Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Dere som jobber 100% dagtid i 8.00-16.00 /7.30-15.30 hvordan får dere tid til trening, lekser med barn, middagslaging, rydding osv? 
kan dere gi meg noen tips og triks. 
Jeg har en kronisk sykdom som gjør at jeg bør ihvertfall trene minst 3 ganger i uka. Men jeg får ikke kabalen til å gå opp. 

Anonymkode: b8a3c...996

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna dine. Hvor mye hjelp trenger de til leksene? 
Er du alene med barna eller har du en mann i bildet? 

Sliter litt med å forstå at det ikke skal være mulig å legge inn noen treningsøkter her og der. 

Anonymkode: 9750e...b57

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn, men klarte ikke denne tiden. Å være en robot man-fredag, dagen startet kl 6:30 for meg pga 1t reisevei. Så hjemme igjen ca kl 17+ med kø.

Utslitt, drittlei. Så sa opp jobben, finnes en jobb i verden som får meg til å slave på den måten. 3 dager i uken ja, men det er maks.

Mye bedre å gå på dagpenger å ha fri, samfunnet er jo helt fucka lagt opp. Folk kan ikke fly på jobb hver uke man-fredag, ikke kom å fortell meg at mange liker det.

Anonymkode: a9fa3...71a

• Liker 5
Skrevet

Mannen jobber skift veldig mye 12 timers. Enten 7-19eller 19-7 2 av 4 helger og natt 23-8 en kortfri uke og en langfri uke. 
Så det meste faller på meg untatt da han har fri uker da. 
2 barn 6 år og snart 8 år. 
Jeg er fryktelig sliten da jeg kommer fra jobb og hverdagen består av frokost, påkledning, jeg drar på jobb, barna går til skolen selv, ukeshandling 1 gang i uka, komme hjem fra jobb, lekser, middag, ofte rydding. Jeg er helt utslitt og syns det er tungt å spise middag for å så dra å trene🙈 I helgene er jeg ofte så skutt at jeg ikke orker tanken på besøk eller noe annet. Han største har idrett 2 ganger i uka. Han kan ikke dra alene/sitte på med andre da han har en forstyrrelse. Så han trenger litt ekstra hjelp og støtte😊 i tillegg til sykehus på meg ca 1 gang i måneden, blodprøver annenhver uke, ppt for størstemann annenhver måned og tiltaksteam møter på skolen annehver måned / tredje måned alt ettersom😊

Skrevet

Jeg har en mann som lager middag mens jeg hjelper med lekser. Jeg går på organisert idrett som gjør at det blir lettere å komme seg ut av huset, går også til og fra jobb som blir nesten en mil hver dag. Vasker mest i helgene, har robotstøvsuger som går om natta annenhver dag. Rydder ellers forløpende gjennom uka. Handler på nett og får varene levert på døra. Er sliten, men det går jo greit.

Anonymkode: 31558...40c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har en mann som lager middag mens jeg hjelper med lekser. Jeg går på organisert idrett som gjør at det blir lettere å komme seg ut av huset, går også til og fra jobb som blir nesten en mil hver dag. Vasker mest i helgene, har robotstøvsuger som går om natta annenhver dag. Rydder ellers forløpende gjennom uka. Handler på nett og får varene levert på døra. Er sliten, men det går jo greit.

Anonymkode: 31558...40c

Mat levert på døra var jo kjempe smart! 
takk for tips! 

Skrevet

Trener på kvelden når barna sover, eller om morgenen før de står opp.

Anonymkode: 28eae...2f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jo prøve å trene før, jeg blir bare så sliten på jobb😂🙈 Men det er vel kanskje en vanesak?

Skrevet

Jeg valgte stå opp tidligere enn de andre, jeg bor slik til at jeg tar på fjellskoa og går gjennom skogen her og oppover toppene, det ble en greie å komme litt lengre hver dag :P i tillegg hadde jeg med hundene så det ble to fluer i en smekk.. Etterhvert som ungene ble eldre ble turen lagt til ettermiddagen, jeg planla middagen og rakk akkurat en tur mens maten gjorde seg klar.. Nå som de er voksne og jeg egentlig burde ha mer tid merker jeg at denne "rutinen" er den som fungerer best for egen del - helsestudio betyr kjøring, og det blir rett og slett for mye tid å skvise inn mellom alt annet - naturen er fantastisk slik, gratis og for meg altså veldig tilgjengelig rett utenfor døren hjemme.

