AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Andre som har vært igjennom noe lignende? Har 2 små som sjeldent er hos sin far, pga han sliter med depresjon og er innlagt hele tiden. han skal egentlig ha dem annenhver helg. men han gir heller ikke beskjed de gangene han blir innlagt, jeg vet aldri om jeg kan regne med han, om jeg kan si til ungene at i helgen skal dere til pappa. Men så skal de ikke det. jeg har faktisk nådd det punktet at jeg ikke orker mer av dette tullet. for faren er oppmerksomhetssyk, han vil ha sympati, alt og alle andre betyr ikke noe, kun han som er viktig. Jobb er ikke viktig, han nekter å gå tilbake på jobb, og får seg heller ikke ny. Når han jobbet, så var det kun jobben som betydde alt for han. Han vil bare at folk skal synes synd på han, men han har ikke sympati for andre. han spør heller ikke om ungene sine. Minste vet egentlig ikke hvem han er, for ungen har nesten ikke vært med faren. det har pågått i over et år nå, og det er ikke bra for ungene og aldri vite, eller Tro de skal til han som plutselig ikke skjer. jeg er bare så lei av at det er så mye frem og tilbake. Ene gangen hentet han ikke ungen i barnehagen heller, og fikk ikke tak i han. han er veldig vanskelig og få kontakt med, ( han svarer ikke på melding eller mobil ) andre som har vært borti dette? Hva har dere gjort ? Anonymkode: f38f0...cd5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #2 Skrevet 30. november 2020 Jeg forstår godt at du er lei og at det gjør det vanskelig for deg, men du skriver han er innlagt hele tiden. Ergo, så er han syk. Han blir ikke lagt inn om han ikke er syk. Synes du burde sette deg mer inn i hvordan sykdommen hans arter seg, så får du en bedre forståelse for det. Tenker du bare må ha ungene dine 100%. Lykke til! Anonymkode: 12aaf...978 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #3 Skrevet 30. november 2020 Du tar totalt ansvar men er åpen for samvær. Du sier at nå sier du fra om du skal ha samvær og hører du ikke noe så skjer det ikke. Til ungene sier du at pappa er syk og trenger mye søvn derfor blir det litt lite tid med pappa . Jeg vet ikke hvor lenge men vet han er glad i dere. Og svelg masse kameler. Du trenger ikkr mye kontakt med far etter dette kun beskjed om han skal ha samvær. Og når du trenger han signatur på ting begynne lang tid i forveien. Anonymkode: a6bf9...65f 2
Kokeshi Skrevet 30. november 2020 #4 Skrevet 30. november 2020 I og med at han er innlagt hele tida, så er han nok såpass syk at han har mer enn nok med seg selv. Du kan nok ikke forvente noe av far nå. Man blir ikke innlagt uten grunn. Det er klart at det på ingen måte er ideelt for ungene at det er slik med mye fram og tilbake. Jeg tror det er lurt å gi ungene informasjon om at pappa er syk, og at det er grunnen til at det er så vanskelig å forholde seg til samvær nå. 1
Månestjerne Skrevet 30. november 2020 #5 Skrevet 30. november 2020 Jeg sier som de andre, han høres veldig syk ut siden han er innlagt så mye. Da er det heller ikke ideelt at han skal ha fast samvær. Jeg tror jeg ville avtalt med far at du har barna 100% og at han kan komme og være med barna under tilsyn når det passer. I det legger jeg "til avtalt tid", dvs. at du skal ha beskjed nok dager i forveien til at du kan planlegge rundt samværet og du skal ha beskjed dersom det allikevel ikke blir noe av. Barna har ikke godt av gjentatte skuffelser i form av avlyste samvær, og de har ikke godt av å være alene sammen med en person du ikke vet at kan ta seg av dem på en god måte. Du må også skaffe deg avlastning på annet vis. Har de besteforeldre som kan ha barna på overnatting, f.eks annenhver helg? Kan dere ha jevnlige middagsbesøk eller annen avlastning? Kan du skaffe en fast barnevakt så du kan gå ut og treffe venner/gjøre andre hyggelige ting innimellom? 1
Gjest Chroma Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 Mest sannsynlig har han mer enn nok med seg selv. Ville gjort som de over her sa, hatt de 100% selv og at han heller kan si ifra når han er i form til samvær. Kanskje kan dere alle sammen finne på noe sammen når han er i form? Da får barna vært med pappa, mens han slipper å ha ansvar for de helt alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå