AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei! Fikk lønnsslippen idag, og har bare fått 350 kr. Skulle egentlig ha fått 3000 kr. Hva skal jeg gjøre og hvem skal jeg kontakte? har deltidsjobb Anonymkode: a1355...666
Kristin70 Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Ta kontakt med sjefen din hvis du ikke kjenner de som har ansvar for utbetaling av lønn.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Du kontakter arbeidsgiver Anonymkode: b7cde...fe8
Emma89 Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Fikk lønnsslippen idag, og har bare fått 350 kr. Skulle egentlig ha fått 3000 kr. Hva skal jeg gjøre og hvem skal jeg kontakte? har deltidsjobb Anonymkode: a1355...666 Send mail til de som fører lønnen?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Kristin70 skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med sjefen din hvis du ikke kjenner de som har ansvar for utbetaling av lønn. Hva kan jeg skrive til sjefen? Første jobben jeg har hatt Anonymkode: a1355...666
amz Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Du tar bilde av lønnslippen, og sender den til sjefen. Skriver at du har fått for lite, så sender evt sjefen videre til HR/Lønn..
Kristin70 Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 49 minutter siden, AnonymBruker said: Hva kan jeg skrive til sjefen? Første jobben jeg har hatt Anonymkode: a1355...666 Det spørs hvor du jobber. Hvis sjefen står ved siden av deg tar du det muntlig og så spør hva du skal gjøre. Hvis det er naturlig å skrive til sjefen kan du skrive: Hei, Jeg har fått utbetalt lønn i dag og det ser ut som om det har blitt en feil i utbetalingen. Jeg har fått utbetalt kr 350, mens jeg trodde jeg skulle få 3000. Kan du hjelpe meg? 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #8 Skrevet 1. desember 2020 Emma89 skrev (På 30.11.2020 den 15.01): Send mail til de som fører lønnen? vel, de som kjører lønnen kjører lønn i forhold til hva slags opplysninger lederen har sendt inn. om lønna er feil så ville jeg kontaktet nærmeste leder først og fremst da det mest sannsynlig han/hun som har gjort en feil Anonymkode: d3e3c...dcf
ism85 Skrevet 3. desember 2020 #9 Skrevet 3. desember 2020 Jeg antar at du ikke har fått feil lønn, da det er sjeldent at det utbetales feil lønn. Derimot er det vanlig å ikke forstå lønnsslippen eller hvorfor man har fått det man har fått. Det kan være mange grunner til at du har fått mindre enn du trodde du skulle få, eksempelvis trekk til skatt, utlegg, forsikring, pensjon, lunsjtrekk osv. Eller at deler av lønnen kommer på neste lønnsutbetaling I ditt tilfelle kan det også være at du har hatt ulønnet opplæring eller lignende. uansett sjekk lønnsslipp og evt kontrakt en gang til og spør gjerne noen som har litt greie på lønn om du kjenner noen. Hvis du fremdeles lurer på noe skal du selvfølgelig spørre arbeidsgiver, men ikke begynn med å beskylde dem for noe. Og om det er feil blir det helt sikkert rettet opp. 1
Jippijei Skrevet 3. desember 2020 #10 Skrevet 3. desember 2020 Kanskje heller begynne med innfallsvinkelen: Jeg har fått lønnsutbetalingen min, men forstår ikke helt hvorfor den er på 350 kr når jeg har jobbet x og x. Kan du forklare meg utregningen?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #11 Skrevet 3. desember 2020 ism85 skrev (5 minutter siden): Jeg antar at du ikke har fått feil lønn, da det er sjeldent at det utbetales feil lønn Dette er ikke riktig. Dersom man er deltidsansatt i eksempelvis butikk og det ikke føres inn timer fra leder på de ekstra timene eller vaktene man har tatt er dette et typisk resultat. Så lenge man ikke går på fastlønn bør man alltid føre skyggeregnskap fordi dette oppstår mye oftere enn man tror. Jeg har opplevd det mer enn en gang de årene jeg jobbet i butikk og kiosk under utdannelsen. På lønnslippen står det også hvor mange timer man har jobbet, utbetaling og deretter fratrekk. Jeg antar at TS har sett hvor mange timer det er dokumentert for opp mot faktiske timer. TS: ta kontakt med nærmeste leder og forklar at du har fått betalt for x antall timer, men du jobbet faktisk y antall timer den måneden. Anonymkode: 0cba0...976 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #12 Skrevet 3. desember 2020 Det kan lønne seg å være ydmyk i fremtoningen når du legger det frem. Jeg ventet å få noe mer, har jeg misforstått noe eller har det blitt feil på utbetalingen? Jeg har jobbet da og da/x-antall timer. Se timeantallet du har jobbet på slippen, se om det stemmer med hva du har ført opp selv. Anonymkode: 3d626...0a6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #13 Skrevet 3. desember 2020 Fikk snakket med sjefen:) viste seg at de hadde gitt meg feil lønn, får resten av lønnen i slutten av neste måned ts Anonymkode: a1355...666 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #14 Skrevet 3. desember 2020 ism85 skrev (5 timer siden): Jeg antar at du ikke har fått feil lønn, da det er sjeldent at det utbetales feil lønn. Derimot er det vanlig å ikke forstå lønnsslippen eller hvorfor man har fått det man har fått. Det kan være mange grunner til at du har fått mindre enn du trodde du skulle få, eksempelvis trekk til skatt, utlegg, forsikring, pensjon, lunsjtrekk osv. Eller at deler av lønnen kommer på neste lønnsutbetaling I ditt tilfelle kan det også være at du har hatt ulønnet opplæring eller lignende. uansett sjekk lønnsslipp og evt kontrakt en gang til og spør gjerne noen som har litt greie på lønn om du kjenner noen. Hvis du fremdeles lurer på noe skal du selvfølgelig spørre arbeidsgiver, men ikke begynn med å beskylde dem for noe. Og om det er feil blir det helt sikkert rettet opp. Det er vanlig å få utbetalt feil lønn. Jeg har flere ganger fått det. Alle gjør feil, selv de på lønnsavdelingen. Anonymkode: 20539...6f8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå