Anonymkode: c44c9...8c7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Det er jo bare dere som kan ta det valget. Men du har allerede fire barn som skal ivaretas. Og er det gjennomførbart å studere medisin i mange år med fem barn? Husk også at man aldri har noen garanti for at et forhold varer. En venninne av meg er nylig blitt alenemor med en stor ungeflokk. Det er svært vanskelig både praktisk og økonomisk. Anonymkode: a092f...d38 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Forstår at han ønsker seg barn, det er en stor ting å skulle gi opp for noen. Men kanskje han ikke er rett for deg hvis du ikke ønsker det samme? Foresten trodde jeg ikke man kunne bli gravid om man er sterilisert 🙄 Anonymkode: 23965...f67 12
PM75 Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Ett viktig spørsmål er hvordan dette vil påvirke de fire barna dine. Hva tenker du rundt det? 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Han er ikke for deg. Anonymkode: 53149...ffc 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Du har fire barn. Du skal studere i 5-6 år til. Du har ikke lyst på barn. Du har sterilisert deg. Han sier han vil forlate deg dersom dere ikke får barn. Hadde ikke gått for det, nei. Anonymkode: ae9b1...440 21
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hei. Jeg er 30 og har 4 barn fra tidligere forhold og steriliserte meg i 2016. Jeg har nå vært samboer med en mann i 1 år. Gjennom dette året har tema om barn vært en konflikt mellom oss, han har ikke barn og har lyst på barn. Når jeg møtet han først og vi var ny forelska så tenkte jeg at med tiden kunne det gå, vi kunne få ett barn og være lykkelig sammen. For 3 måneder siden etter mye snakking og diskusjoner bestemte vi oss for å prøve med ivf. Vi hadde to mislykte forsøk. Nå er i desember skulle vi prøve på nummer tre men syklusen min var for dårlig. Vi hadde snakk om at dersom det ikke gikk så skulle vi vente ett år da jeg har planer om å begynner å studere medisin i høsten. Jeg er sykepleier og han er lege så vi har det godt økonomisk sammen, men jeg tenker hele tiden på om dette er så lurt. jeg vil på en måtte men samtidig vil ikke. Problem er at han gir meg stabilitet, han er en god man, snill og alt jeg han ønsket meg, men han er veldig bestemt på at dersom vi ikke får barn så skal han forlate meg. Jeg har prøvd uten lykke og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler at desto mer tiden går desto mindre lust på barn har jeg. Anonymkode: c44c9...8c7 Adopsjon? Anonymkode: 1a75b...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Du har allerede 4 barn som skal følges opp, og skal studere videre nå. Du tror ikke dette kan bli litt vel mye? Det er en grunn til at du steriliserte deg. Regner med du tenkte over muligheten for at det ble slutt med forrige partner før du gjorde det, og at du har noen meninger der som du egentlig ikke skal rikke så mye på. Anonymkode: 8f59e...21b 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forstår at han ønsker seg barn, det er en stor ting å skulle gi opp for noen. Men kanskje han ikke er rett for deg hvis du ikke ønsker det samme? Foresten trodde jeg ikke man kunne bli gravid om man er sterilisert 🙄 Anonymkode: 23965...f67 Ved hjelp av IVF så kan man bli gravid selv om man er sterilisert. Det er bare egglederne som er kuttet når man steriliserer. Ved IVF så tas det egg ut av eggstokkene etter hormonstimulering. Så settes et befruktet embryo inn i livmoren. Anonymkode: 21151...2a2 1
Nooni Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 (endret) Du har fått 4 barn, han har ingen. Han har ikke fått opplevd den store kjærligheten som kan oppstå i brystet og klumpen i halsen når du holder ditt eget barn og det smiler til deg for første gang. Han har aldri opplevd at noen kaller han pappa og ikke kan unnvære han. Han har aldri opplevd følelsen av det udiskutable og som man opplever som helt selvfølgelig helt fra de er født: man setter barna før seg selv. Hans behov kan ikke rasjonaliseres bort fordi du har fått dekket dine behov for barn. Ha respekt for hans behov og hans følelser. Hvis han virkelig ønsker seg barn så bør du snakke med han om løsninger. Bør dere gå fra hverandre? Hvis du ikke ønsker å fortsette å forsøke å få barn og du elsker han, så mener jeg at tema brudd er noe du seriøst bør snakke med han om, og da uten at du inntar en offerrolle. Endret 30. november 2020 av Nooni 4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Skrevet 30. november 2020 Jeg tenker at man skal ha veldig gjennomtenkte grunner for å sette til verden hele 5 barn, og trusselen om å bli forlatt er definitivt ikke en god grunn. Det er du som blir alene med en svær og sammensatt flokk dersom forholdet tar slutt, og man skal ha tid og ressurser til å ivareta hvert enkelt barn. Hvis egne barn er så viktig for ham, så burde han strengt talt ikke etablert seg med en dame som både var firebarnsmor og sterilisert. Så her kan han skylde seg selv, du har ingen plikt til å innfri hans barneønske. Jeg tenker at dere er på helt forskjellig sted hva angår familieliv og behov, og at dere neppe er særlig kompatible. Anonymkode: 00a1f...dcf 11
