Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg befinner meg i et skikkelig dilemma for tiden. 

Jeg har i flere år levd i et forhold med psykisk vold. Typen min har slitt med depresjon med ikke vært villig til å ta tak i det. Jeg har funnet meg i avvisninger, raserianfall, silent treatment og hverdagskritikk i alt for lang tid. Dette har kostet og nå har jeg valgt å gå fra han. 

Nå som jeg har gått (det har vært slutt i litt over 1 mnd), så har han begynt å jobbe for å få meg tilbake. Han har lagt seg flat og oppsøkt psykolog. Han ber på sine knær om en sjanse til. Jeg kjenner at jeg er helt på felgen. Jeg er egentlig ferdig med han og klar for å jobbe med meg selv, men samtidig har jeg et lite håp for oss som jeg ikke klarer å legge fra meg. Jeg er livredd for å gi han en sjanse til og føler selv at jeg ikke har det så bra etter alt som har skjedd. Men likevel.... Han var mitt livs store kjærlighet. Han er en vanskelig mann å gå fra.

Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle?

Anonymkode: 7505f...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, ikke gå tilbake. Ta vare på deg selv. 

Han er IKKE mannen i ditt liv etter å ha behandlet deg dårlig i FLERE ÅR...

Du er verdt så mye mer. Han har såvidt begynt å skrape i overflaten. Det fins så mange bedre menn det ute. Og så er det ikke NØDVENDIG med en mann i livet sitt heller. 

Anonymkode: 220b5...5be

• Liker 2
Skrevet

Min ex gikk rundt med en depresjon i mange år. Ikke ville han gå til psykolog eller psykiater. Han gikk, kom tilbake, gikk igjen og til sist satte jeg foten ned. Det var den tøffeste beslutning jeg noensinne har tatt 😔

I etterkant ser jeg, at der jeg i perioden etter bruddet fikk jobbe mye med meg selv, sitter han stuck i sine gamle og ikke så hensiktsmessige mønstre. Det er slitsomt, men det er ikke på samme måte mitt ansvar og jeg er på en måte blitt fri, om du skjønner.  Det er tøft å gå ut av et forhold, men man kommer seg over på den andre siden. Jeg fikk hjelp av familie, venner og en terapeut, hvilket jeg vil anbefale deg. At bo med en deprimert er tøft og du trenger en å snakke med! 
Ønsker deg masse lykke til ♥️

Anonymkode: 1bb59...808

Skrevet

Jeg tviler på at jeg hadde orket å gå inn i det igjen, men hvis du velger å prøve så la det i alle fall gå en god stund før du flytter inn igjen. Ville ventet til det viser seg om dette er varig endring. Det holder ikke å nå plutselig gjøre alt mulig for å få deg tilbake.

Anonymkode: af1fb...dc5

Skrevet

Tusen takk for svar ❤️

Jeg må ærlig innrømme at dette er det tøffeste valget jeg har gjort, og jeg opplever at det er utrolig vanskelig å stå opp for meg selv nå som han har begynt å si alle tingene som jeg har lengtet etter å høre mens vi var sammen. Samtidig er det en frykt for et gjentakende mønster som sitter dypt i meg og som gjør at jeg ikke kan gå tilbake.

Uff, det er vanskelig. Jeg føler meg ødelagt og langt nede, og samtidig i dyp kjærlighetssorg. Jeg skal absolutt kontakte en terapeut for å få hjelp.

TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar ❤️

Jeg må ærlig innrømme at dette er det tøffeste valget jeg har gjort, og jeg opplever at det er utrolig vanskelig å stå opp for meg selv nå som han har begynt å si alle tingene som jeg har lengtet etter å høre mens vi var sammen. Samtidig er det en frykt for et gjentakende mønster som sitter dypt i meg og som gjør at jeg ikke kan gå tilbake.

Uff, det er vanskelig. Jeg føler meg ødelagt og langt nede, og samtidig i dyp kjærlighetssorg. Jeg skal absolutt kontakte en terapeut for å få hjelp.

TS

For lite, for sent? Huff, jeg vet ikke hva det er med noen menn. At de ikke klarer å ta seg sammen før det er for sent og kvinnen ikke tåler mer så hun går. 

Det er lov å sørge ❤️ Du får kjenne etter om det går an å ha litt kontakt og ha døren på gløtt, men det blir jo fort til at man føler et press om avklaring etter hvert. Så det kan hende det beste og ryddigste er å bare si takk og farvel.

Anonymkode: af1fb...dc5

Skrevet

Det er bedre å ta kjærlighetssorgen nå enn å dra den ut over tid. Du blir bare totalt ødelagt og utslitt av det. Sett en strek. Du er ikke et rehabiliterings sted for han. Klart han prøver å få deg tilbake nå , men det er bare fordi han trenger deg til å ordne alt for seg.. han bringer ingenting til bordet annet enn hjertesorg og kaos. La han være. Det er ikke din jobb å gjøre han lykkelig. Det må han klare selv. Og nå må DU ta vare på DEG selv. Ønsker deg all lykke og det kommer til å bli så bra når du er på andre siden -jeg lover. 

Anonymkode: db6a7...a36

Skrevet

Han prøver å lure deg tilvake, slik at nåf du eventuelt kommer tilvake... Så kan han bruke deg som hbilepute igjen. 

Han har allerede bevist hvem han er; en som kun ville beholde deg når du ikke lenger ville ha han. 

Anonymkode: 0baea...657

Skrevet

Du, min eksmann gjorde det, og jeg ga han enda en sjans. Når jeg var fanget igjen sluttet han å få hjelp og falt tilbake. Da var det enda verre og komme seg vekk. Klarte det tilslutt. Igjen fikk han hjelp, sinnemestring, kos kurs med tanke på barnet vårt og psykolog. Da dette ikke hjalp å få meg tilbake slutter han likevel og jeg er så stolt av meg selv for jeg ikke ga etter enda en gang. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...