• Liker 1
Gjest Smiley99
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke barn, men klarte ikke denne tiden. Å være en robot man-fredag, dagen startet kl 6:30 for meg pga 1t reisevei. Så hjemme igjen ca kl 17+ med kø.

Utslitt, drittlei. Så sa opp jobben, finnes en jobb i verden som får meg til å slave på den måten. 3 dager i uken ja, men det er maks.

Mye bedre å gå på dagpenger å ha fri, samfunnet er jo helt fucka lagt opp. Folk kan ikke fly på jobb hver uke man-fredag, ikke kom å fortell meg at mange liker det.

Hvordan kan du få dagpenger uten å være syk? Tenkte det var strenge regler på sånt.

Skrevet
Smiley99 skrev (31 minutter siden):

Hvordan kan du få dagpenger uten å være syk? Tenkte det var strenge regler på sånt.

What? Det har ikke noe med dagpenger å gjøre å være syk.

Tror du har missforstått det meste.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jo prøve å trene før, jeg blir bare så sliten på jobb😂🙈 Men det er vel kanskje en vanesak?

Å trene på kveldtid er jo helt feil for kroppen, kroppen din har en biologisk rytme. Når den skal sove/våre våken, etter kl 17-18 skjer det mye i kroppen. Da skal det heslt være ferdig med spising, gjøre seg klar for natten. Ferdig med aktivering,

Best kordinasjon har du ca etter kl 12. Så trening bør legges til dagtid, jeg starte den rundt kl 10.

Gjest Smiley99
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

What? Det har ikke noe med dagpenger å gjøre å være syk.

Tror du har missforstått det meste.

Ja eller arbeidsledig, men da blir man tvunget til å søke jobb.

Skrevet
Smiley99 skrev (1 minutt siden):

Ja eller arbeidsledig, men da blir man tvunget til å søke jobb.

Herregud, du aner ikke hva du snakker om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å trene på kveldtid er jo helt feil for kroppen, kroppen din har en biologisk rytme. Når den skal sove/våre våken, etter kl 17-18 skjer det mye i kroppen. Da skal det heslt være ferdig med spising, gjøre seg klar for natten. Ferdig med aktivering,

Best kordinasjon har du ca etter kl 12. Så trening bør legges til dagtid, jeg starte den rundt kl 10.

Aktivering er et regnskaps- og skattebegrep som viser til at anskaffede gjenstander føres som eiendeler (et aktivum) i balansen i stedet for å kostnadsføres. Når anskaffelsen av en gjenstand ikke direkte kan føres som kostnad i anskaffelsesåret, heter det at det foreligger aktiveringsplikt for gjenstanden.

Anonymkode: 58d52...6d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når noen spør om råd fordi de jobber 8-16 hjelper det lite å tipse om trening kl 10-12.

Anonymkode: de674...b9e

• Liker 16
Skrevet

Godt du fikk øvd deg på å leve for lite penger i karantenetiden, for når dagpengeperioden er over blir det minimalt på sosialstønaden. Mulig du liker det, men vi andre vil gjerne bo fint og kjøpe oss det vi vil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Godt du fikk øvd deg på å leve for lite penger i karantenetiden, for når dagpengeperioden er over blir det minimalt på sosialstønaden. Mulig du liker det, men vi andre vil gjerne bo fint og kjøpe oss det vi vil.

Jeg klarer meg fint på dagpenger, får kjøpt det jeg trenger :) 

Skrevet

Trener i 19-20.00 tida. Men ikke hver dag, 3 ganger i uka ca. Men må stortsett jobbe litt på kveldene/helgene også, fordi jeg har så komprimert arbeidsår. 

Skrevet

Hva slags type trening? Jeg sykler til og fra jobb noen ganger i uken 😊 Vi ukeshandler via app, så mat blir levert på døren og pant blir handlet. Når vi lager lasagne, fiskegrateng og andre gryter, lager vi ofte fire middager i slengen som fryses ned. Så vi har fryseren full av hjemmelaget og sunn «fastfood». Det må bare settes i kjøleskapet på morgenen, så er det klart til middag. Har også mindre porsjoner av ferdig hjemmelaget spagettisaus for når vi voksne ønsker noe annet til middag etter leggetid, så barna får en kjapp middag. En porsjon med spagettisaus varmes opp på 600 grader i 4 min, så det går unna på null komma svisj. Jeg er generelt glad i å ha mye mat klar i fryseren. Det sparer vi endel tid på. 

Anonymkode: 61f94...a6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...