AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Del Skrevet 30. november 2020 Kjøpt en relativ stor bolig. Har nå oppdaget mus og tok kontakt med mitt forsikringsselskap. De kom og fant flere musefeller med skjelett under store deler av kjøkkenet, samt masse råtten mat. Halve kjøkkenet må rives for å komme frem og få rensket opp i dette greiene. Vi flyttet inn for to mnd siden og dette har da oppstått/vært et problem fra før vi kjøpte huset og forsikret huset. Vår forsikring dekker ikke dette. Er det verdt å prøve å ta det igjennom boligkjøperforsikringen? Legger til at tidligere huseier krysset av for at mus ikke var et problem.. Anonymkode: c576e...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Del Skrevet 30. november 2020 Kan du bevise at det var selger som la ut musefellene? Forsikringen dekker feil selger må ha visst om. Dessuten er det museår i år. Det skader vel ikke å henve seg til boligkjøperforsikringen. Anonymkode: 4ff7f...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Del Skrevet 30. november 2020 Boligkjøperforsikring dekker ikke dette. Den dekker bare advokatutgifter. Man kan prøve å gå på selgers eierskifteforsikring. Jeg vil tro man i dette tilfellet må bruke paragraf 3. 7 i avhendingsloven. I tilfelle må du dokumentere at selger visste om dette, og i så fall ga deg feilaktig opplysninger mot bedre vitende, I tillegg er det et krav at dersom du fikk denne infoen så ville du ikke kjøpt huset. Anonymkode: 387eb...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Del Skrevet 30. november 2020 Skadedyrfirmaet som kom på vegne av min forsikring, skrev bla i rapporten at dette var et problem fra før vi flyttet inn. Det som lå der var mer enn to mnd gammelt.. TS Anonymkode: c576e...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Del Skrevet 30. november 2020 Ja, da må dere gå på forrige eier. Enten direkte eller på eierskifteforsikringsseskapet dems. par 3.9 er trolig uaktuelt, 3.8 er tvilsomt, så da står man igjen med paragraf 3.7 som krever at selger har faret med løgn. De vil trolig påstå de ikke visste, men dersom du kan bevise at dem visste om musproblemene så har du en sak Anonymkode: 387eb...ae1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøpt en relativ stor bolig. Har nå oppdaget mus og tok kontakt med mitt forsikringsselskap. De kom og fant flere musefeller med skjelett under store deler av kjøkkenet, samt masse råtten mat. Halve kjøkkenet må rives for å komme frem og få rensket opp i dette greiene. Vi flyttet inn for to mnd siden og dette har da oppstått/vært et problem fra før vi kjøpte huset og forsikret huset. Vår forsikring dekker ikke dette. Er det verdt å prøve å ta det igjennom boligkjøperforsikringen? Legger til at tidligere huseier krysset av for at mus ikke var et problem.. Anonymkode: c576e...fbc Kan du påvise skader på boligen? Mus er nok ikke skade i seg selv, så om du ikke kan bevise at det har vært store problemer med det fra før,eller kan påvise at den gjør stor skade,så tror jeg nok du vil ha problemer med å få noe igjen. En ting jeg ikke forstår er hvorfor ikke alle kjøper en litt dyrere forsikring,kjøp en som også dekker skadedyr. Folk kjøper kaskoforsikring på gamle biler, men skal absolutt spare på forsikring på huset sitt,det forstår jeg ikke. Anonymkode: fc545...cb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan du påvise skader på boligen? Mus er nok ikke skade i seg selv, så om du ikke kan bevise at det har vært store problemer med det fra før,eller kan påvise at den gjør stor skade,så tror jeg nok du vil ha problemer med å få noe igjen. En ting jeg ikke forstår er hvorfor ikke alle kjøper en litt dyrere forsikring,kjøp en som også dekker skadedyr. Folk kjøper kaskoforsikring på gamle biler, men skal absolutt spare på forsikring på huset sitt,det forstår jeg ikke. Anonymkode: fc545...cb2 Får man kjøpt husforsikring for skader som oppstod før man kjøpte? Jeg tror du skal slite med å finne en kaskoforsikring på bil som dekker skader som oppstod før du tegnet forsikringen. Og hvis jeg forstår TS så er det dette som er tilfelle her. Anonymkode: 387eb...ae1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjøpt en relativ stor bolig. Har nå oppdaget mus og tok kontakt med mitt forsikringsselskap. De kom og fant flere musefeller med skjelett under store deler av kjøkkenet, samt masse råtten mat. Halve kjøkkenet må rives for å komme frem og få rensket opp i dette greiene. Vi flyttet inn for to mnd siden og dette har da oppstått/vært et problem fra før vi kjøpte huset og forsikret huset. Vår forsikring dekker ikke dette. Er det verdt å prøve å ta det igjennom boligkjøperforsikringen? Legger til at tidligere huseier krysset av for at mus ikke var et problem.. Anonymkode: c576e...fbc Det at det ikke var et problem trenger ikke bety at det ikke eksisterte. De fleste gamle hus har noen mus i ny og ne... Hvis eier var av den gamle sorten så tenkte ikke hun/han at det var et problem. Med problem menes det når du hører og observerer mus nesten daglig.... Det er museår i år i tillegg. Og det var museår før og. De fleste har noe mus besøk i år.... Skal da alle opplyse at de har problem med mus de neste 10 årene. Noen ikke merker det en gang fordi de har en katt 😅 Anonymkode: dd017...491 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #9 Del Skrevet 30. november 2020 Du har kjøpt mus med et boligproblem. Det gjelder å se det positive i ting. Glasset er halvfullt, ikke halvtomt. Anonymkode: db088...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #10 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du påvise skader på boligen? Mus er nok ikke skade i seg selv, så om du ikke kan bevise at det har vært store problemer med det fra før,eller kan påvise at den gjør stor skade,så tror jeg nok du vil ha problemer med å få noe igjen. En ting jeg ikke forstår er hvorfor ikke alle kjøper en litt dyrere forsikring,kjøp en som også dekker skadedyr. Folk kjøper kaskoforsikring på gamle biler, men skal absolutt spare på forsikring på huset sitt,det forstår jeg ikke. Anonymkode: fc545...cb2 Har topp forsikring, men som skrevet i første innlegg, så er det tydelig at dette har oppstått før vi tok over boligen og ingen forsikring dekker eventuelle skader som har oppstått før det ble tegnet forsikring... TS Anonymkode: c576e...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #11 Del Skrevet 30. november 2020 Har nettopp kjøpt his selv, ikke flytter inn enda.. bekymret for museåret som er i år selv. Bare her for moralsk støtte til TS. Til vår blir det musesikring av fagfolk! Anonymkode: 33c34...f67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodiva95 Skrevet 1. desember 2020 #12 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) selgers eierskifteforsikring. Endret 28. mars 2021 av goodiva95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #13 Del Skrevet 2. desember 2020 Jeg har vært gjennom det samme problemet, og fikk ikke medhold fordi "noe mus måtte man regne med". Er selv utrolig redd for mus og kunne rett og slett ikke bo der, så vi brukte mye tid og penger på å utbedre boligen så godt vi kunne før vi solgte med tap (vi var selv naturligvis ærlige i egenerklæringen). Lykke til! Anonymkode: 8f945...635 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå