AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei, har hjemmeeksamen i morgen og jeg har nå sett gjennom hele pensum, og jeg har notater på alt fra pensum. Er det noe å vits å øve på hjemmeeksamen da? Får så dårlig samvittighet for at jeg ikke øver, men føler samtidig at jeg ikke bør øve på noe, siden jeg har notater på alt. Det er en hjemmeeksamen på 3 dager. Øver dere på hjemmeeksamen? Anonymkode: a04ba...5a6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Selvsagt er det lurt å øve. Se på tidligere eksamener og evt løsningsforslag om du finner det. Anonymkode: 16bcb...1d4 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Så klart, går igjennom oppgaver fra tidligere + eksamen. Stoff som går igjen blir repeterte grundig. Å bruk tid på lette og forstå på eksamen er en dårlig ide. Anonymkode: 60981...fec
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Nei. Bruk tiden på å forberede deg. Handle inn det du trenger til 3 dager, sov godt, slapp av, prøv å lag deg selv en oversikt over hvor du kan finne alt på kortest mulig tid osv. Lesing og pugging utgår. Anonymkode: fcd32...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Selvfølgelig er det noe vits å øve, desto bedre pensumet sitter, desto enklere er det for deg å gi reflekterte og gode svar. Men det er jo avhengig av karakteren du ønsker deg, er du fornøyd med en D eller E, så kan du nok bare slappe av. Anonymkode: 41f7e...00e
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 Jeg gjør ikke det. Og en tre dagers? Du har masser av tid. Anonymkode: fa61d...c1a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Øver ikke noe spesielt, nei. Har hatt mange hjemmeeksamener, og det har alltid gått fint. Har du oversikt over pensum så bør det gå rimelig greit. Så lenge du vet hvordan man skal skrive fagtekster så er hjemmeeksamen null problem. Jeg har alltid fått B eller A på hjemmeeksamen, men unntak av en gang. Det var en tredagers hjemmeeksamen som jeg ikke begynte på før samme dag som oppgaven skulle leveres, jeg brukte to timer på oppgaven, da fikk jeg en fortjent E. Det går som regel greit Anonymkode: 0f2d6...ac4
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Skrevet 30. november 2020 Ja absolutt. Kommer jo også litt an på hva slags eksamen det er. Er det en ren oppgave med akademisk skriving så er det veldig kjekt å ha lest alle artikler og vite hvilke artikler som sier hva. Noen er heldige og trenger kun å lese dem, mens andre må skrive notater. selv har jeg gjort det best på de eksamene jeg har forberedt meg godt til. Blir også mindre stress da man vet hvor man finner alt stoffet man trenger. Anonymkode: ae777...ce6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Skrevet 30. november 2020 Oi, tre dager, hva slags fag er dette? Jeg har hatt flere hjemmeeksamener ved UiO nå, men dette er over fire timer. Ettersom det er med alle hjelpemidler tilgjengelig, så er det mer vekt på analyse og mindre på fakta. De har også økt omfanget slik at man ikke har tid til å lese pensum der og da, men må være forberedt. Anonymkode: 5cac3...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå