Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLGwEg/her-er-trusselen-mot-frp-helgheim-klart-familien-ble-redd

Når jeg leser teksten, så får jeg en sterk følelse at den er skrevet av en ikke-norsk person. 

Merk dere slutten av artikkelen hvor forfatteren av meldingen gir full retrett og lyver at det aldri var meningen ... Selvfølgelig var det meningen og han ikke angrer. Hvor akseptabelt er det å angripe og true folkevalgte?

For øvrig synes jeg Helgheim er en skikkelig god og ordentlig politiker som sier ting rett ut og synes det er synd at bøndene i Buskerud vraket ham, nokså vet et uhell. Jeg har sansen for politikere som sier ting rett ut (uansett partitilhørighet) og ikke gjemmer seg bak vage formuleringer slik for eksempel Støre og de aller aller fleste i Ap gjør. Stortinget blir fattigere uten ham.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helgheim dukker opp i twitterfeeden min nå og da (svar, retweets) og jeg kaster litt opp i munnen hver gang. 

Men trusler fortjener han selvfølgelig ikke. 

Skrevet
Drizzt skrev (På 30.11.2020 den 16.05):

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLGwEg/her-er-trusselen-mot-frp-helgheim-klart-familien-ble-redd

Når jeg leser teksten, så får jeg en sterk følelse at den er skrevet av en ikke-norsk person. 

At han kaller ham for «gora» gir en ganske sterk pekepinn på hans opphav.

Når truslene hans lener seg på en bløff om Young Bloods, 313 og 187 som støttespillere sier det også en god del.

Skrevet

Eventuelt en person som prøver å late som om vedkommende ikke er så flink i norsk. En del avanserte ord og setninger som mangfoldig, statsleder, likgyldighet, bikkja mi. Tviler på at det er young bloods, de har som regel tyngre ting på rullebladet enn trusler. Forøvrig er vel den gjengen oppløst. Skulle ikke forbause meg om det er en nordmann i 50-årene med masse løse skruer. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
n_97 skrev (2 timer siden):

Eventuelt en person som prøver å late som om vedkommende ikke er så flink i norsk. En del avanserte ord og setninger som mangfoldig, statsleder, likgyldighet, bikkja mi. Tviler på at det er young bloods, de har som regel tyngre ting på rullebladet enn trusler. Forøvrig er vel den gjengen oppløst. Skulle ikke forbause meg om det er en nordmann i 50-årene med masse løse skruer. 

Mediene oppgir at han er i 20-årsalderen og straffedømt en rekke ganger. Document.no hevder han er en 23-åring født i Irbil i Irak, hvilket tyder på at han er kurder. Masse løse skruer har han utvilsomt.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor sladde nummeret til slike idioter som skriver slik? 

Gjest tourettes
Skrevet
n_97 skrev (23 timer siden):

En del avanserte ord og setninger som mangfoldig, statsleder, likgyldighet, bikkja mi.

Ville nødig kalt norsk på barneskolenivå for avansert. 

Skrevet
Klossmajor skrev (20 timer siden):

Mediene oppgir at han er i 20-årsalderen og straffedømt en rekke ganger. Document.no hevder han er en 23-åring født i Irbil i Irak, hvilket tyder på at han er kurder. Masse løse skruer har han utvilsomt.

Man kunne lett anta av ordvalget og kebabnorsken at han ikke er herfra for å si det sånn. 

Galdhøpiggen skrev (57 minutter siden):

Hvorfor sladde nummeret til slike idioter som skriver slik? 

Andre steder i Europa sier man ''Politikerne trenger beskyttelse fra folkets kjærlighet'' når politikerne kjører skuddsikre biler, beveger seg ikke i det offentlige uten livvakter og bor på hemmelige adresser.

Gjest sunriseandsunset
Skrevet

Likte ikke det at han mente vi bare kunne drite i ungene i Moria leieren, men trusler er selvfølgelig ikke greit.

Skrevet
34 minutter siden, tourettes said:

Ville nødig kalt norsk på barneskolenivå for avansert. 

Det er så vanlig at barn i alderen 6-9 som bruker ord som mangfoldig og statsleder. 

Gjest someone_here
Skrevet
sunriseandsunset skrev (11 timer siden):

Likte ikke det at han mente vi bare kunne drite i ungene i Moria leieren, men trusler er selvfølgelig ikke greit.

Hvorfor kan Norge drite i tusenvis av barn fra ulike land med elendige levekår, og ikke drite i barn fra Moria?

Gjest sunriseandsunset
Skrevet
4 hours ago, someone_here said:

Hvorfor kan Norge drite i tusenvis av barn fra ulike land med elendige levekår, og ikke drite i barn fra Moria?

Det har jeg ikke sagt at Norge skal gjøre.

Gjest someone_here
Skrevet
sunriseandsunset skrev (21 minutter siden):

Det har jeg ikke sagt at Norge skal gjøre.

Jo, men du likte ikke at at ville ikke hente barn fra Moria.

Skrevet
someone_here skrev (3 minutter siden):

Jo, men du likte ikke at at ville ikke hente barn fra Moria.

Med din logikk skal vi ikke hjelpe noen barn som vi VET har det vanskelig fordi det finnes andre barn som har det ille ..? Det er ille at norske politikere vegrer seg for å ta imot barn fra Morialeiren. Noe sier meg forresten at du helst ikke vil ta imot noen av barna i verden utenfor Norge som har det ille. Kanskje mener du at vi først bør «sørge for vår egne?»

ingen fortjener trusler, det bør slås hardt ned på. Uansett ståsted politisk.

• Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet
Dalila skrev (2 timer siden):

Med din logikk skal vi ikke hjelpe noen barn som vi VET har det vanskelig fordi det finnes andre barn som har det ille ..? Det er ille at norske politikere vegrer seg for å ta imot barn fra Morialeiren. Noe sier meg forresten at du helst ikke vil ta imot noen av barna i verden utenfor Norge som har det ille. Kanskje mener du at vi først bør «sørge for vår egne?»

ingen fortjener trusler, det bør slås hardt ned på. Uansett ståsted politisk.

Nei, jeg mener at hvis norske politikere er så ekstremt ivrige til å hente barn som har det ikke, kan de velge europeiske barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...