Gå til innhold

Noen andre som synes det er flaut å være gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri forutsett at jeg skulle føle slik, at det er flaut å være "smelt på tjukkas". Synes det er utrolig flaut. Noen som kjenner seg igjen?

Vet det er helt absurd. Men føler meg som jeg går i karnevalsdrakt mens alle andre går normalt. Slik føler jeg. Kan enda skjule det litt, men merker det blir tøft når "alle" ser det. Er dette veldig sært? 

Anonymkode: fd49b...8fd

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, jeg følte det og slik i begynnelsen. Nå kan alle se hva jeg har drevet på med haha. Tror nokk det henger igjen fra man var 16-22 hvor det var veldig sånn «skole, jobb, hus og hjem så barn», men så var man der da plutselig. Nå er jeg 6måneder på vei og viser magen stolt frem 

Anonymkode: c2400...9ce

• Liker 7
Skrevet

Jeg må innrømme det er litt kleint at jeg vagger som en pingvin og det ser litt stakkarslig ut når jeg halter på grunn av bekkenløsning. Men jeg elsker at jeg faktisk gror en baby inni der, jeg er rett og slett skikkelig stolt av meg selv 😂🤷‍♀️ viser frem magen med tettsittende klær så ofte jeg kan 🤭

Anonymkode: b6bd8...8d9

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det er flaut når fremmede sier "ja, vi vet hva du gjorde under pandemien hvertfall" 

Utenom det synes jeg ikke det er flaut. 

Anonymkode: 025b9...d2f

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er flaut når fremmede sier "ja, vi vet hva du gjorde under pandemien hvertfall" 

Utenom det synes jeg ikke det er flaut. 

Anonymkode: 025b9...d2f

Jeg tror det er det verste, alle vet jeg har hatt meg et nummer i det siste. Jeg liker ikke å tenke på at noen tenker det. Føler meg blottlagt. Drittflaut.

• Liker 10
Skrevet

Synes det er merkelig Å snakke om med pappa 😂 ..vil egentlig snakke minst mulig om det med familie haha.

skjønner ikke hvorfor er jo naturlig 

Anonymkode: b8ca6...f52

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg må innrømme det er litt kleint at jeg vagger som en pingvin og det ser litt stakkarslig ut når jeg halter på grunn av bekkenløsning. Men jeg elsker at jeg faktisk gror en baby inni der, jeg er rett og slett skikkelig stolt av meg selv 😂🤷‍♀️ viser frem magen med tettsittende klær så ofte jeg kan 🤭

Anonymkode: b6bd8...8d9

Så flott ❤️ det er jo bare idioti å være flau, når jeg så det lille vesenet på ultralyd ble jeg jo forelsket. Lå og pekte der inne og vinket. Men er nok den der at andre tenker på at man har hatt seg i senga. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes det er merkelig Å snakke om med pappa 😂 ..vil egentlig snakke minst mulig om det med familie haha.

skjønner ikke hvorfor er jo naturlig 

Anonymkode: b8ca6...f52

Å Gud, kjenner meg igjen. Pappa er nok den det er aller verst å fortelle det til. Jeg er lille jenta han si enda liksom, og nå er a smelt på tjukka. Huffff

• Liker 4
Skrevet

Nei, flaut syntes jeg ikke det er ihvertfall. Jeg opplever at det er en forventning fra samfunnet at man som kvinne inn i mellom er gravid. Jeg er i tillegg midt i 30 åra og føler alle på min alder er gravide stadig vekk. Jeg syntes mer synd på mine barnløse venner som stadig får spørsmål om.de er gravide - det hadde jeg syntes var flaut og kjipt. 😕

Anonymkode: b9543...ae1

• Liker 5
Skrevet

Ja, har syntes det var flaut en stund. Mest pga. jeg ikke hadde fått jobb etter studiene og tenkte at alle ville synes at det var så uansvarlig og dumt å bli gravid før det var på plass. Har ordnet seg med jobb nå da, men ikke i tide så går jo bare engangsstønad.

Anonymkode: c113c...932

Skrevet

Jeg synes det er....ja, flaut eller ydmykende på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for det er ikke sex-delen jeg synes er flaut. Men heller det at jeg gjør det et hunkjønn er skapt til, å få barn. Og det at jeg nå er en del av det, ble gravid, det var ydmykende på en måte. Det er det kroppen min er skapt til, men jeg føler at jeg er mye mer enn en livmor, men jeg føler også at med å bli gravid så er jeg faktisk ikke det. Det er en rar følelse.

Anonymkode: 99135...911

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det er....ja, flaut eller ydmykende på en måte. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, for det er ikke sex-delen jeg synes er flaut. Men heller det at jeg gjør det et hunkjønn er skapt til, å få barn. Og det at jeg nå er en del av det, ble gravid, det var ydmykende på en måte. Det er det kroppen min er skapt til, men jeg føler at jeg er mye mer enn en livmor, men jeg føler også at med å bli gravid så er jeg faktisk ikke det. Det er en rar følelse.

Anonymkode: 99135...911

Har akkurat samme følelsen. Å være gravid er liksom det ultimate kvinnelige, og det er litt fremmed for meg. 

Anonymkode: b16a7...c90

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror det er det verste, alle vet jeg har hatt meg et nummer i det siste. Jeg liker ikke å tenke på at noen tenker det. Føler meg blottlagt. Drittflaut.

Men om man er i et fast forhold så er det jo helt normalt å ha sex. Egentlig litt flaut om folk trodde at man ikke hadde det....

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det er litt flaut. Er 39 og delvis ufør. Vet mange tenker sitt om uføre som får barn og så begynner jeg å dra på årene i tillegg. 

Anonymkode: ebb42...df5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er litt flaut. Er 39 og delvis ufør. Vet mange tenker sitt om uføre som får barn og så begynner jeg å dra på årene i tillegg. 

Anonymkode: ebb42...df5

Det er det uansett ingen som har noe med. 

Anonymkode: 82815...5f4

• Liker 8
Skrevet

Føler ikke det er flaut, men er ikke helt komfortabel med min egen kropp, synes også det tar mye plass i en samtale nå som det er så synlig. 

Jeg elsker at jeg er gravid, at det skal komme en baby til i hus, jeg gleder meg veldig! Men noen ganger har jeg behov for å snakke om andre ting og.. At ikke alle skal se det liksom. 

Anonymkode: 3671f...ce9

• Liker 1
Skrevet

Følte det også litt sånn, og skjulte det ganske lenge fordi jeg ikke ville at alle skulle vite det 😅 men rundt uke 18 kunngjorde vi det og da hadde jeg fått så mye mage at det vistes ganske godt 

Anonymkode: e9cc5...e5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det var veldig flaut første gangen, og forsåvidt å fortelle det denne gangen også. Utsatte å si det til uke 18/19 begge gangene. Denne gangen er jeg ikke flau over å være gravid, men over hvordan jeg ser ut som gravid.. magen vokser alt for fort denne gangen og jeg går kun i baggy gensere 🙈  og litt flaut/frustrerende at folk vil ta hensyn til meg (har absolutt ingen plager..) selv om jeg vet det er godt ment, føler meg sykeliggjort 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herremin da, alle voksne har da sex støtt og stadig. Nesten alle, i alle fall. Jeg tar for gitt at alle jeg kjenner som har kjæreste, ektefelle eller samboer har hatt seg i det siste, men det er jo ikke akkurat noe jeg går rundt og tenker på når jeg møter dem 😂

• Liker 7
Skrevet

Jo, er enig med deg egentlig med deg - skjønner hvertfall hva du mener. Forrige graviditet kjente jeg alle på jobb veldig godt - og husker ikke jeg tenkte noe særlig over det da. 

denne gangen kjenner jeg ikke alle på jobb så godt , men det er liksom litt sånn at alle skal være gode venner og utad virke så godt kjent uten å egentlig være det. Må innrømme jeg syns det er litt merkelig / ja kanskje i gata «flaut», fordi jeg føler graviditet er noe intimt - hvertfall får jeg fort den følelsen med folk jeg ikke kjenner. Har ingen problemer overfor familie/svigerfamilie/venner.

Anonymkode: 02e80...12f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...