AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Hei! Jeg sliter veldig med kroppsbilde når det kommer til sex. Jeg bruker lang tid på å kunne stole på en sexpartner og klarer ikke ha sex med lyset på lenger. Dette var ikke et stort problem da jeg var yngre, men etter å ha opplevd avvisning og forhold som har feilet har det bare blitt verre. Jeg er vanligvis veldig selvsikker, men akkurat når det kommer til sex har selvtilliten min fått en knekk. Det jeg sliter med et brystene mine, som har store brystvorter og henger. Jeg vet at de egentlig er helt normale, men føler meg likevel ikke komfortabel naken, verken når jeg er sammen med noen eller alene. Jeg er klar over hvor idiotisk dette egentlig er siden brystene mine er helt normale, men for meg er det dessverre en stor byrde. Jeg har lenge tenkt på en brystoperasjon, men har rett og slett ikke økonomi til dette. I 11 år har jeg prøvd å endre holdningen til brystene mine, uten hell, og jeg begynner nå å bli desperat etter en løsning. Jeg har hørt at noen får brystoperasjoner dekket eller delvis dekket av staten og lurer på om dette kan gjelde for meg? Og dersom dette kan gjelde: hvordan går jeg videre med dette? Er det noe jeg kan gå til fastlegen med? Anonymkode: 7172f...10a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei! Jeg sliter veldig med kroppsbilde når det kommer til sex. Jeg bruker lang tid på å kunne stole på en sexpartner og klarer ikke ha sex med lyset på lenger. Dette var ikke et stort problem da jeg var yngre, men etter å ha opplevd avvisning og forhold som har feilet har det bare blitt verre. Jeg er vanligvis veldig selvsikker, men akkurat når det kommer til sex har selvtilliten min fått en knekk. Det jeg sliter med et brystene mine, som har store brystvorter og henger. Jeg vet at de egentlig er helt normale, men føler meg likevel ikke komfortabel naken, verken når jeg er sammen med noen eller alene. Jeg er klar over hvor idiotisk dette egentlig er siden brystene mine er helt normale, men for meg er det dessverre en stor byrde. Jeg har lenge tenkt på en brystoperasjon, men har rett og slett ikke økonomi til dette. I 11 år har jeg prøvd å endre holdningen til brystene mine, uten hell, og jeg begynner nå å bli desperat etter en løsning. Jeg har hørt at noen får brystoperasjoner dekket eller delvis dekket av staten og lurer på om dette kan gjelde for meg? Og dersom dette kan gjelde: hvordan går jeg videre med dette? Er det noe jeg kan gå til fastlegen med? Anonymkode: 7172f...10a Du kan få det dekket av medisinske grunner, ikke kosmetiske. Høres mest ut som du er i den siste kategorien. Da er det bare å spare. Anonymkode: be10b...72d 1
Troyamin Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 En brystoperasjon vil nok ikke hjelpe på selvtilliten. Kanskje med en gang etterpå, men så finner du fort nye ting du er ukomfortabel med. Skal du få operasjonen dekket, må du ha andre plager enn kun de psykiske. Utslett, betennelser grunnet store, tunge bryster. Gnisninger mot hud osv. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 Jeg gikk privat, tok lån med en nedbetalingsplan. Jeg hadde tenkt på dette i ca 10 år. Men i det siste hadde jeg faktisk blitt ganske glad i mine små 75AA pupper, helt til jeg møtte mannen min for noen år siden. Han var så kjekk og jeg ble plutselig så redd for å ikke være bra nok. Jeg gjorde det og angrer. De er nydelige å se på, store, fine og myke, men de har ingen funksjon lenger. Har mistet følelsen fra brystvorten og ned, brystvortene er for sensitive og brenner når jeg er så vidt nær dem. Den ene puppen kan han klemme forsiktig på når vi har sex, men ikke den andre. Det er for vondt. Jeg vil ha flere barn, men nå tror jeg ikke jeg klarer å amme og er veldig lei meg. Jeg tror jeg til og med har fått BII (breast implant illness) om det ikke bare er covid-19 som er roten til angst og depresjon. Usikkert. Les nøye gjennom bivirkninger og det er veldig lurt å spare opp selv og ikke ta lån, som meg. Da har du enda litt tid til å tenke på dette mener ikke å skremme deg mye, men kanskje litt.. Anonymkode: a1c53...f50
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Jeg også har store bryster som henger, og store brystvorter, så jeg føler med deg. Jeg har penger til å operere men jeg tør ikke pga jeg er redd for komplikasjoner og at puppene faktisk skal bli verre som følge av arr og lignende. Jeg tør heller ikke ha sex med lyset på og liker ikke å bli tatt på fordi de er så stygge. Anonymkode: 0972c...5a6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Her er det psyken som må jobbes med. Anonymkode: f46ef...fde 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det psyken som må jobbes med. Anonymkode: f46ef...fde Det blir for dumt å si det. Om man har et konkret problem som kan fikses og bli bra igjen, så gjør man jo det. Å operere puppene sine fordi man er misfornøyd med dem og fordi det går utover sexlivet kan også anses som egenomsorg. Men trådstarter, du kan ikke gå til fastlegen med dette. Problemet ditt er kosmetisk og ikke medisinsk. Så du må spare. Anonymkode: 0972c...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg også har store bryster som henger, og store brystvorter, så jeg føler med deg. Jeg har penger til å operere men jeg tør ikke pga jeg er redd for komplikasjoner og at puppene faktisk skal bli verre som følge av arr og lignende. Jeg tør heller ikke ha sex med lyset på og liker ikke å bli tatt på fordi de er så stygge. Anonymkode: 0972c...5a6 Jeg tok brystreduksjon og brystløft fir 4 år siden. Har fått kjempefine, små ( relativt) pupper som ikke henger i det hele tatt. Full jobb igjen som spl etter 1 uke. Anonymkode: be10b...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå