AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei. Jeg er 30 og har 4 barn fra tidligere forhold og steriliserte meg i 2016. Jeg har nå vært samboer med en mann i 1 år. Gjennom dette året har tema om barn vært en konflikt mellom oss, han har ikke barn og har lyst på barn. Når jeg møtet han først og vi var ny forelska så tenkte jeg at med tiden kunne det gå, vi kunne få ett barn og være lykkelig sammen. For 3 måneder siden etter mye snakking og diskusjoner bestemte vi oss for å prøve med ivf. Vi hadde to mislykte forsøk. Nå er i desember skulle vi prøve på nummer tre men syklusen min var for dårlig. Vi hadde snakk om at dersom det ikke gikk så skulle vi vente ett år da jeg har planer om å begynner å studere medisin i høsten. Jeg er sykepleier og han er lege så vi har det godt økonomisk sammen, men jeg tenker hele tiden på om dette er så lurt. jeg vil på en måtte men samtidig vil ikke. Problem er at han gir meg stabilitet, han er en god man, snill og alt jeg han ønsket meg, men han er veldig bestemt på at dersom vi ikke får barn så skal han forlate meg. Jeg har prøvd uten lykke og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler at desto mer tiden går desto mindre lust på barn har jeg. Anonymkode: c44c9...8c7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Det er jo bare dere som kan ta det valget. Men du har allerede fire barn som skal ivaretas. Og er det gjennomførbart å studere medisin i mange år med fem barn? Husk også at man aldri har noen garanti for at et forhold varer. En venninne av meg er nylig blitt alenemor med en stor ungeflokk. Det er svært vanskelig både praktisk og økonomisk. Anonymkode: a092f...d38 8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Forstår at han ønsker seg barn, det er en stor ting å skulle gi opp for noen. Men kanskje han ikke er rett for deg hvis du ikke ønsker det samme? Foresten trodde jeg ikke man kunne bli gravid om man er sterilisert 🙄 Anonymkode: 23965...f67 12