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Han vil forlate deg om du ikke får barn med han? Det hadde vært en dealbreaker for min del. At han kun vil være sammen med deg kun ut av den grunn. Du er jo så mye mer enn barna. Samboeren min har 2 barn fra før og jeg har et barn. Vi er begge åpne om å få et barn til, men han sa at han vil være med meg selv om vi ikke får barn sammen. Anonymkode: 299df...337 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #13 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han vil forlate deg om du ikke får barn med han? Det hadde vært en dealbreaker for min del. At han kun vil være sammen med deg kun ut av den grunn. Du er jo så mye mer enn barna. Samboeren min har 2 barn fra før og jeg har et barn. Vi er begge åpne om å få et barn til, men han sa at han vil være med meg selv om vi ikke får barn sammen. Anonymkode: 299df...337 Forskjellen her er jo at samboeren din [i]har[/i] 2 barn fra før. 🤦♀️ Og nei, en partner «er ikke så mye mer enn barna» for en ufrivillig barnløs, og det er helt legitimt å gå fra noen som ikke ønsker å få barn (sammen) Anonymkode: c7311...3d7 10
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #14 Skrevet 30. november 2020 En ting til, hvis du var firebarnsmor innen du steriliserte deg i 2016 (da var du vel bare 26?), så framstår det som at du har levd ganske hastverkspreget i ditt unge voksenliv? At du nå prøver på baby nummer 5 med en ny mann du har bodd med i bare et år, og fremdeles bare er 30 år gammel, styrker dette inntrykket for meg. Høres ut som at du har godt av å sette på bremsen og tenke godt igjennom store avgjørelser i livet ditt, ikke la deg føre med av press og krav fra en kjæreste. Anonymkode: 00a1f...dcf 13
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #15 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 18.32): Han vil forlate deg om du ikke får barn med han? Det hadde vært en dealbreaker for min del. At han kun vil være sammen med deg kun ut av den grunn. Du er jo så mye mer enn barna. Samboeren min har 2 barn fra før og jeg har et barn. Vi er begge åpne om å få et barn til, men han sa at han vil være med meg selv om vi ikke får barn sammen. Anonymkode: 299df...337 Dette er ikke sammenlignbart han har to fra før av. Du har også barn. Det er ikke det samme som å være barnløs. Snakk om å ikke kunne se lengre enn egen nese. Anonymkode: 3d921...75c 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #16 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.11.2020 den 18.51): En ting til, hvis du var firebarnsmor innen du steriliserte deg i 2016 (da var du vel bare 26?), så framstår det som at du har levd ganske hastverkspreget i ditt unge voksenliv? At du nå prøver på baby nummer 5 med en ny mann du har bodd med i bare et år, og fremdeles bare er 30 år gammel, styrker dette inntrykket for meg. Høres ut som at du har godt av å sette på bremsen og tenke godt igjennom store avgjørelser i livet ditt, ikke la deg føre med av press og krav fra en kjæreste. Anonymkode: 00a1f...dcf Helt enig. 4 barnsmor i en alder av 30, et brudd og et nytt forhold.. Høres ut som det går fort i svingene, eldste ungen her kan neppe være så gammel! Nei, hadde nok gjort det slutt med han der. Og en ting til: Barn eller ingen barn er tema man snakker om LENGE før man etablerer samboerskap, helst etter noen få dater. Har man sterilisert seg har man sådan tatt et valg. Anonymkode: e21c9...dc3 2
Hannah80 Skrevet 5. desember 2020 #17 Skrevet 5. desember 2020 Utenfor tema. Men får man dekket ivf hvis man har sterilisert seg? Regner med man må gå til det private?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #18 Skrevet 5. desember 2020 Nei. La ham finne en som vil gi ham flere barn! Anonymkode: bedd2...236
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #19 Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Helt enig. 4 barnsmor i en alder av 30, et brudd og et nytt forhold.. Høres ut som det går fort i svingene, eldste ungen her kan neppe være så gammel! Nei, hadde nok gjort det slutt med han der. Og en ting til: Barn eller ingen barn er tema man snakker om LENGE før man etablerer samboerskap, helst etter noen få dater. Har man sterilisert seg har man sådan tatt et valg. Anonymkode: e21c9...dc3 «Etter noen få dater»😨 Anonymkode: be014...598
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå